Globalizare vs Traditie

Extras din referat Cum descarc?

Am gasit pe Internet cea mai fascinanta definitie a globalizarii: ,,Intrebare: Care este cea mai adevarata definitie a globalizarii? Raspuns: Moartea printesei Diana! Intrebare: Cum asa ? Raspuns: O printesa engleza cu un amant egiptean, are un accident intr-un tunel francez, intr-o masina germana cu motor olandez, condusa de un belgian, beat cu wiskey scotian, urmarita fiind, indeaproape, de paparazzi italieni pe motociclete japoneze! Printesa era tratata de un doctor american cu medicamente braziliene. Si chestia asta, iti este trimisa de un roman care foloseste tehnologia lu'Bill Gates, iar tu o citesti pe o clona de IBM care foloseste cipuri taiwaneze, cu monitor coreean, asamblate de muncitori din Bangladesh intr-o fabrica din Singapore, transportata cu vapoare din India, si descarcata de sicilieni in porturi, trasportata din nou in camioane conduse de soferi mexicani si, in final, vinduta tie, de evrei! Asta inseamna globalizare"! Pornind de la acest banc,semnificatia pozitiva a globalizarii este aceea de progres. Schimb de informatii si de tehnologie,o economie fara bariere si fara influenta politicului, un joc liber al puterilor prezente pe piata. 
Globalizarea isi face tot mai mult prezenta in viata oamenilor de zi cu zi. In toate domeniile. Economia multor tari a fost pur si simplu "inghitita" de globalizare.
Daca la nivel economic globalizarea inseamna potrivit Bancii Mondiale ,,libertatea si capacitatea indivizilor si a firmelor de a initia tranzactii economice voluntare cu rezidenti ai altor tari", cu alte cuvinte, desfiintarea granitelor economice, la nivel de marketing globalizarea se traduce prin aparitia unor piete internationale pentru bunuri de consum, reusindu-se astfel vanzarea acelorasi produse prin campanii de publicitate similare, unor persoane ce apartin unor culturi total diferite.
Globalizarea isi face tot mai mult prezenta in viata oamenilor de zi cu zi. In toate domeniile. Economia multor tari a fost pur si simplu "inghitita" de globalizare. Dimensiunea sociala este si ea afectata. Cit despre traditii... globalizarea face si aici victime. Pe alocuri intra agresiv in constiinta oamenilor si o deformeaza. Obiceiurile, datinile si credintele semenilor nostri sufera o dureroasa transformare. Suntem cu totii afectati mai mult sau mai putin.La 19 ani de la Revolutie, Romania a inceput sa dea traditiile uitarii si, mai rau, sa le inlocuiasca cu variante de pe alte meleaguri. Identitatea culturala dispare. Proprietatea intelectuala se duce si ea. Vine in forta globalizarea. Cu tot cu uniformele ei.
KITSCH-UL SI COPIATUL. Locuitorii oraselor din Romania uita incet de Dragobete (preferindu-l, in schimb, pe Sfintul american Valentin), tinuta in biserica este aceeasi ca pe strada - pantaloni scurti, tricouri fara mineci, capetele femeilor neacoperite (desigur si discursul preotesc s-a schimbat in majoritatea cazurilor, a devenit mai modern, mai sic), Martisorul si Craciunul se vind americaneste in cadouri fancy. Daca exista cerere, exista si oferta. Traditia se muta, cu pasi uneori repezi, in spatiul virtual, intr-un spatiu generos si usor accesibil. Numeroase site-uri au fost create in ultimii ani, adrese de internet de unde poti invata obiceiurile de odinioara si de unde iti poti achizitiona, dupa caz, arta traditionala romaneasca. Arta care se regaseste astazi pe teritoriul tarii noastre in tot mai putine locuri. Tirgurile de profil sau expozitiile de sezon sau permanente au inceput sa adopte tendinte kitsch, care nu apartin Romaniei traditionale, ci unui spatiu si unui timp global asumate doar de o parte a populatiei. La nivel rural, drama nu a atins inca aceste cote. Comunitatile restrinse, cu populatii omogene si traditii specifice, renunta mai greu la valori. "Daca identitatea ocupationala constituie capitalul pragmatic, identitatea culturala are la baza capitalul ideatic, adica (a sti) capitalul uman si (a crede) capitalul simbolic. Esential pentru identitatea culturala este capitalul simbolic, reprezentind valori, atitudini, comportamente, credinte si simboluri impartasite de membrii colectivitatii. Din aceasta categorie identitara face parte si identitatea etnica. Ea se refera la o forma specifica de constiinta identitara, componenta ei esentiala fiind limba. Aspectele manifeste ale identitatii culturale, traditii si obiceiuri, sint influentate de spatiul geografic si de resursele naturale specifice, dar depasesc o localizare spatiala stricta. In aceasta ordine de idei, determinarea identitatii culturale necesita luarea in considerare si a unor factori cum ar fi educatia si consumul cultural", scrie, in lucrarea "Spatiul rural romanesc intre identitate si globalizare", cercetatorul roman Salanki Zoltan.
MARKETING MAASAI. Comunitatile mici, aflate la nivelul subzistentei, se vind din disperare. In timp ce romanii se indeparteaza de valorile lor, in Africa neagra, triburile prefera un alt fel de strategie de marketing. Maasaii, de exemplu, isi vind produsele realizate de ei intr-un soi de bazar, pozitionat strategic la intrarea in fiecare satuc. Seful tribului percepe taxa daca vrei sa le fotografiezi pe femeile Maasai sau daca vrei sa imortalizezi o joaca de copii indigeni. Maasaii au inteles globalizarea mai repede decit romanii. In timp ce noi imprumutam si ne insusim valorile altora, Maasaii se vind greu. Guvernele Tanzaniei si Kenyei - singurele tari in care se afla astazi aceste triburi - au cheltuit bani buni pentru a convinge aceste triburi patriarhale sa renunte la stilul lor de viata traditional seminomad. Unii au cedat presiunilor, dar, o data ajunsi la oras, multi nu au renuntat la traditionala shuka (bucata de stofa in dungi sau patratele verzi sau rosii care acopera trupul), sandale din piele de vaca si o-rinka (baston din lemn, care tine de demnitatea barbatilor).


Fisiere in arhiva (1):

  • Globalizare vs Traditie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!