Impozite indirecte

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
In aceasta lume nu poti fi sigur de nimic, cu exceptia decesului si a impozitelor.
Benjamin Franklin,
Diplomat, teoretician politic si autor
Actualitatea temei: In conditiile economiei de piata, un rol important in activitatea intreprinderilor din Republica Moldova, ii revine determinarii justificate a impozitelor, astfel fiind necesara perfectionarea politicii fiscale in ansamblu si a unui din cel mai important instrument fiscal - taxa pe valoarea adaugata. 
Tinind seama de rolul si importanta politicii fiscale in cadrul unei economii de piata, unul din obiectivele importante ale perioadei de tranzitie in Moldova a fost si ramine in perspectiva ajustarea intregului sistem fiscal. Restructurarea sistemului fiscal in tara noastra impune perfectionarea sistemului TVA, considerata ca una dintre cele mai eficiente componente ale sistemului fiscal specific economiei de piata din tarile occidentale. 
Scopul lucrarii: Consta in analiza comparativa a practicii nationaie si internationale de ajustare TVA, argumentarea necesitatii modificarii metodelor de promovare a impozitilor indirecte in raport cu taxa pe valoarea adaugata in Republica Moldova in conditiile de tranzitie in economie, inaintarea propunerilor pentru transformarea actualei teme intr-o eficienta baza de stimulare a proceselor economice.
Metodele de cercetare: In lucrarea data voi folosi analiza diferitor date si informatii, metoda deductiei si inductiei.
Structura lucrarii: Aceasta lucrare este constituita din Introducere; Capitolul I: Abordari teoretice despre impozitiele indirecte; Capitotul II: Analiza TVA in Republica Moldova; Capitolul III: Probleme si solutii in privinta impozitilor indirecte; Concluzie si Bibliografie.
Rorul si importanta lucrarii: Lucrarea prezinta cuprinde argumentarea actualitatii temei alese pentru cercetare, precum si stabilirea scopurilor si obiectivelor de cercetere; va fi elucidata baza metodologica privind studierea domeniului, tot odata se va arata avanteje si dezavantaje temei si diferite clasificari.
Literatura de baza: Am folosit cartile de la bibliografie, legi si hotariri din legislatia Republicii Moldova.
Capitolul I: Abordarea teoretica despre impozite indirecte.
Abordarea teoretica impozitile reprezinta o forma de prelevare a unei parti din veniturile sau averea persoanelor fizice si juridice la dispozitia statului invederea acoperirii cheltuielilor publice. Aceasta prelevare se face in mod obligatoriu, cu titlu definitive( nerambursabil) si fara contraprestatie directa din partea statului.
Prin caracterul obligatoriu al impozitelor se intelege faptul ca plata acestora catre stat este impusa tuturor persoanelor fizice sau juridice ce realizeaza un venit dintr-o anumita sursa sau detin o avere pentru care, conform legii, datoreaza impozit. Doar statului are dreptul de a introduce impozit, sursa sau detin o avere pentru care, conform legii, datoreaza impozit, Doar statul are dreptul de a introduce impozit, si o face in general prin puterea legislative( Parlament) in cazu impozitilor de importanta nationala, sau prin unitatea administrative-teritoriale (consiliile locale sau judetene) , in cazu impozitelor de importanta locala. Plata impozitelor are titlul definitive si nerambursabil, platitorul nea vand dreptul de a cere statului un contraserviciu.
Rolul impozitelor de stat se manifesta pe plan financiar, economic si social. Astfel, rolul cel mai important al impozitelor se manifest ape plan financiar, deoarece acestea constituie mijlocul principal de procurare a resurselor financiare necesare pentru acoperirea cheltuielilor publice. Astfel, in tarile dezvoltate, impozitele, taxele si contributile procura opt, noua zecimi din totalul resurselor financiare publice. In cadrul tarilor aflate in dezvoltare, ponderea impozitelor si taxelor in totalul resurselor financiare publice inregistreaza diferentieri omportante, variind intre cinci si noua zecimi.
Incepunde din perioada postbelica, impozitele au cunoscut o tendinta de crestere continua, in valori atit absolute, cit si relative. Acest lucru s-a datorat faptului ca baza de impunere a fost extinsa dar si cotele de impunere au fost majorate. Incepind din anii 70-80 ai secolului trecut s-a observant o accentuare a rolului impozitelor in plan economic, acestea fiind folosite de stat pentru a incuraja sau descuraja anuminte activitati economice, prin exonerare sau suprataxare.
Din de vedere social, o parte din venitul adus statului din impozite este redistribuit catre grupuri sociale sau indivizi, personale fizice sau juridice, facind din aceasta un important instrument de care dispune statul pentru redistribuirea venitorilor. Prin elementele impozitelro se inteleg acele component care contribuie la stabilirea marimii impozielor, a faptului care le genereaza, precum si a momentului datorarii lor.
Deoarece in practica fiscal se intalneste o diversitate de impozite ce se deosebesc atit dupa forma, cit si continut, este necesara clasficare acestora, dupa diverse criteria. In primu rind, dupa trasaturile de forma si de fond, impozeltele pot fi directe sau indirecte. Impozitlee directe au caracteristic faptul ca se stabilesc nominal in sarcina unor persoane fizice sau juridice , in functie de veniturile sau averea acestora, pe baza citelor de impozit prevazute de lege. Ele se incaseaza de la subiectul impozitului la anumite termene dinainte stabilite.
In cazu acestor impozite, subiectul si suportatorul impozitului sunt , in intentai legiuitorului, una si aceeasi persoana, desi, practic uneori aceasta nu coincid. Totodata, impozitele directe pot fi imparite in impozitele reale, ce vizeaza anuminte obiecte material (de exemplu impozitul funiciar, pe cladiri, etc.) sau impozite personale, adica in legatura cu avenitul sau averea persoanala a subiectului impozitului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impozite indirecte.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Avarvarei I . ,Macovei Gh. - Agriculturasi economia de piata incontextul integrarii europene , Lucrare stiintifica U.A.M.V.Iasi , volumul 40 , seria Agronomie1997.56.
Babaita V ., Epuran M .Grosu C . - Contabilitate si control de gestiune , Editura Economica , Bucuresti , 1999.59.
Bilantul activitatii Guvernului R. Moldova, Chisinau,2004 .60.
Bistriceanu D. - Finante si credit , Editura Oscar Print ,Bucuresti , 1999.61.
Cazacu V. - Consecintele social economice a reformei agrare in R.Moldova .Autoreferat al tezei de doctorat in stiinteeconomice . Chisinau 200467.
Calin O . , Ristea M. ,Vaduva I. ,Neamtu H .-Bazelecontabilitatii ,Editura Didactica si Pedagogica , Bucuresti ,199968.
Calin O. - Contabilitate de gestiune ,Tribuna Economica ,Bucuresti , 200169.
Catu D.-Contabilitatea de gestiune si calculatiacosturilor ,Editura Fundatiei ,,Romania de Maine ,,,Bucuresti ,1998 .70.
Charreaux G. - Gestion financiere , Editura Litec , Paris , 199172.
Chiran A.si colaboratorii - Agromarketing Editura Evrica ,Chisinau , Republica Moldova , 1999 .73.
Chiran A. , Gindu Elena , Ciobotaru Elena - Adina - Marketing - indrumitor pentru aplica tii practice . Editura ,,Ion Ionescu dela Brad ,, Iasi , 2001 .


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!