Fiscalitate

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL I: OBIECTIVELE POLITICII FISCAL - BUGETARE
I.1. Cadrul general al politicii bugetare
I.2. Politica de reforma a legislatiei fiscale
I.3. Politica bugetara
I.4. Relatiile bugetare cu U.E.
I.5. Managementul datoriei guvernamentale in perioada 2006-2008


Extras din referat Cum descarc?

Nevoile individuale sunt usor de perceput, iar preocuparea pentru satisfacerea lor conduce la procurarea pe piata a bunurilor si serviciilor in cauza contra cost direct, imediat si echivalent.
Nevoile sociale sunt mai greu de constientizat, iar uneori este dificil chiar sa ne dam seama ca beneficiem de anumite bunuri sau servicii oferite de comunitate (siguranta nationala, ordinea publica etc).
Oricare comunitate, bogata sau saraca, va avea de rezolvat problema procurarii resurselor necesare pentru a asigura, a pune la dispozitia membrilor sai bunurile si serviciile comune, sociale.
Dimensiunile fondurilor publice necesare depind de scopul in care sunt constituite, de aria de activitati pe care trebuie sa le finanteze si de obligatiile asumate de stat.
Ele pot oscila intre doua variante extreme. Prima este cea in care rolul statului se limiteaza la a oferi securitate nationala si sociala individului si la o minima activitate administrativa. A doua este situatia in care statul isi propune sa asigure o multitudine de servicii, intervenind in plus alte variate domenii: invatamant si cultura, sanatate publica, asigurari si protectie sociala, chiar si in economie, sub forma de subventii, scutiri sau reduceri de taxe etc.
Optiunea pentru o anumita varianta din cadrul intervalului tine in primul rand de politica financiara, avand deci de-a face cu o determinare predominant subiectiva.
Pe de alta parte insa, exista si o conditionare obiectiva. Este vorba indeosebi despre puterea financiara a contribuabililor, sursele de formare a fondurilor necesare.
Legatura intre aria de acoperit din resurse publice si volumul fondurilor necesare este evidenta. Din aceasta cauza, un stat cu economie puternica, dezvoltata va avea forta financiara de a rezolva orice problema de interes general, putand sa constituie un buget public de mari dimensiuni. Dimpotriva, un stat cu economie neperformanta si cu o populatie cu venituri modeste va avea dificultati in a procura fondurile necesare chiar si pentru a finanta o mica parte din acele bunuri si servicii care ar putea fi considerate publice si urgente.
Formularea ne duce implicit cu gandul la tara noastra. Aici sanatatea, invatamantul si cultura sunt subfinantate, dovada fiind conditiile oferite de spitale si veniturile salariatilor din aceste domenii. Pensiile din sistemul asigurarilor de stat au dimensiuni inadmisibile, beneficiarii acestora luptandu-se de cele mai multe ori sa supravietuiasca.
Si totusi, impozitele si contributiile pe care noi toti suntem obligati sa le platim ni se par multe si mari. Desi sumele rezultate sunt mici, obligatiile privite ca procente din venitul persoanei fizice sau din profitul firmei sunt mari.
In contextul celor prezentate, in mod firesc apare intrebarea: cat de mare este sarcina fiscala?
Dupa opinia mea, fiscalitatea nu se refera strict la impozite, ci si la toate celelalte contributii obligatorii, chiar daca ele presupun existenta, eventual aleatorie, a vreunei contraprestatii viitoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Fiscalitate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!