Formularea Strategiei De Internationalizare

Extras din referat Cum descarc?

Formularea strategiei de internationalizare se bazeaza pe rezultatele analizei oportunitatilor sau riscurilor si ale analizei diagnostic realizate in prealabil.
Aceste obiective decurg din operatiunile de baza ale strategiei de internationalizare, care reflecta finalitatea firmei, asa cum sunt exprimate de politica sa generala.
cresterea extensiva (largirea pietelor); cresterea intensiva (valorificarea resurselor, cresterea profitabilitatii); cresterea interna (acumularea capitalului); cresterea externa (implantari, achizitii, etc); dezvoltarea autonoma si parteneriat; orientarea pe termen scurt si orientarea pe termen lung; strategia monopolului sau multiprodus; concentrarea si diversificarea activitatilor.
Obiectivele concrete ale internationalizarii pot fi formulate sub forma unor indicatori: rentabilitatea capitalului investit si nivelul profitului asteptat; cifra de afaceri colectata si cotele de piata de atins pe ansamblu si pe tari; ritmul de crestere prevazut; ponderea bunurilor si serviciilor produse in strainatate, in raport cu productia interna; gradul de internationalizare a structurilor de capital si a resurselor financiare; gradul de internationalizare a resurselor umane.
Selectionarea pietelor si a partenerilor: Aceasta etapa se realizeaza in raport cu oportunitatile pe care acestea le ofera pentru firmele care isi propun sa se internationalizeze: selectionarea pietelor presupune localizarea in diferite zone geografice. Aceasta localizare se realizeaza in functie de o serie de criterii: caracterul activitatii (internationala, multinationala, globala); consideratii economice (potentialul pietei si evolutia favorabila a acesteia, coditiile avantajoase de derulare a afacerilor (resurse umane bune si ieftine, retea de distributie bine pusa la punct, infrastructura acceptabila), accesul la surse de finantare); consideratii juridice, administrative si fiscale (respectarea dreptului de proprietate, reglementarea liberei circulatii a bunurilor si serviciilor, regimul cursului de schimb, modul de operare al adminiustratiei fiscale, facilitatile fiscale); consideratiile legate de riscul in afaceri (ratingul de tara, nivelul de indatorare al tarii respective, riscurile comerciale (legate de pret, cursul de schimb, instabilitatea sistemului financiar-bancar)). selectionarea partenerilor in aceasta selectionare se pleaca de la niste criterii de afaceri ca: experienta acestora in afacerile internationale; existenta sau inexistenta unor relatii de afaceri anterioare cu firma care se internationalizeaza; nivelul tehnologic si potentialul comercial al firmei; sistemul economico-financiar al acestora; gradul de risc (riscul de insolvabilitate, tehnologic, etc). stabilirea metodelor de operare (a formelor de internationalizare): Aceasta etapa reprezinta alegerea diferitelor forme de internationalizare a afacerilor. In acest sens, firma poate opta pentru ...


Fisiere in arhiva (1):

  • Formularea Strategiei De Internationalizare
    • Referat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!