Gestiunea Calității

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 1868
Mărime: 157.77KB (arhivat)
Publicat de: Axinte Crișan
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. Dr. Ing. STĂNESCU Gh
UNIVERSITATEA OVIDIUS CONSTANŢA FACULTATEA DE FIZICĂ , CHIMIE , ELECTRONICĂ ŞI TPPP SPECIALIZARE: TEHNOLOGIA ŞI MANAGEMENTUL PRELUCRĂRII PETROLULUI

Cuprins

  1. Gestiunea calităţii
  2. 1. Costurile calităţii 2
  3. 2. Efectele calităţii 5
  4. Bibliografie 14

Extras din referat

Gestiunea calităţii

Gestiunea calităţii este metodologia prin care se evidenţiază, analizează şi urmăreşte evoluţia costurilor referitoare la calitate în vederea aplicării măsurarilor şi iniţierea acţiunilor preventive şi corective de eliminare a cauzelor defectelor, neconformităţilor şi optimizarea costurilor de realizare şi de asigurare a calităţii.

1. Costurile calităţii

Costurile calităţii reprezintă costurile care implică măsurile şi acţiunile întreprinse pentru prevenirea defectelor, de identificarea defectelor şi de înlocuirea lor.

Tabelul 1 Costul calităţii

Tip Management Proiectare Aprovizionare Verificare

Generale Realizare proiect de conducere operativă Realizarea proiectelor de asigurare a calităţii Proiecte de supraveghere a furnizorilor Dezvoltarea documentatiei de inspecţie

Prevenire Planuri, estimare costuri, instrucţiuni Plan expertiză a manualului calităţii Plan supraveghere vânzători Stabilire cerinte de asigurare a calităţii

Identificare Corecţie plan de inspecţie şi audituri Corecţie audituri Inspecţia surselor, audituri pentru vânzători Verificarea instrucţiunilor de inspecţie

Defecte interne Rescrierea planurilor de inspecţie Erori găsite la supervizarea proiectelor Erori găsite la

supervizarea materialelor Rescrierea instructiunilor de inspecţie

Defecte externe Pierderi de productie Erori raportate după audit Erori găsite în timpul exploatării Propuneri de schimbări, aducerea la zi a inspecţiilor

Identificarea costurilor

Instrucţiunile actuale despre costul calităţii se accentuează asupra identificării costurile în funcţie de particularitatea activităţiilor.

O soluţie în determinarea costurilor ar fi efectuarea unei comparaţii între activităţile de bază şi cele privind construirea calităţii sau între modul de defectare şi activităţi de verificare.

Tabelul 2. Identificarea activităţiilor de construire a calităţii

Activităţi de bază Activităţi de construire

Concepţia tehnică - Calcul fiabilitate previzională

- Tehnologii de control

Procesul de fabricaţie - Verificarea calităţii

- Testări

Selectare furnizori - Examinare furnizor

Suportul calităţii - Instruire

- Elaborare rapoarte

- Revizia sistemului

Tabelul 3. Identificarea acţiunilor de verificare

Modul de defectare Acţiuni de verificare Consecinţe

- la producător

- defecte interne tehnologie control

inspecţii, remanieri - Dacă se vor desfăşura acţiuni corective, afacerea poate continua.

- Dacă nu se vor lua măsuri, beneficiarul nu mai cumpăra.

verficări

încercări

revizii

- defecte externe instrucţiuni de funcţionare

garantare

stingere litigii

Unele dintre cheltuieli pot fi determinate direct pentru că ele se găsesc în documente primare, altele însă se stabilesc pe baza unui algoritm de repartiţie. La fel se pot identifica activităţiile pentru îmbunătăţire, garantare şi instruire. Pentru fiecare dintre aceste costuri se înregistrează separat.

Deoarece multe dinte costurile calităţii nu se cunosc direct, se vorbeşte de un “aisberg al costurilor”.

Până în prezent au fost prezentate multe soluţii privind costurile calităţii care au fost criticate, astfel se apreciază că există defecte admisibile tehnologic, deci care nu pot fi în totalitate prevenite, în concluzie costul prevenirii nu are o semnificaţie reală. Aceasta fiind valabilă şi pentru costurile de identificare şi cele pentru înlocuirea defectelor.

Preview document

Gestiunea Calității - Pagina 1
Gestiunea Calității - Pagina 2
Gestiunea Calității - Pagina 3
Gestiunea Calității - Pagina 4
Gestiunea Calității - Pagina 5
Gestiunea Calității - Pagina 6
Gestiunea Calității - Pagina 7
Gestiunea Calității - Pagina 8
Gestiunea Calității - Pagina 9
Gestiunea Calității - Pagina 10
Gestiunea Calității - Pagina 11
Gestiunea Calității - Pagina 12
Gestiunea Calității - Pagina 13
Gestiunea Calității - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Gestiunea Calitatii.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Analiza calității și rentabilității

Societatea Comercială 1 Iunie SA Timişoara, este astăzi cunoscută ca o intreprindere profilată pe producţia de tricotaje destinate atât copiilor...

Te-ar putea interesa și

Gestiunea Calității Portofoliului de Credite

INTRODUCERE Economia de piaţă presupune în mod necesar existenţa unui sistem bancar care să asigure mobilizarea tuturor disponibilităţilor...

Procesul de producție în alimentație

INRODUCERE Managementul este procesul complet desfăşurat de întregul compartiment decizional din întreprindere, în scopul utilizării raţionale a...

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la Egea Prod SRL

CAPITOLUL I-Prezentarea generala a intreprinderii 1.Scurt istoric Societatea comerciala “EGEA PROD” Ploiesti a luat fiinta in anul 1991 prin...

Managementul Calității Totale la Întreprindere

INTRODUCERE “Deficienţele calitative ale produselor destinate satisfacerii cerinţelor umane pot să conducă şi chiar conduc la serioase nemulţumiri...

Gestiunea calității materialelor de construcții la SC Elpreco SA Craiova

INTRODUCERE S.C. Elpreco S.A., cu sediul în Craiova, str. Nicolae Titulescu, nr. 170, denumita pâna în 1990 Întreprinderea de prefabricate din...

Gestiunea calității produselor

Introducere Principalele grupe de produse alimentare , conform clasificarii merceologice, sunt urmatoarele: 1. Cereale si derivate 2. Legume ,...

Descriptorii Operaționali ai Sistemelor Energetice

Definirea si comentarea conceptelor si descriptorilor manageriali Managementul performant opereaza cu urmatoarele concepte si descriptori...

Gestiunea rețelelor de telecomunicații

Transmiterea semnalului vocal a fost si ramane un obiectiv important al retelelor de telecomunicatii, de la batrana retea telefonica si pana la...

Ai nevoie de altceva?