Finanțarea de bază în învățământul superior

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Autonomia universitara este un concept fundamental extrem de bogat in semnificatii care nu poate fi pus in fapt doar printr-un articol legislative.Este nevoie de timp si de o intreaga suma de masuri pentru a transmite aceasta idee generoasa in realitate.Este nevoie de timp si de o intreaga suma de masuri pentru a transpune aceasta idee generoasa in realitate.Este nevoie de o profunda modificare a cadrului general dar si a mentalitatilor pentru a se asigura transferal de autoritate de la centru catre universitati.

CNFIS a sustinut si sustine acest process prin demersurile facute in directia modernizarii strategiei de finantare a sistemului de invatamant superior romanesc,pornind de la premise ca o autonomie reala nu poate fi construita in lipsa unui transfer authentic de responsabilitate asupra utiliarii resurselor financiare.

Metodologia propusa de CNFIS pentru anul 2007 se incadreaa in acest system de moderniare treptata a strategiei de finantare.De aceea poate fi privita doar ca o dezvoltare a celei utiliate in acest an,care oricum adusese unele schimbari mai importante prin obiectivizarea informatiilor utiliate si ajustarea unor indicatori in functie de imperativele strategice ale momentului.

Pentru anul 2007 exista propuneri de modificare a metodologiei utilizate in acest an,care se pot dovedi eficiente.Una dintre acestea se refera la cresterea coeficientului de echivalare a formei de invatamant master in limba romana de la 1.5 la 2.Aceasta cerinta este semnalata si de marea majoritate a universitatiilor fapt care evidentiaza ca trecerea la un "master de masa" este un process care necesita o temporiare mai lenta pentru a fi asimilat fara perturbari de sistem.

O alta modificare semnificativa este cresterea ponderii componentei calitative de la 20% la 25% ca urmare a unei previzibile cresteri a exigentelor privind calitatea si competitivitatea universitatilor romanesti dupa 1 ianuarie 2007.Aceasta crestere vizeaza in primul rand stimularea dezvoltarii corpului professional atat din prisma procesului de invatamant,prin cresterea ponderei allocate grupei Personalul didactic cu 1.5% cat si prin cresterea ponderei allocate Nivelului performantei in cercetarea stiintifica cu nu mai putin de 2%.La nivelul grupei Managementul universitar se percepe o crestere cu 1.5% distribuite atat pentru sustinerea realiarii de venituri extrabugetare cat si a utilizri acestora pentru devoltare.Ponderea indicatorului Calitatea toatala a managementului academic si administrative,un indicator de calitate de tip stimulativ,pentru devoltare,a ramas constanta pentru 2007,in conditiile in care anul trecut 2006 acest indicator a avut contributie importanta in propulsarea grupei privind Managementul universitar in pozitia cea mai importanta.

Repartizarea pe institutii de invatamant superior a finantarii de baa porneste de la urmatoarele elemente fundamentale:numarul de studenti,pe forme si domenii de invatamant

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Finantarea de Baza in Invatamantul Superior.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
6/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 324 cuvinte
Nr caractere:
8 080 caractere
Marime:
12.13KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
management, finantare
Predat:
la facultate
Materie:
Economie
Profesorului:
Lacatus Ioan
Sus!