Identificarea particularitatilor activitatii de marketing a achizitiilor

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1. Definirea conceptului de achizitii 4
1.1.Achizitiile - factor determinant al activitatii intreprinderii 4
1.2.Factorii care au influentat dezvoltarea activitatii achizitiilor 5
1.3.Principiile achizitiilor 6
1.4.Tipologia achizitiilor 7
Capitolul 2. Particularitatile activitatii de marketing a achizitiilor 9
2.1.Mixul de marketing in marketingul achizitiilor 9
2.1.1. Produsul 9
2.1.2. Promovarea 10
2.1.3. Pretul 11
2.2.Dualitatea in marketing-ul achizitiilor: marketing global versus marketing local 12
2.2.1. Marketingul global 12
2.2.2. Marketingul local 13
Concluzii 14
Bibliografie 15


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Activitatea de achizitii, in ultimul deceniu, a devenit in cadrul entitatilor economice o misiune si activitate strategica,dat fiind faptul ca acestea tind sa devina tot mai competitive. 
Scopul lucrarii consta in identificarea particularitatilor activitatii de marketing al achizitiilor. 
Obiectivele lucrarii constau in: 
- prezentarea conceptului de achizitii si diferenta achizitiilor de aprovizionare; 
- definirea factorilor care stau la baza dezvoltarii domeniului achizitiilor; 
- identificarea principiilor de baza ale achizitiilor; 
- identificarea si descrierea tipologiei achizitiilor; 
- prezentarea mixului de marketing din perspectiva achizitiilor.
Metodologia cercetarii stiintifice a lucrarii se bazeaza pe metode de studiu precum: metoda de observare, metoda analitica si comparativa, cercetarea surselor bibliografice. 
Capitolul I. ,,Definirea conceptului de achizitii" include definirea conceptului de achizitii si prezentarea principiilor si tipologiei achizitiilor.
Capitolul II. ,,Particularitatile activitatii de marketing a achizitiilor" prezinta particularitatile activitatii de marketing al achizitiilor si analiza mixului de marketing in domeniul achizitiilor. 
Cuvinte cheie: achizitii, marketing, entitate economica, intreprindere. 
Capitolul 1. Definirea conceptului de achizitii
1.1. Achizitiile - factor determinant al activitatii intreprinderii
Economia mondiala, influentata de procesele de globalizare, a avut impact pozitiv asupra dezvoltarii unitatilor economice. Dar, pe de alta parte, concurenta acerba pune agentii economici in situatia ca doar cei care vor da dovada de inovatie, dar mai cu seama de adaptabilitate si competitivitate fata de de exigentele calitative si cantitative, vor rezista. 
In acest context al concurentei sporite, si in cazul preturilor stabilite de legile pietei, ramane o singura metoda de pastrare sau marire a marjei -  productivitatea si achizitiile.
Una dintre marile provocari cu care se confrunta tarile cu o economie in curs de dezvoltare este aceea de a desfasura activitati economice pe o piata competitiva. A desfasura activitati economice presupune si faptul de a realiza achizitia de bunuri si servicii necesare indeplinirii obiectivelor economice ale entitatii economice. Inca nu demult, cu cateva decenii in urma, functia de achizitii in cadrul unitatilor economice era perceputa destul de ingust si, deseori, era prezenta prin alte diviziuni ale intreprinderii.
Se poate constata o tot mai mare atentie din partea managementului de varf al intreprinderii fata de aceasta functie. Astfel, domeniul de achizitii apare ca un remarcabil centru de profit, deoarece reprezinta un potential important de reducere a costurilor.
Astazi, achizitiile si managementul lantului de aprovizionare au fost recunoscute ca activitate strategica cruciala de catre cei implicati in managementul organizational, dar si ca disciplina academica de prestigiu.
Din punct de vedere istoric, aprovizionarea era o activitate operationala care avea drept scop stabilirea necesarului de materiale si optimizarea aprovizionarii in cadrul intreprinderii. 
-  Aprovizionarea caracterizeaza procesul de planificare si gestiune a fluxurilor fizice de la furnizor la client. Din acest motiv aprovizionarea caracterizeaza gestiunea stocurilor in amonte, transporturile, adica intregul sistem logistic in amonte
-  Achizitiile caracterizeaza functiile intreprinderii de natura marketingului, comerciala si juridica, care au ca scop organizarea cumpararii de bunuri fizice si servicii de care intreprinderea are nevoie pentru a-si realiza misiunea. Astfel, achizitionarea reprezinta un angajament financiar, de cumparare a unor resurse materiale sau produse, fiind o tranzactie monetara efectiva.
Aceasta separare in doua functiuni este justificata nu doar de cuvinte, dar si de aplicarea in practica, deoarece cele doua activitati sunt corespunzatoare unor meserii diferite ale intreprinderii. Achizitia constituie o componenta autonoma ce tine de functia de marketing, in timp ce aprovizionarea este mai strans legata de planificarea si gestiunea productiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Identificarea particularitatilor activitatii de marketing a achizitiilor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Muhcina S., "Marketing organizational", Editura Muntenia, Constanta, 2004; 
2. Scriosteanu A., "Managementul aprovizionarii", Editura Universitaria, Craiova, 2005;
3. Balan C., "Logistica", Editura Uranus, Bucuresti, 2006.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!