Influenta Mixului de Marketing asupra Comportamentului Consumatorului

Extras din referat Cum descarc?

Influenta mixului de marketing
asupra comportamentului cosumatorului
Mixul de marketing este principalul instrument al tacticii de marketing. Alegerea pe care o fac producatorii asupra folosirii diverselor combinatii ale componentelor sale este extrem de importanta pentru impactul asupra consumatorilor, deci pentru rezultatele pe care le vor obtine. 
Mixul de marketing reuneste proprietatile caracteristice ale organizatiei, elementele pe care aceasta le poate folosi pentru a influenta cererea pentru produsul sau. Acestea sunt produsul insusi, alaturi de nivelul pretului, activiatea promotionala stabilita si distributia sau plasarea produsului. Folosind aceste componente se detaliaza strategii de marketing pentru a se asigura eficienta maxima. Prin combinarea si integrarea in diferite proportii a variabilelor de marketing intr-un program de marketing se poate dobandi eficacitatea necesara realizarii obiectivelor organizatiei intr-o perioada determinata.
Succesul organizatiei depinde intotdeauna de confruntarea variabilelor controlabile, care sunt componentele de baza ale mixului de marketing, cu variabile necontrolabile, care sunt factorii externi, dar foarte importanti, care nu numai ca nu pot fi ignorati, dar trebuie studiati si utilizati. Cei mi importanti factori exogeni sunt: cererea de consum si comportametul consumatorului, concurentii, practicile comerciale, conjunctura economica, fortele ambientale ( miscari ecologice, organizatii pentru protectia consumatorului), evolutia tehnologica, legislatia.
Fiecare componenta a mixului de marketing, prin complexitatea sa formeaza un "submix", o politica, care reprezinta un program complex ce contine numeroase variabile.
In elaborarea mixului de marketing trebuie sa se asigure o buna coerenta intre actiunile de marketing si mediul intreprinderii. Nerespectarea acestei reguli va duce la erori precum ignorarea dorintelor consumatorilor, a actiunilor concurentiale sau a legislatiei.
Produsul reprezinta orice lucru care satisface o nevoie sau o dorinta si care este oferit pe piata. Acesta poate sa fie oferit sub forma de bun material, de serviciu, de persoana, de idee sau o combinatie intre acestea. In general, in definirea unui produs intervin mai multe elemente: componente corporale, componente acorporale, comunicatiile referitoare la produs, imaginea produsului. Componentele corporale sunt toate acele proprietati fizice si tehnice concrete precum greutate, volum, durata de viata. Cele acorporale reprezinta elementele ce nu au corp material nemijlocit, adica marca, instrumente de utilizare, servicii asigurate pentru produs (instalare, termen de garantie, service). Comunicatiile referitoare la produs include ansamblul de informatii transmise potentialilor cumparatori ( actiunile de merchandising, promovarea la locul vanzarii, publicitate) cu scopul de a facilita prezentarea produsului.Imaginea produsului este atibutul imaterial, simbolic care arata modul in care produsul il reprezinta pe consumator, precum si modalitatea in care acesta doreste sa fie perceput de catre cei din jur. 
Etapele necesare lansarii pe piata a unui produs sunt foarte importante pentru rezultatele care se doresc obtinute in final. In primul rand sunt necesare studii documentare, cercetari de piata, analize economice, precum si alte modalitati de obtinere a informatiilor referitoare la oportunitatea si posibilitatea realizarii unui nou produs. Ideile pentru noul produs trebuiesc trecute prin filtrele unor criterii economico-financiare, tehnice si de marketing. Dupa crearea unui prototip de produs se face testarea tehnica si testarea de acceptabilitate n randul potentiallor cumparatori pentru a observa aprecierile si sugestile acestora cu privire la diferitele elemente ale produsului. Abia dupa aceste etape urmeaza definitivarea produsului si stabilirea elementelor de identificare ale produsului (nume, marca).
Marca unui produs este foarte importanta, aceasta fiind un factir important implicat in procesul decizional de cumparare al consumatorilor. Din acest motiv, politica de marca constituie unul dintre elementele centrale ale politicii de produs, contribuind decisiv la vanzarea produselor unei intreprinderi. Cota unei marci se refera la capcitatea acesteia de a influenta comportamentul consumatorului evocandu-i un ansamblu specific de ganduri, trairi, senzatii. Marca are capacitatea de a influenta continuu si regulat comportamentul celor care intra in contact cu ea, aducand la rutina decizia de cumparare a multor consumatori si stabilind astfel cererea pentru un anumit produs existent. De asemenea, in momentul in care clientii capata loialitate pentru o marca, vor avea instinctul sa fie increzatori in toate produsele produse sub aceeasi marca. O politica de marca construita corect poate aduce beneficii atat consumatorilor cat si producatorilor, oferindu-le acestora din urma o baza de consumatori fideli care iti demonstreaza loialitatea prin repetarea cumpararii si prin disponibilitatea de a incerca produse noi oferite sub aceeasi marca.
Loialitatea fata de marca este de putine ori foarte puternica, deoarece studiile de piata arata ca in cele mai multe cazuri, consumatorii care nu gasesc marca cautata decid sa cumpere alta marca, existand insa si o pondere mare de consumatori care asteapta sa cumpere aceeasi marca din alt magazin. 
O alta componenta a mixului de marketing care este foarte importanta pentru consumatori este pretul unui produs. Acesta reprezinta valoare unui bun sau seviciu atat pentru vanzator cat si pentru cumparator. Valoarea atasata unui bun sau serviciu, pretul sau, se bazeaza atat pe elemente tangibile (calitatea produsului, avantajele oferite) cat si pe elemente intangibile (dorinta consumatorilor de produse de lux ca pretul sa fie ridicat). Pretul reprezinta cea mai mobila componenta a mixului de marketing si poate fi modificat rapid, spre deosebire de celelalte componente ale mixului de marketing. Schimbarile de pret atrag de regula un raspuns imediat din partea pietei.Cele mai stranse legaturi ale pretului, fata de celelalte componente ale mixului, sunt cu produsul, el reprezentand de altfel una din componentele acorporale (uneori cea mai importanta) ale acestuia. Raspunzand unei strategii de piata care prevede concentrarea activitatii de desfacere pe un anumit segment de piata, produsul va avea anumite caracteristici, dar si un nivel al pretului corespunzator exigentelor si nevoilor consumatorilor potentiali care alcatuiesc segmentul respectiv. O legatura puternica exista si intre politica de pret si politica promotionala. Aceste doua componente ale mixului de marketing se sprijina reciproc. De altfel, nu de putine ori chiar pretul reprezinta un obiect al activitatii promotionale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Influenta Mixului de Marketing asupra Comportamentului Consumatorului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!