Cuprins
- Gestiunea calităţii
- 1. Costurile calităţii 2
- 2. Efectele calităţii 5
- Bibliografie 14
Extras din referat
Gestiunea calităţii
Gestiunea calităţii este metodologia prin care se evidenţiază, analizează şi urmăreşte evoluţia costurilor referitoare la calitate în vederea aplicării măsurarilor şi iniţierea acţiunilor preventive şi corective de eliminare a cauzelor defectelor, neconformităţilor şi optimizarea costurilor de realizare şi de asigurare a calităţii.
1. Costurile calităţii
Costurile calităţii reprezintă costurile care implică măsurile şi acţiunile întreprinse pentru prevenirea defectelor, de identificarea defectelor şi de înlocuirea lor.
Tabelul 1 Costul calităţii
Tip Management Proiectare Aprovizionare Verificare
Generale Realizare proiect de conducere operativă Realizarea proiectelor de asigurare a calităţii Proiecte de supraveghere a furnizorilor Dezvoltarea documentatiei de inspecţie
Prevenire Planuri, estimare costuri, instrucţiuni Plan expertiză a manualului calităţii Plan supraveghere vânzători Stabilire cerinte de asigurare a calităţii
Identificare Corecţie plan de inspecţie şi audituri Corecţie audituri Inspecţia surselor, audituri pentru vânzători Verificarea instrucţiunilor de inspecţie
Defecte interne Rescrierea planurilor de inspecţie Erori găsite la supervizarea proiectelor Erori găsite la
supervizarea materialelor Rescrierea instructiunilor de inspecţie
Defecte externe Pierderi de productie Erori raportate după audit Erori găsite în timpul exploatării Propuneri de schimbări, aducerea la zi a inspecţiilor
Identificarea costurilor
Instrucţiunile actuale despre costul calităţii se accentuează asupra identificării costurile în funcţie de particularitatea activităţiilor.
O soluţie în determinarea costurilor ar fi efectuarea unei comparaţii între activităţile de bază şi cele privind construirea calităţii sau între modul de defectare şi activităţi de verificare.
Tabelul 2. Identificarea activităţiilor de construire a calităţii
Activităţi de bază Activităţi de construire
Concepţia tehnică - Calcul fiabilitate previzională
- Tehnologii de control
Procesul de fabricaţie - Verificarea calităţii
- Testări
Selectare furnizori - Examinare furnizor
Suportul calităţii - Instruire
- Elaborare rapoarte
- Revizia sistemului
Tabelul 3. Identificarea acţiunilor de verificare
Modul de defectare Acţiuni de verificare Consecinţe
- la producător
- defecte interne tehnologie control
inspecţii, remanieri - Dacă se vor desfăşura acţiuni corective, afacerea poate continua.
- Dacă nu se vor lua măsuri, beneficiarul nu mai cumpăra.
verficări
încercări
revizii
- defecte externe instrucţiuni de funcţionare
garantare
stingere litigii
Unele dintre cheltuieli pot fi determinate direct pentru că ele se găsesc în documente primare, altele însă se stabilesc pe baza unui algoritm de repartiţie. La fel se pot identifica activităţiile pentru îmbunătăţire, garantare şi instruire. Pentru fiecare dintre aceste costuri se înregistrează separat.
Deoarece multe dinte costurile calităţii nu se cunosc direct, se vorbeşte de un “aisberg al costurilor”.
Până în prezent au fost prezentate multe soluţii privind costurile calităţii care au fost criticate, astfel se apreciază că există defecte admisibile tehnologic, deci care nu pot fi în totalitate prevenite, în concluzie costul prevenirii nu are o semnificaţie reală. Aceasta fiind valabilă şi pentru costurile de identificare şi cele pentru înlocuirea defectelor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Gestiunea Calitatii.docx