Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 5884
Mărime: 26.72KB (arhivat)
Publicat de: Achim Leonte
Puncte necesare: 6

Extras din referat

CONSILIUL NATIONAL PENTRU FINANTAREA

ÎNVATAMÂNTULUI PREUNIVERSITAR

FUNDAMENTAREA NECESARULUI DE FINANTARE SI FORMULA DE ALOCARE A FONDURILOR DESTINATE ÎNVATAMÂNTULUI PREUNIVERSITAR (PROIECT)

ELEMENTE DE FUNDAMENTARE

Bugetul anual al unei unitati de învatamânt cuprinde, pe de o parte, totalitatea veniturilor/fondurilor banesti de care dispune scoala pe o perioada de un an, pe surse de provenienta si, pe de alta parte, totalitatea cheltuielilor prevazute a se efectua în aceeasi perioada, în conformitate cu nevoile unitatii si cu clasificatia bugetara stabilita prin lege.

Necesarul total de resurse financiare care se va regasi în veniturile înscrise în bugetul anual al unitatii de învatamânt se stabileste/fundamenteaza pe urmatoarele categorii de fonduri:

 fondurile aferente finantarii de baza;

 fondurile aferente finantarii complementare;

 fondurile aferente finantarii suplimentare;

FINANTAREA DE BAZA sau finantarea proportionala cu numarul de elevi/prescolari are în vedere fondurile necesare acoperirii urmatoarelor categorii de cheltuieli:

 cheltuielile de personal didactic, nedidactic si auxiliar aferent desfasurarii în bune conditii a procesului de învatamânt;

 cheltuielile pentru perfectionarea personalului didactic;

 cheltuielile pentru procurarea manualelor scolare acordate în mod gratuit elevilor din învatamântul preuniversitar obligatoriu;

 dotari cu mijloace de învatamânt corespunzator curriculum-ului scolar;

 cheltuieli materiale si pentru servicii curente;

 cheltuieli pentru asigurarea unor facilitati de transport pe calea ferata acordate elevilor si cadrelor didactice.

Nivelul cheltuielilor aferente finantarii de baza este preponderent determinat de numarul de elevi scolarizat într-o unitate de învatamânt si marimea costului standard/elev aprobat la nivel national. Este motivul pentru care finantarea de baza se mai numeste si finantare proportionala cu numarul de elevi/prescolari.

Costul standard/elev se refera exclusiv la finantarea de baza.

FINANTAREA COMPLEMENTARA are în vedere fondurile necesare urmatoarelor categorii de cheltuieli:

 cheltuieli de capital;

 cheltuieli cu cofinantarea unor programe nationale de reabilitare a infrastructurii scolare relizate cu finantare externa;

 cheltuielile cu bursele elevilor;

 cheltuielile cu subventionarea activitatii cantinelor si internatelor scolare;

 cheltuielile pentru finantarea unor programe nationale de sprijin al elevilor, cum ar fi: programele Bani pentru calculator, Laptele si cornul, Rechizite scolare, etc.;

 cheltuieli pentru asigurarea unor facilitati acordate elevilor si cadrelor didactice pentru transportul auto (naveta la si de la scoala);

 cheltuieli pentru activitati cultural-educative si sportive.

Fondurile aferente finantarii complementare sunt destinate acoperirii acelor cheltuieli al caror nivel nu este determinat nemijlocit de numarul de elevi scolarizati ci de alti factori cum ar fi: starea , vechimea si dispersia spatiilor de învatamânt existente, marimea spatiilor si dotarilor aferente unor activitati sociale si cultural recreative, internatelor si cantinelor scolare, parcuri si terenuri sportive, cluburi, etc.

Nivelul fondurilor pentru finantarea complementara se stabileste pe baza urmatoarelor elemente:

 devize de cheltuieli si note de fundamentare întocmite de conducerile unitatilor de învatamânt în functie de conditiile concrete ale fiecarei unitati scolare;

 indicatori de nivel/consum înscrisi în actele normative  legi, hotarâri de guvern, ordine ale ministrului educatiei si cercetarii, hotarâri ale consiliilor locale  referitoare la diferitele cheltuieli: burse, subventii pentru internate si cantine scolare, facilitati scolare si de transport ale elevilor si/sau cadrelor didactice, etc;

 numarul de beneficiari.

