Daca privim pe de-o parte intreprinderile, situatia economica si financiara s-a ameliorat. Pe de alta parte din privinta menajelor, bilantul nu este atat de stralucitor, veniturile scad, locurile de munca dispar.
In timp ce germanii se indreapta spre urne, cum va fi economia lor ?
Bilantul este diferit dupa cum il privim : din punctul de vedere al intreprinderii sau al menajelor. Prima constanta : situatia economica si financiara a societatilor germane s-a ameliorat. Anul trecut rezultatul net al intreprinderilor a crescut la 68% (fata de 28% in Uniunea Europeana) si acest procent trebuia sa fie de 21% in 2005 (fata de 7%). Reducerea costurilor salariale - in scadere cu 4% intr-un an, in timp ce in Europa au crescut- si dezvoltarea externalitatilor sunt la originea acestor redresari. In Germania raportul intre valoarea adaugata si productie a scazut de 30% intr-un deceniu, in timp ce in Europa creste.
Modelul Cayenne al Porsche este un bun exemplu al utilizarii intensive a resurselor externe in industrie : este montat in Germania, dar fabricat in proportie de 88% in Slovenia. Astfel germanii realizeaza castiguri de competitivitate importante in raport cu tarile din zona euro cum ar fi Italia si Franta. In timp ce exporturile franceze stagneaza din 2001 cele din Germania urmeaza ritmul comertului mondial. Bilantul este
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.