Fiscalitate

Referat
6/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3054
Mărime: 18.13KB (arhivat)
Publicat de: Dionisie Soare
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Uniunea Europeană reprezintă un spaţiu economico-social şi politic, în construcţie, de o natură şi consistenţă diferită faţă de formele tradiţionale de grupare a intereselor de natură economică şi socială la scară societală.

Integrarea europeană este definita ca fiind procesul prin care ţările membre ale Uniunii Europene înţeleg să-şi transfere în mod progresiv, de la nivel naţional la nivel supranaţional, o serie de competenţe ce ţin de resortul suveranităţii naţionale, acceptând să le exercite în comun şi cooperând în domeniile respective de activitate în scopul atingerii unor obiective de natură politică, economică, socială şi culturală ce vizează progresul şi dezvoltarea acestor state. Este o concepţie nouă asupra suveranităţii şi care permite funcţionarea perfectă a mecanismelor Uniunii Europene. UE este astăzi un ansamblu specific, fondat pe o repartiţie de competenţe suverane între ea însăşi şi statele sale membre, competenţele comunitare fiind exercitate în comun.

Impozitarea, este un sistem de contribuţii impuse de către guvernământ asupra persoanelor, întreprinderilor, şi proprietăţii, esential ca o sursă de venit pentru acoperierea cheltuielilor guvernamentale şi a altor scopuri publice

Impozitul reprezintă prelevarea unei părţi din veniturile şi/sau averea persoanelor la dispoziţia statului în vederea constituirii resurselor financiare necesare pentru acoperirea cheltuielilor publice.

Caracteristicile impozitului

1. au caracter obligatoriu, ceea ce presupune ca toate persoanele fizice şi/sau juridice care realizează venituri dintr-o anumită sursă sau posedă un anumit gen de avere să participe prin impozite la constituirea fondurilor generale ale statului;

2. sunt plăţi către stat cu titlu definitiv şi nerambursabil, în sensul că odată făcute, ele sunt utilizate numai la finanţarea unor acţiuni şi obiective necesare membrilor societăţii;

3. sunt o prelevare fără contracompensaţie sau fără vreun echivalent direct şi imediat din partea statului în favoarea contribuabilului.

Tipuri de impozite

Impozitele directe

- Impozitul pe venit

- Impozitul pe venitul persoanelor fizice

- impozitul pe venit reţinut la sursă

- impozitul pe salarii

- impozitul pe venituri din drepturi de proprietate intelectuală;

- impozitul pe venituri din vânzarea bunurilor în regim de consignaţie;

- impozitul pe venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial;

- impozitul pe venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului Civil

- impozitul pe venituri din activitatea de expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară;

- impozitul pe venitul obţinut de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică contribuabil, potrivit titlului IV, care nu generează o persoană juridică.

- impozitul pe venitul global

- Impozitul pe venitul persoanelor juridice

- impozitul pe profit;

- impozitul pe veniturile microîntreprinderilor

- impozitul pe dividende;

- impozitul pe venituri din vânzarea activelor.

- Impozitul pe avere

Impozitele indirecte

- taxele de consumaţie (Accizele);

- taxa pe valoarea adăugată (T.V.A.)

- taxele vamale;

- monopolurile fiscale;

- taxele de înregistrare şi de timbru.

Principalele modificari de taxe si impozite de la 1 ianuarie 2007

I. IMPOZITUL PE PROFIT

Sunt deductibile:

- Cheltuielile de transport si cazare, precum si cele cu indemnizatia de deplasari in Romania si strainatate in limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutii publice, fara conditia realizarii profitului in exercitiul curent si / sau in anii precedenti.

- Cheltuielile cu stocurile si mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, fara conditia existentei unui contract de asigurare.

- Bursele private, acestea beneficiind de acelasi tratament fiscal cu cel aplicat cheltuielilor de sponsorizare. Se respecta, astfel, prevederile Legii 376 din 2004 privind bursele private.

- Se majoreaza la 4.000 de euro anual nivelul de deductibilitate cu taxele si cotizatiile catre organizatiile neguvernamentale sau asociatiile profesionale care au legatura cu activitatea desfasurata.

- Provizioanele constituite de companiile aeriene in vederea acoperirii cheltuielilor de intretinere si reparare a parcului de aeronave.

- Sunt deductibile integral dobanzile si pierderile din diferente de curs valutar in legatura cu imprumuturile obtinute de la institutiile de credit, romane sau straine, institutiile financiare nebancare, precum si cele obtinute in baza obligatiunilor admise la tranzactionare pe o piata reglementata, neconditionat de nivelul gradului de indatorare.

- A fost exclusa prevederea conform careia valoarea ramasa neamortizata este deductibila la calculul profitului impozabil, numai in situatia in care mijloacele fixe sunt valorificate prin unitati specializate sau prin licitatie organizata potrivit legii.

Preview document

Fiscalitate - Pagina 1
Fiscalitate - Pagina 2
Fiscalitate - Pagina 3
Fiscalitate - Pagina 4
Fiscalitate - Pagina 5
Fiscalitate - Pagina 6
Fiscalitate - Pagina 7
Fiscalitate - Pagina 8
Fiscalitate - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Fiscalitate.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Procedură fiscală privind taxa pe valoarea adăugată pe exemplul DGFP Vrancea

1. ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONALITATE LA DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE VRANCEA 1.1. PREZENTARE GENERALĂ În judeţul Vrancea, unitatea Agenţiei...

Control Fiscal

CAPITOLUL 1 CONSIDERATII GENERALE PRIVIND ACTIVITATEA DE CONTROL FISCAL 1.1 Conceptul de control financiar si control fiscal Indiferent de forma...

Regimul Juridic al Controlului Fiscal

INTRODUCERE În studiu pe care autorul îl propune spre prezentare, intitulat ,,Regimul juridic al controlului fiscal”, se intenţionează să se...

Sistemul Fiscal al Republicii Moldova - Aliniere la Standardele Europene

Introducere Republica Moldova este un stat în care, societatea a ajuns să-şi consume resursele de viitor (financiare, materiale şi umane), pe...

Politica fiscală a Uniunii Europene - prezent și perspective

Cap 1: Coordonate ale politicii fiscale europene 1.1: Obiectivele politicii fiscale europene: Coerenţa politicii fiscal- bugetare condiţionează,...

Așezarea și perceperea veniturilor bugetare la contribuabili și organele fiscale

Cap.1 Organizarea si functionarea unei societati comerciale 1.1 Scurt istoric si obiect de activitate La data de 23/12/1989 a luat fiinta gazeta...

Sistemul Fiscal în România

1. PREZENTAREA GENERALĂ A SISTEMULUI FISCAL DIN ROMÂNIA - Poziție geografică: Stat situat în SE Europei, la N de Peninsula Balcanică, în Bazinul...

La Fiscalite de la Roumanie entre 2000-2004

1) Introduction : Mots-clés : le secteur public, les revenus budgétaires, le financement La politique fiscale et le système fiscal sont deux...

Ai nevoie de altceva?