Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1817
Mărime: 24.36KB (arhivat)
Publicat de: Dochia Ștefanescu
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA VALAHIA TARGOVISTE FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SPECIALIZARE FINANTE- BANCI

Extras din referat

Definirea obiectivelor:

- insusirea cunostintelor privind notiunea de tarif

- clasificarea tarifelor

- criterii si metode de stailire a tarifelor

Cuvinte cheie:

- tarif

- tarife pentru servicii traditionale si artizanale

- tarife pentru transporturi si telecomunicatii

- tarifele serviciilor de gospodarie comunala si locala

- tarifele pentru servicii cu caracter de creatie - inovatie

- tarifele pentru prestatiile de servicii in sectorul agricol

Tariful reprezintă expresia bănească a valorii unei mărfi în calitate de activitate. Productia serviciilor nu are un caracter de sine statator, nu se poate inmagazina si nici nu se poate stoca. Consumul de servicii nu este separate de productia lor, serviciul, neputand circula ca atare intre producator si consumator, ci se consuma prin fiecare prestatie. Producţia şi consumul de servicii au loc concomitent atât în timp, cat si in spatiu.

Regula generala de formare a preturilor si tarifelor in Romania este ca aceasta se determina in mod liber, prin concurenta, pe baza cererii si ofertei. Tarifele practicate in cadrul unor activitati cu caracter de monopol natural sau al unor activitati economice stabilite prin lege, se stabileste si se ajusteaza cu avizul Ministerului Finantelor, cu exceptia celor pentru car, prin legi speciale sunt prevazute alte competente.

Tarifele pentru serviciile prestate se fundamenteaza pe baza urmatoarelor elemente:

-costurile, exclusiv valoarea materialelor care sunt supuse prelucrarii

si pieselor de schimb ce se monteaza. Daca beneficiarului serviciului ii este permis sa aduca materialele auxiliare, contravaloarea acestora cuprinsa in tarif se scade;

-profitul unitatii prestatoare;

-taxa pe valoarea adăugată.

Pentru marea majoritate a serviciilor, tarifele se stabilesc in mod liber, prin negociere intre parteneri, pe baza raportului cerere si oferta in conditiile unei concurente date. In ce priveste stabilirea nivelului unui tarif, trebuie sa se tina seama de unele cerinte si conditii specifice de prestare a serviciilor :

-asigurarea unor corelaţii corespunzătoare între tarifele serviciilor asemănătoare, complementare sau care se pot înlocui reciproc;

nivelul de execuţie, confort şi complexitatea lucrărilor;

-frecvenţa prestaţiilor şi influenţa acesteia asupra costurilor;

-cheltuieli ocazionate de prestarea serviciilor la sediul beneficiarilor, in regim de urgenta sau in alte conditii speciale.

Tarifele sunt o categorie specifica a preturilor care se stabilesc si se aplica in domeniul prestarilor de servicii efectuate, atat pentru unitatile economice, cat si pentru populatie. Natura economica a pretului si tarifului este aceeasi. Deosebirile care apar rezults din existenta tarifului ca expresie concreta a categoriei de pret intr-un domeniu specific de activitate.

Elementele de bază a fundamentării tarifelor sunt următoarele:

- costurile, adică valoarea materialelor care sunt supuse prelucrării şi a pieselor de schimb ce se montează;

- profitul unităţii prestatoare;

- TVA;

- raportul cerere-ofertă.

Structura tarifelor este simpla, deoarece costul serviciilor lor nu include cheltuielile de desfacere. Deasemenea, in tarif nu se cuprinde adaosul comercial. alte particularitati in ce priveste structura si nivelul costurilor serviciilor sunt generate de factorii ce urmeaza:

- variatia mare a necesitatilor pentru unele servicii in timpul anului (iluminat, incalzit);

- dispersarea teritoriala a unor servicii si organizarea lor in unitati mici (cu unele exceptii: unitatile de transporturi, comunicatii, distribuire a energiei electrice etc.);

- efectuarea unor prestatii nu numai la sediul unitatii, ci si la domiciliul consumatorilor;

- ponderea mare a manoperei in structura costului.

Preview document

Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 1
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 2
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 3
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 4
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 5
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 6
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 7
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 8
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 9
Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor și serviciilor cu caracter de creație inovație - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Formarea Tarifelor pentru Servicii - Studiu pe Exemplul Romaniei privind Formarea Tarifelor si Serviciilor Cu Caracter de Creatie Inovatie.doc

Alții au mai descărcat și

Economia serviciilor - oferta de servicii

Oferta de servicii Oferta de servicii, în termenii de bază economici, reprezintă cât de mult și ce anume poate oferi piața serviciilor, o...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Formarea tarifelor pentru servicii - studiu pe exemplul României privind formarea tarifelor serviciilor cu caracter de creație-inovație

Cuvinte cheie • Servicii • Tarife • Sectorul tertiar • Structura tarifelor • Sistem tarifar • Tarifele pentru serviciile de creaţie-inovaţie...

Ai nevoie de altceva?