Inovatie in Antreprenoriatul IT

Extras din referat Cum descarc?

Abstract: The field of entrepreneurship is experiencing worldwide not only a renaissance but a revolution in which young people tend to play an important role. Entrepreneurship is generally regarded as a force of change, innovation and development in modern economies. Entrepreneurs bring new and better products to markets, restore allocative efficiency through arbitrage and reinvest their profits. In this paper, we are presenting the concept of entrepreneurship and the most successful IT businesses, in their back standing the best and notorious young programmers of the world.
Introducere
La ora actuala, mediul de afaceri este volatil, este nevoie de inovare pentru a lua decizii complexe, iar angajatii, cu asteptari tot mai inalte, vor sa fie inspirati si atrasi spre o cauza, nu obligati sa o urmeze, de aceea succesul in afaceri cere sa ai abilitati de antreprenor, lider si manager. Mai mult, succesul cere sa lucrezi intr-un domeniu care te pasioneaza, in care esti sau poti deveni rapid cunoscut, credibil si respectat.
Spiritul antreprenorial este important pentru mediul de afaceri, nu numai in toate categoriile de intreprinderi fie ele IMM-uri, intreprinderi mari, corporatii ci si in sectorul nonprofit. Rolul antreprenoriatului consta pe langa contributia esentiala in crearea de locuri de munca si in capacitate de inovare absolut necesara in toate tipurile de companii, drept pentru care regasim impactul incontestabil asupra stabilitatii si puterii economice a oricarui agent economic.
Antreprenoriatul este strans legat de cunostinte si flexibilitate, doi factori care au castigat o noua semnificatie ca sursa a competitivitatii intr-o economie mondiala din ce in ce mai globalizata. Odata cu schimbarile tehnologice si cu intensificarea concurentei mondiale aduse de globalizare si de liberalizarea economica, ipoteza ca incurajarea spiritului antreprenorial reprezinta incurajarea competitivitatii unei tari, azi pare mai valabil decat oricand.
Asupra acestui subiect s-au aplecta multi specialisti din domeniu care considera ca ,,desi este un concept larg dezbatut inca de la prima sa aparitie, in secolul al XVI-lea, antreprenoriatul poate fi definit ca actiunea prin care se creeaza o afacere noua si inovativa sau care conduce la imbunatatirea uneia deja existente. Nu este intotdeauna o afacere mica, nu inseamna intotdeauna o firma noua si nu are neaparat un obiectiv profitabil. Poate fi vorba si de antreprenoriat social, pur filantropic, alimentat din donatii si granturi" .
Asa cum regasim in opera lui Joseph Schumpeter (1961) antreprenorul poate sa perceapa o problema si sa se recunoasca printre putinii care o pot rezolva, folosind in acest scop pentru antreprenor titulatura de personaj creativ-distructiv, pentru a descrie rolul sau in transformarea lumii afacerilor. Se considera in multe studii de specialitate (Schumpeter, 1961; Weber, 2007; Hechten, 1987) ca antreprenoriatul este dependent de circumstante si de modificarile ,,comportamentale" ale mediului economic.
Conceptualizarea notiunii de Antreprenoriat 
Conform literaturii de specialitate , etimologic cuvantul antreprenor provine din limba franceza, ,,entreprendre", care se referea la functiunea comerciantului care cumpara bunuri spre revanzare. Pierre Cantillon si Jean Baptiste Say, filosofii francezi ai secolului 17 si 18 au recunoscut ca astfel de antreprenori reprezentau persoane care-si asumau riscuri, nefiind siguri ca vor putea revinde bunurile achizitionate la un pret superior celui platit pentru achizitionarea lor. Economistii clasici britanici, precum Adam Smith si John Stuart Mill, au stabilit cea mai longeviva definitie a termenului, antreprenoriatul ca si luarea deciziilor in privinta modului de alocare a resurselor.
In incercarea de a conceptualiza notiunea de antreprenor au fost identificate trei abordari grupate astfel:
o Scoala clasica ce a considerat antreprenoriatul ca si abilitatea de a descifra mai bine oportunitatile pietei si luarea unor decizii superioare in fata acelor semnale. 
o Abordarea economistului Joseph Schumpeter ce are o viziune asupra antreprenoriatului mult mai stricta in sensul ca el considera ca doar deciziile care sunt complet inovative, dislocand organizatiile existente si/sau piete pot fi considerate ca si demers antreprenorial.
o A treia scoala de gandire considera antreprenoriatul ca reprezintand leadershipul in general, conceptie conform careia antreprenoriatul este reprezentat de catre managementul utilizat in crearea succesului organizational prin dezvoltari inovative. 
o Peter Drucker este probabil numele cel mai faimos asociat cu notiunea de management antreprenorial deoarece acesta sustine ca tot managementul de calitate este antreprenorial, deoarece permite succesul organizatiei.


Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!