Fixarea Pretului in Domeniul Produselor Industriale

Extras din referat Cum descarc?

Modul de stabilire a preturilor variaza de la o intreprindere la alta. Unele intreprinderi urmeaza pur si simplu pretul pietei, deci iau in calcul doar influenta concurentei in alegerea strategiei de pret, in timp ce alte intreprinderi determina costul produsului respectiv si in functie de acesta stabilesc pretul.
Un alt factor care este in general luat in considerare la stabilirea pretului unui produs este cererea inregistrata pentru produsul respectiv. In cazul a doua produse identice, consumatorul il va alege pe cel mai ieftin. Cu cat pretul impus de o intreprindere este mai mare, cu atat scad sansele ca produsul respectiv sa fie ales de mai multi consumatori.
La stabilirea nivelului preturilor intreprinderea se poate ghida dupa costuri, dupa cerere si dupa concurenta:
- orientarea dupa costuri este cea mai elementara metoda de calculare a pretului si presupune ca pretul sa acopere integral costurile si sa permita obtinerea unui profit;
- orientarea dupa concurenta - concurenta joaca un rol important in stabilirea nivelului de pret si implica si o doza de risc. Daca intreprinderea hotaraste sa ridice pretul la un produs iar concurenta nu urmeaza aceasta tendinta, produsul poate fi scos astfel in afara pietei. Pe de alta parte, daca se opteaza pentru o reducere de pret si concurenta se decide pentru o reducere si mai mare la produsele proprii, se poate ajunge la un adevarat razboi al preturilor care nu aduce profituri nici unei parti;
- orientarea dupa cerere - este mai putin utilizata, intervenind de obicei cand cererea devanseaza oferta si atunci pretul este superior celui calculat in functie de costuri. Bineinteles, atunci cand oferta este mai mare decat cererea, pretul va fi diminuat corespunzator.
Fiecare intreprindere trebuie sa-si aleaga o anumita strategie de pret. Desi pare
simplu, stabilirea acesteia poate face diferenta dintre succes si faliment. Alegerea unei strategii de pret se face si in functie de etapa din ciclul de viata in care se gaseste produsul, de gradul de noutate al produsului etc.
Cele mai importante strategii utilizate sunt:
* Maximizarea profitului pe terment scurt - in aceasta situatie, se incearca obtinerea unui profit maxim din vanzarea produselor, chiar daca cei care cumpara nu sunt foarte numerosi.
* Marirea cotei de piata presupune reducerea preturilor cat mai mult, pentru a atrage cati mai multi clienti.
Mai pot fi utilizate si alte metode de stabilire a preturilor:
- metoda venitului - presupune stabilirea unui nivel anume al eficientei a investitiei ce va fi asigurat prin pret ;
- metoda valorii percepute - bazata pe ideea: un pret mai mare pentru o calitate superioara este adoptata de producatorii care vad in modul de percepere a valorii de catre cumparatori baza stabilirii preturilor. Este utilizata de intreprinderile care urmaresc crearea unei anumite imagini produsului lor care va atrage cumparatori dispusi sa cheltuiasca sume mari de bani pentru procurarea acestora;
- metoda valorii - practicata de producatorii care folosesc un pret scazut pentru o oferta de inalta calitate.
In stabilirea pretulilor companiile trebuie sa aiba in vedere:
a) cererea consumatorilor;
b) oferta si costurile ei;
c) concurenta;
d) reglementarile guvernamentale;
e) alte elemente.
La stabilirea preturilor este important sa participe cat mai multi specialisti, deoarece exista o multitudine de factori care trebuie luati in considerare pentru a avea un pret cat mai convenabil, atat din punc de vedere al vanzatorului, cat si a cumparatorului.
Liniile generale de stabilire a unui pret intra in sarcina conducerii de varf si trebuie sa urmareasca:
declararea obiectivelor politicii de preturi;
transpunerea obiectivelor in preturi specifice.
Schema algoritmului de stabilire a pretului cuprinde 
1. Obiectivele stabilirii pretului - reprezinta scopurile pe termen lung pe care managerii doresc sa le atinga in cadrul deciziilor lor privind preturile si afacerile.
Aceste obiective pot fi grupate:
o obiective privind profilul;
o obiective privind vanzarile;
o obiective privind mentinerea status quo-ului firmei;
o obiective privind aspecte ale domeniului social.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fixarea Pretului in Domeniul Produselor Industriale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!