Impozitele

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere ..3
Continutul economic si trasaturile impozitului .. ..3
Elementele tehnice ale impozitului .. 5
Principiile impunerii .. 7
Tipologia Impozitelor ... 10
Monopolurile fiscale . 18
Concluzii si recomandari ..19
Bibliografie ..20


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Actualitatea temei cercetarii- In conditiile relatiilor de piata impozitele au un rol important in mecanismul dezvoltarii economice a unei tari Ele determina marimea inclinatiei de a economisi, investi si munci ,influentind cresterea productiei si ocuparea fortei de munca, ceea ce reprezinta elementele esentiale ale strategiei economice, facind din reforma fiscala o componenta importanta a reformei economice
Problema cercetari- detectarea utilizarii impozitelor ca instrument de reglementare statala
Obiectul cercetarii- modalitati de repartizare a impozitelor
Obiectivele investigatiei:
- Studierea Continutului economic si trasaturilor impozitului
- Cercetarea tipologiilor de impozite 
- Identificarea elementelor tehnice ale impozitului
- Caracterizarea principiilor impunerii impozitelor
Termeni-cheie
- Impozit
- Finante
- Stat
- Taxe 
- Bunuri
1. Continutul economic si trasaturile impozitului
Impozitele constituie, prin proportii, arie de manifestare si vechime, forma principala a resurselor financiare publice. Ele au aparut inca din sclavagism, fiind considerate primul element de finante publice, in masura in care statul a trecut la prelevarea, cu caracter obligatoriu, a unor venituri sau resurse private la dispozitia sa, in forma baneasca.
Dupa unii autori, insa, originea impozitelor moderne se gaseste in ajutoarele de tip feudal, bazate pe consimtamantul vasalilor fata de rege. In raport cu existenta acelui consimtamant, presupus de sistemul ajutoarelor feudale si mentinut, oarecum, in regimul de instituire a impozitelor moderne prin votul parlamentelor, se poate invoca si o nuanta a caracterului voluntar al impozitelor. Pe primul plan, insa, in sistemele impozitelor moderne, a trecut definitiv caracterul lor impus, de prelevari obligatorii ale unor resurse private la dispozitia statului, fara a se nega suportul democratic al instituirii lor de catre organe legislative alese de cetateni (contribuabili). Astfel, notiunea de impozit semnifica, in primul rand, o obligatie impusa de catre stat supusilor sai, constand in a se ceda acestuia parti din veniturile sau averile lor, pentru acoperirea nevoilor sale de functionare, respectiv a cheltuielilor publice. Continutul economic al impozitelor consta, deci, in procesele economice de redistribuire, mai ales, a PIB, de la posesorii veniturilor (averilor) catre stat, in vederea acoperirii nevoilor publice. Cum economia de piata se bazeaza pe administrarea resurselor in cadrul proprietatii private, procesele economice exprimate prin impozite sunt procese de repartitie secundara, a veniturilor si, in mai mica masura, a averilor acumulate de persoanele fizice si juridice. Totodata, prin prisma derularii acestor procese, impozitul exprima o relatie sociala intre persoanele fizice si juridice, (care cedeaza parti din veniturile sau averile lor), pe de o parte, si stat, (care preia la dispozitia sa resursele respective, constituindu-si fondurile banesti necesare functionarii sale), pe de alta parte. Scopul pentru care se realizeaza aceste procese de redistribuire, determinand existenta relatiilor cu statul (ca exponent al unei colectivitati umane), este considerat unul colectiv, national sau local. In aceste conditii, impozitele, ca si celelalte contributii cu caracter obligatoriu (similare), antreneaza modificari ale marimii valorii aflate spre administrare la dispozitia participantilor la relatiile respective: persoane fizice si juridice, pe de o parte si autoritatile publice, reprezentante ale colectivitatilor de tip statal, pe de alta parte.
Caracteristicile definitorii ale impozitelor, ca principala forma a resurselor financiare publice, pot fi sintetizate astfel:
1. Prelevarea sub forma impozitelor are titlu obligatoriu, (in sarcina contribuabilului) si se realizeaza in mod silit. In aceasta relatie dintre stat si persoanele fizice sau juridice, actioneaza obligatia de a plati suma stabilita drept impozit fara a se cere consimtamantul expres al platitorului, iar in cazul in care acesta din urma nu se conformeaza, statul poate aplica masuri coercitive. 
2. Impozitele se preleva la dispozitia statului, fara o contraprestatie directa din partea acestuia. Intre prelevarile sub forma de impozite si actiunile de finantat carora le sunt destinate nu se stabileste, in principiu, o corespondenta directa. In mod independent de destinatia, ce li se va da, impozitele se preiau de la persoanele fizice si juridice fara ca statul sa le ofere, in schimb si in mod direct, bunuri, servicii sau alte avantaje, in ideea de contraprestatie. 
3. Prelevarea sub forma impozitelor se efectueaza cu titlu nerestituibil (nerambursabil), exprimand. Aceasta trasatura este, de altfel, imprimata categoriei generale a finantelor, in acceptiunea sa restrictiva.
In conceptia clasica, impozitul a fost definit ca o plata suportata de cetateni pentru serviciile aduse lor de catre stat, iar in interpretarea semnificatiilor sale se avea in vedere doar ipostaza sa de resursa financiar destinata finantarii cheltuielilor neproductive ale statului. In acest sens, A.Smith si D. Ricardo afirmau ca impozitul reprezinta o prelevare neproductiva din produsul creat in economie pentru sustinerea statului, respectiv pentru asigurarea functionarii institutiilor sale neproductive. Asemanator, Gaston Jeze, considerat a fi fondatorul stiintei finantelor (publice), afirma ca "impozitul este o prestatie baneasca rechizitionata de catre stat de la particulari, in mod silit, cu titlu definitiv si fara contraprestatie, in vederea acoperirii cheltuielilor publice". Ideea prestatiei banesti a particularilor, fara contraprestatie din partea statului, incluzand in sine obligativitatea participarii lor la acoperirea nevoilor publice, nu exclude ipostaza lor de beneficiari ai serviciilor furnizate de catre stat, in contextul larg al indeplinirii functiilor ce-i revin acestuia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impozitele.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Codul fiscal al Republicii Moldova 
2. Bistriceanu, Ghe., Sistemul fiscal al Romaniei, Editura Universitara, Bucuresti, 2008
3. http://www.scritub.com/economie/finante
4. Rolul fiscal al statului in economie- Mirela Soglu (Calugareanu)
5. http://mf.gov.md/ro/impozite-%C8%99i-taxe


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!