Gucci - Studiu de Caz

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1805
Mărime: 8.70KB (arhivat)
Publicat de: Marin Ivan
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Intr-un top al celor mai populare branduri din industria modei, cu siguranta ca Gucci s-ar plasa pe primele locuri, daca nu chiar pe locul intai. Simpla mentionare a marcii inseamna pentru cei mai multi produse de calitate, moderne si atragatoare, pentru femei si barbati, la preturi justificate prin calitate. Mai putin se stie insa fascinanta istorie a companiei, a carei poveste incepe in 1906, la Florenta, unde Guccio Gucci fonda un mic atelier. Initial, Gucci vindea produse din piele, de cea mai buna calitate, modele interesante care au devenit repede foarte populare. Ulterior, gama se va diversifica prin vanzare de valize de lux si portofele, destinate exclusiv clientilor pretentiosi. Materialele folosite si lucratura erau de top, iar Gucci a avut inca din start clienti importanti, care isi doreau calitate, fara sa se uite la bani.

Practic, pentru urmatoarele decenii compania nu a facut decat sa progreseze, ramanand in aceeasi zona a pietei, iar produsele purtand marca Gucci erau foarte apreciate, dorite. In anii '50 compania va lansa noi modele si colectii, unul dintre acestea fiind o geanta de piele cu manere din bambus, o idee originala, foarte in ton cu vremea. Multe dintre noile produse, precum cravatele, gentile, valizele s-au bucurat de un succes atat de mare incat sunt in productie si astazi, cu minime modificari. Cand Guccio Gucci a murit, in 1953, afacerea a fost continuata, asa cum era de asteptat, de familie. In ciuda unei scurte perioade de ezitari, foarte repede lucrurile au reintrat in normal, iar in cativa ani s-au deschis noi magazine Gucci la Paris, Londra, Tokyo sau in Beverly Hills, iar vanzarile au continuat sa creasca.

Primele succese importante din istoria companiei aveau sa vina insa in anii '60, cand Gucci a continuat sa se extinda, iar calitatea si diversitatea produselor, de la haine la produse din piele si accesorii, a constituit cea mai buna campanie de publicitate. Dar compania a devenit mult mai populara dupa ce mai multe vedete de la Hollywood, precum Peter Sellers sau Grace Kelly s-au afisat public, in repetate ocazii, cu produse Gucci. Ce reclama ar fi fost mai eficienta decat o actrita in voga, avand o poseta Gucci cand participa la o petrecere sau o premiera ? Alaturi de alte marci exclusiviste, Gucci devenea un simbol al luxului si elegantei, era sic sa ai macar ceva Gucci. Cand in aceeasi perioada s-au lansat gentile rosii Gucci, la un pret cel putin impresionant, succesul a fost rapid.

Astazi putem gasi si incaltaminte Gucci, parfumuri, genti, cosmetice, mii de modele diferite, adaptate preferintelor oricarui potential cumparator, daca acesta isi poate permite o astfel de achizitie. Multi prefera sa astepte perioada de reduceri, desi si asa preturile raman mari. In afara magazinelor Gucci, produsele pot fi gasite la preturi reduse, din cand in cand, pe diferite site-uri. Multe dintre cele scoase la vanzare la preturi mai scazute au fost la moda cu cativa ani in urma, dar chiar daca nu sunt in ton cu ultimele tendinte, este vorba tot de Gucci. Aceeasi calitate, la un pret mai mic. Si cum in fiecare an compania scoate pe piata noi modele, ramane doar sa alegeti ce va place.

La fel ca in cazul lui Valentino, dar si in alte zeci de exemple, mai mult sau mai putin notorii, marele concern Gucci, care smulge portii importante din piata gigantilor luxului, a pornit de la un umil butic de posete. Visul american, in moda, a fost inventat in Italia. Iar italienii nu dau niciun semn ca au de gand sa predea stafeta cand vine vorba despre moda si lux.

