Initierea unei afaceri in Republica Moldova - probleme si tendinte

Cuprins referat Cum descarc?

Lista abrevierilor ..3
Introducere 4
Abordari conceptuale privind initierea unei afaceri .5
Analiza situatiei actuale ...8
Concluzii si recomandari 14
Bibliografie ...15


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE:
Actualitatea si importanta temei abordate: In prezent, tot mai multi intreprinzatori isi doresc sa initieze afaceri acasa, sa contribuie la dezvoltarea pietei si sa incurajeze productia autohtona. Pe piata mereu a fost prezenta concurenta, ceea ce a facut aceasta sarcina mai dificila pentru cei micii antreprenori. Unele sfere de afaceri sunt avantajoase, pe cand altele ar aduce mai putin venit. Astfel, este important de cercetat in detalii cerintele, tendintele si problemele actuale din piata cu care se confrunta antreprenorii din Republica Moldova.
Gradul de studiere al temei: Sunt numeroase lucrari si teze privind mediul afacerilor in Moldova, la care au contribuit numerosi cercetatori, printre care se regasesc Dr. conf. univ. Rodica CRUDU, Vasile Golovco, Marian Jalencu, Ala Levitschi, Claudia Melinte, Angela Solcan, Petru Tomita si Larisa Bugaian, doctor habilitat in economie, profesor universitar.
Scopul cercetarii consta in studierea tendintelor si problemelor cu care se confrunta antreprenorii in initierea unei afaceri in Republica Moldova.
Obiectivele lucrarii:
-  Determinarea misiunii pe care o au intreprinzatorii in Republica Moldova
-  Cercetarea conceptelor privind initierea unei afaceri
-  Cercetarea statisticii despre intreprinderi in RM
-  Formularea concluziilor
Obiectul de studiu: Identificarea problemelor si tendintelor in procesul de initiere al unei afaceri in Republica Moldova.
Referatul a fost elaborat utilizand urmatoarele metode de cercetare: Metoda observatiei, deductia, analiza logica si sinteza,comparatia si selectarea. Unele rezultate sunt prezentate sub forma de figuri si tabele.
Cuvintele-cheie: afacere, probleme, tendinte, companie, analiza, reglementare, antreprenori, IMM
I. ABORDARI CONCEPTUALE PRIVIND INITIEREA UNEI AFACERI IN RM:
Potrivit legislatiei Republicii Moldova, antreprenoriatul este activitatea de fabricare a productiei, executare a lucrarilor si prestare a serviciilor, desfasurata de cetateni si de asociatiile acestora in mod independent, din proprie initiativa, in numele lor, pe riscul propriu si sub raspunderea lor patrimoniala in scopul de a-si asigura o sursa permanenta de venituri [1, art. 1]. Cele mai des intalnite forme de activitati de antreprenoriat sunt: genurile de activitati licentiate si companiile comerciale. Principala diferenta intre cele doua forme este ca un comerciant (persoana fizica) face afaceri pe cont propriu si are nevoie de autorizatie comerciala, in timp ce o companie (persoana juridica) face afaceri in contul companiei, adica pentru toti patronii sai. In acest caz, va fi nevoie de autorizatia comerciala a fondatorilor si de un contract legal incheiat intre acestia.
In Republica Moldova societatile comerciale sunt reglementate prin Legea despre antreprenoriat si intreprinderi. Legea stabileste agentii economici care au dreptul, in numele lor (firmelor lor), sa desfasoare activitate de antreprenoriat in Republica Moldova si determina principiile juridice, organizatorice si economice ale acestei activitati. Cea mai frecvent intalnita forma de societate comerciala este societatea cu raspundere limitata (SRL). Fiecare partener este obligat sa faca o depunere de capital de baza, din care vor putea fi platite datoriile sau alte angajamente financiare in cazul lichidarii societatii. Acesta este motivul pentru care raspunderea este limitata: societatea este raspunzatoare numai in limita capitalului de baza. Partenerii incheie un contract de parteneriat, in care se prevede, printre altele, suma investita de fiecare partener si modul in care se va face distribuirea profitului comun. O societate cu raspundere limitata poate fi infiintata si de catre o singura persoana. [2, p. 12-13]
Ideea oportuna de business poate fi materializata numai printr-o afacere, intreprinzatorului revenindu-i sarcina sa aleaga modul de lansare. In general, exista trei variante de incepere a activitatii de antreprenoriat: deschiderea unei afaceri de la zero, procurarea unei francize sau cumpararea unei afaceri existente. Deschiderea afacerii de la zero este deseori cea mai preferabila metoda de lansare, iar in cazul unei idei unice de produs sau de serviciu, aceasta este unica metoda posibila pentru intreprinzator. In acelasi timp, aceasta modalitate este cea mai riscanta, deoarece totul incepe de la zero. Astfel, optiunea pentru deschiderea unei intreprinderi mici trebuie sa se bazeze pe o evaluare minutioasa a avantajelor si dezavantajelor pe care le prezinta modalitatea data.


Fisiere in arhiva (1):

  • Initierea unei afaceri in Republica Moldova - probleme si tendinte.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Legea cu privire la antreprenoriat si intreprinderi nr. 845-XII din 3 ianuarie 1992. 
2. Larisa Bugaian, Valentina Catanoi, Ala Cotelnic, Natalia Curagau, Cristina Dolghi, Igor Enicov, Maria Gheorghita, Vasile Golovco, Marian Jalencu, Ala Levitschi, Claudia Melinte, Angela Solcan, Petru Tomita "Antreprenoriat: Initierea afacerii", Chisinau: UTM, 2010. 348 p.
3. https://statistica.gov.md/newsview.php?l=ro&idc=168&id=6408 (vizitat 21.4.2020)
4. Sursa: Camera Inregistrarii de Stat, www.cis.gov.md, la data 1 ianuarie 2010
5. https://statbank.statistica.md/pxweb/pxweb/ro/40%20Statistica%20economica/40%20Statistica%20economica__24%20ANT__ANT030/ANT030060.px/table/tableViewLayout1/?rxid=9a62a0d7-86c4-45da-b7e4-fecc26003802 (vizitat 23.4.2020)
6. http://statistica.gov.md/public/files/ComPresa/Antreprenoriat/Anexa_IMM_2018.xls
7. https://consecon.gov.md/2020/01/28/peste-98-din-intreprinderile-care-activeaza-in-economia-nationala-sunt-imm/
8. http://particip.gov.md/proiectview.php?l=ro&idd=278
9. Strategia de dezvoltare a sectorului intreprinderilor mici si mijlocii pentru anii 2012-2020 Anexa nr.1
10. http://green.gov.md/pageview.php?l=ro&idc=43&t=/Cadrul-normativ-si-de-politici/Strategia-de-dezvoltare-a-IMM


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!