FINANTAREA SUPLIMENTARA are în vedere fondurile care trebuie alocate în plus fata de cele aferente finantarii de baza si care sunt determinate de necesitatea unui efort financiar suplimentar pentru desfasurarea procesului de învatamânt, determinat de:

 scolarizarea elevilor apartinând minoritatilor nationale;

 necesitatea atragerii si mentinerii în învatamânt a copiilor si tinerilor de vârsta scolara care manifesta tendinte de abandon scolar;

 prezenta în scoala a unor elevi cu probleme sociale deosebite;

 stimularea elevilor cu capacitati creative si de învatare deosebite;

 scolarizarea elevilor cu dizabilitati de învatare.

Cuantumul fondurilor aferente finantarii suplimentare se stabileste pe baza unor indicatori de cost pe elev necesar a fi finantat suplimentar si a numarului de elevi existenti în unitatea de învatamânt si aflati în una din situatiile enuntate mai sus. Nivelul acestor indicatori se stabileste pe baza unor studii de caz si este aprobat de MEdC.

Finantarea suplimentara se acorda cu conditia ca unitatile de învatamânt sa dezvolte pentru elevii în situatiile enumerate mai sus, programe speciale aprobate prin curriculum, avizate de consiliul de administratie si aprobate de ordonatorii de credite.

Finantarea suplimentara de care beneficiaza elevii care se afla în situatiile enumerate mai sus, constituie un adaos la costul standard/elev aferent finantarii de baza. În aceasta situatie, pentru usurarea calculelor de fundamentare a bugetului scolii, suplimentul de fonduri necesare acestor elevi se calculeaza ca procent aplicat costului standard/elev.

Fondurile pentru finantarea complementara si cele pentru finantarea suplimentara vor fi incluse în bugetul unitatii împreuna cu fondurile pentru finantarea de baza, pe articole si alineate de cheltuieli dar vor fi evidentiate separat in notele de fundamentare privind finantarea complementara si, respectiv, finantarea suplimentara care vor însoti proiectul de buget ce va fi înaintat spre aprobare consiliului local.

Preview document

Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 1
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 2
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 3
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 4
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 5
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 6
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 7
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 8
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 9
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 10
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 11
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 12
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 13
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 14
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 15
Fundamentarea Necesarului de Finanțare și Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Învățământului Preuniversitar - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Fundamentarea Necesarului de Finantare si Formula de Alocare a Fondurilor Destinate Invatamantului Preuniversitar.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Monografie învățământ - Colegiul Tehnic de Comunicații Nicolae Vasilescu Karpen Bacău

2. Scurt istoric Apariþia scolii de telecomunicaþii în Bacãu are ca punct de plecare anul 1969, când prin ordinul M.T.Tc. se înfiinþeazã ªcoala...

Fundamentarea veniturilor la o instituție de învățământ

Scoala a luat fiinta din initiativa privata acum 122 ani sub titulatura de “ Scoala de meserii” Roman. Ideea înfiintarii unei astfel de scoli a...

Monografie Liceul Vasile Alecsandri

1.1 Scurt istoric Cum sa nu te entuziasmezi, cum sa nu-ti tresalte inima de bucurie cand, in cautarea "radacinilor", gasesti pe foi ingalbenite de...

Managementul Liceului

1. Descrierea institutiei 1.1. Domeniul de activitate si tendintele existente Liceul Vasile Alecsandri este situate în orasul Iasi, Str C. Negri,...

Managementul Resurselor Materiale și Financiare

FINANŢAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI – ABORDARE SOCIO-ECONOMICĂ 1. Strategia finanţării - învăţământului în cadrul economiei naţionale Şcoala de toate...

Contabilitatea Instituțiilor Publice

Instituţiile publice sunt încadrate în sectorul instituţional „Administraţie publică”. Sectoarele instituţionale sunt grupări de unităţi...

Ai nevoie de altceva?