Gucci, miliarde din nimic Intr-o vreme cand toata Europa se straduia sa-si vindece ranile, dupa Primul Razboi Mondial, oamenii redescopereau parfumul seducator de „savoir ętre“. Jazz-ul si tangoul tineau cafenelele pline pana dimineata, iar cuvantul de ordine era „stralucire“. Pentru stralucire, oamenii erau dispusi sa cheltuiasca tot ce aveau, mai ales dupa nefericita perioada care ii invatase cat de neasteptat de scurta poate sa fie, de fapt, viata.

Pentru intreaga Europa, perioada interbelica este momentul in care luxul incepe sa fie o industrie „populara“. Imbogatitii razboiului, noile fabrici, lipsa de oameni calificati, toate au condus la formarea paturii „aspirationale“, portiunea de clasa mijlocie care are repere in clasa bogata si, implicit, aceleasi obisnuinte de consum, chiar daca la o scara mai redusa. In acei ani s-au nascut actualii mari jucatori de pe piata luxului, inclusiv Gucci, o companie care nu s-a oprit niciodata din crestere, chiar din momentul nasterii sale. Doar in 2005, anul care a marcat sfarsitul recesiunii in segmentul premium, cresterea grupului a fost de peste 15%, cu brandul Gucci pe post de locomotiva, la o crestere de 18,4%.

Intreaga poveste a inceput in 1921, cand Guccio Gucci, un aventurier plin de inspiratie, a deschis un magazin de pielarie si accesorii in Florenta, urmat la scurta vreme de un magazin de bagaje de calatorie. Singura lui experienta era reprezentata, la acea ora, de anii in care fusese angajat al Hotelului Savoy din Londra, eterna gazda a celor de sange albastru. De altfel, din primele sale tentative s-a vazut clar ca rafinamentul estetic al britanicilor era pe cale sa intre in cea mai placuta simbioza cu materialele de o calitate inca neegalata ale mesterilor toscani. In doar cativa ani, Gucci cucereste „stralucitorii“ Venetiei cu liniile sale de inspiratie ecvestra - geamantane, genti, manusi, curele sau pantofi. Multe dintre simbolurile utilizate apoi de Gucci sunt cele care au succes in aceasta perioada.

Preview document

Gucci - Studiu de Caz - Pagina 1
Gucci - Studiu de Caz - Pagina 2
Gucci - Studiu de Caz - Pagina 3
Gucci - Studiu de Caz - Pagina 4
Gucci - Studiu de Caz - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Gucci - Studiu de Caz.doc

Alții au mai descărcat și

Penetrarea piețelor externe prin investiții străine. Studiu de caz - Coca Cola

Introducere Este foarte dificil să ne imaginăm o lume fără Comerţ, fără posibilitatea de a putea realiza schimburi între ţări, între popoare. În...

Studiu de Caz - Meli Melo

Capitolul 1  PREZENTAREA FIRMEI De la un raion de cosmetice frantuzesti, asezat la iesirea din magazinele Mega Image, în anul 1997, Meli Melo a...

Ursus - Studiu de Caz

Introducere Istoria celor peste 125 de ani a facut din Ursus un brand puternic, a desavarsit un gust unic, perfect echilibrat si a dat calitatea...

Studiu de Caz Carrefour

Al doilea distribuitor al planetei, după americanul Wal-Mart Stores, şi numărul 1 în Europa, Carrefour foloseşte aproape 400.000 de colaboratori şi...

MoxExpert - Studiu de Caz

Mobexpert este o retea nationala de hipermagazine specializate in vanzarea de mobilier si decoratiuni interioare. Oferta sa include mobilier de...

Studiu de Caz Sony

Introducere Am ales multinaționala Sony dintr-un motiv foarte simplu şi evident, şi anume faptul că Sony este o companie care produce şi vinde...

Gerocossen

Introducere În vederea realizării proiectului individual am ales să detaliez prima temă propusă, şi anume un studiu de caz pe care l-am conceput...

Studiu de Caz Compania Petrom

PETROM  o companie din ce in ce mai puternica Am initiat un proces de modernizare pentru a ne consolida pozitia de lider, pentru a asigura...

Ai nevoie de altceva?