Femeile Antreprenor in Turismul Rural din Grecia - Recenzie

Extras din referat Cum descarc?

Articol recenzat: Women's Entrepreneurship and Rural Tourism in Greece: Private Enterprises and Cooperatives 
Koutsou, Stavriani, Notta, Ourania , Samathrakis, Vagis and Partalidou, Maria(2009), Women's Entrepreneurship and Rural Tourism in Greece: Private Enterprises and Cooperatives', South European Society and Politics, Vol. 14, No. 2, June 2009, pp. 191-209.
Rezumat articol
Articolul recenzat are ca subiect turismul rural in Grecia, si vizeaza spiritual antreprenor al femeilor care este exprimat in doua forme: privat si de cooperare.
Scopul acestui articol este de a investiga diferentele dintre cele doua forme cu privire la caracteristicile de afaceri si la femeile antreprenor, deopotriva. Cercetarea s-a bazat pe interviuri personale, cu 199 de femei, iar rezultatele sondajului confirma existenta unor diferente semnificative intre cele doua forme: privata si de cooperare. Femeia care alege forma de cooperativa este mai in varsta, are studii relativ medii, este nesigura si ezitanta, in timp ce femeia care alege forma de antreprenor privat este mai tanara, mai bine educata si are o incredere mai mare in sine.
In prima parte a articolului se face referire la rolul jucat de catre femeie in dezvoltarea economiei zonelor rurale, acestea avand un rol "invizibil" o lunga perioada de timp, fiind subordonate barbatilor si ajutandu-i pe acestia la treburile agricole. Insa, odata cu trecerea timpului, economiile locale au inceput sa includa in agenda locala si forta de munca feminina pentru a ajuta la dezvoltarea economiei. Reformele in domeniul politicii agricole si de multe ori, initiativele si politicile europene, s-au concentrat pe sprijinirea actiunilor de consolidare a mediului antreprenor, alaturi de sistemele de finantare care au ca scop, crearea, dezvoltarea si incurajarea femeilor antreprenor din zonele rurale, in special din regiunile montane si zonele defavorizate, schimband astfel rolul femeilor, dandu-le posibilitatea de a lua parte in mare masura la activitatile de afaceri similare cu cele traditionale pe care acestea le efectau la domiciliu.
In continuare sunt prezentate mai multe studii, Pantalidou si Iakovidou, afirma ca turismul rural in Grecia este la o scara redusa, un turism dezvoltat in aceste zone de cateva firme private si de cooperare, care ofereau cazare, masa, servicii de catering, activitati in aer liber, excursii si interese culturale, recreere, ateliere de arta populara. Personale implicate in turismul rural in Grecia nu sunt neaparat agricultori de profesie, dar locuiesc permanent in spatiul rural. Turismul rural a fost propus ca principala oportunitate pentru femei de a fi implicate in afaceri. Partile locale interesate, precum autoritatile publice vad turismul rural ca un instrument care este capabil sa fie facut de catre femei, dar si ca o solutie cheie care ajuta la revitalizarea si restructurarea zonelor montane si rurale defavorizate, prin venituri suplimentare in procesul de diversificare agricola.
In Grecia, mai multe studii au examinat turismul rural (Kizos & Iosifides, Partalidou & Iakovidou), spiritul antreprenor al femeilor cunoscatoare sau nu de agricultura si in special caracteristicile lor personale (Iakovidou 1997, Gidarakou 1999, Papadopoulos 2004). In plus, literatura de specialitate de cooperare include studii referitoare la cooperativele turistice rurale (Apostolopoulos 1996, Iakovidou et. al. 1999, Gidarakou et. al. 2000, Koutsou et al. 2003, Giagou & Vakoufaris et al. 2007).
In cele ce urmeaza, pornind de la faptul ca femeile au ales atat mediul privat, cat si de cooperare, vom dovedi existenta celor doua tipuri de afaceri, apoi vom continua sa exploram diferentele in ceea ce privesc caracteristicile personale ale femeilor, precum si figura acestora care o arata in lumea afacerilor. Aceasta cercetare s-a bazat pe interviuri personale cu femei care practica turismul rural ca o afacere in intreg spatiul rural din Grecia. Aceasta abordare contribuie la strangerea informatiilor necesare pentru a arata cum isi desfasoara activitatea femeile antreprenor. Astfel potrivit OCDE (2002), a existat o crestere a femeilor antreprenor la nivel global, din anul 1980 si pana in prezent. O cercetare bine documentata a fost facuta pe baza rolului femeii in agricultura. Cercetarea a descris modul in care femeile din agricultura au dificultati severe in descrierea rolului lor si a ocupatiei pe care o au, de mult ori aflandu-se in imposibilitatea de a descrie munca pe care o fac, intrucat aceasta munca a fost neobservata si invizibila la multe dintre ele. Potrivit Branth (2002), atunci cand a avut loc modernizarea in agricultura, asa cum s-a manifestat si in schimbarile tehnologice si de munca, a existat o redistribuire a sarcinilor intre barbati si femei. Aceasta evolutie au determinat femeile sa paraseasca munca din ferma si sa se orienteze in afara spatiului agricol, mai anume, in domeniul serviciilor, de asistenta medicala, de predare, ingrijire a copilului, munca scrisa, dar si in turism. Anthopoulou (2006) considera ca, avand in vedere reducerea veniturilor agricole, in ultimul deceniu, si ocuparea fortei de munca a scazut oportunitatile din tara, un motiv de a creea venituri suplimentare familiei, si necesitatea pentru activitatea profesionala si de socializare in afara casei, astfel femeile din mediul rural au dovedit un interes aparte pentru locurile de munca care folosesc cunostintele si abilitatile acumulate in cadrul familiei si al comunitatilor locale. Multi cercetatori au incercat sa descrie profilul antreprenor al femeilor in afara spatiului agricol in zonele rurale. Sullivan et. al (1997) a constatat ca femeile din mediul rural din Statele Unite au aproximativ 47 de ani si sunt bine educate. Conway si Sherindam (2005) au determinat varsta medie a femeilor din mediul rural din Australia, aceasta fiind de 41 de ani si au constatat ca au un nivel mediu de educatie. Talves si Laas ( 2004) sustin ca femeile antreprenor din zonele rurale din Estonia au mai mult de 36 de ani. Cercetarile arata ca femeile din mediul rural grec incep afacerile lor la varste cuprinse intre 30 si 45 de ani, moment in care ele sunt deja casatorite si au si copii (lakovidou et. al 2007, Anthopoulou 2006). Femeile au tendinta de a incepe afaceri mici, fara sa investeasca o suma mare de bani, care in multe cazuri, sunt economiile lor personale si nu sume imprumutate de la banci (IFAD 2000). Tigges si Green (2004) afirma ca femeile sunt implicate in comertul cu amanuntul, avand venituri mici si de asemenea investitii mici.


Fisiere in arhiva (1):

  • Femeile Antreprenor in Turismul Rural din Grecia - Recenzie.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!