Femeia întreprinzător

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 7081
Mărime: 31.32KB (arhivat)
Publicat de: Bebe Nica
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Introducere
  2. 1. Noțiuni teoretice
  3. 2. Principalele trăsături de personalitate ale femeii întreprinzător
  4. 3. Principii de bază privind ţinuta vestimentară a femeii întreprinzător
  5. 4. Dezvoltarea spiritului întreprinzător al femeilor din România
  6. 5. Dificultăţi întâmpinate de femeile întreprinzător
  7. 6. Diferenţe între bărbaţii şi femeile întreprinzător
  8. 7. Analiză comparativă între Statele Unite ale Americii și România privind situația femeii întreprinzator
  9. 8. Antreprenoriatul feminin câștigă teren în România
  10. 9. Chinezoaicele, cele mai bogate femei din lume
  11. 10.Exemple de femei întreprinzator de succes din România
  12. Concluzii
  13. Bibliografie

Extras din referat

Introducere

Ce este necesar pentru a reuşi în afaceri? Iată o întrebare care îi frământă enorm pe cei care îşi doresc foarte mult să intre în domeniul afacerilor. Nimeni nu poate să prescrie ingredientele care ar conduce cu certitudine spre reuşită. Însă, este incontestabil faptul că fiecare om atribuie succesului un sens aparte, cel adecvat necesităţilor sale la un moment dat precum şi scopurilor pe care şi le propune să le atingă. De aici deducem că, succesul variază direct porporţional în funcţie de dimensiunile intereselor şi realizarea scopurilor propuse în viaţă. Mintea omului este programată să-şi propună anumite scopuri şi să încerce să le atingă. Această trăsătură a fost denumită de I. P. Pavlov "Reflexul scopului",ca şi instinct care împinge orice vietate spre căutarea a ceva nou - informaţie nouă, cunoştinţe noi; de asemenea

este forma de bază a energiei vitale din organismele noastre

Întreaga noastră existenţa, toată cultura noastră materială şi spirituală sunt realizate prin contribuţia acelor oameni care tind spre atingerea ţelurilor pe care şi le-au propus (conştient sau inconştient) în viaţă. De aceea e foarte important a ne lămuri, care sunt scopurile noastre pe termen scurt şi lung. Acesta este, de altfel, un prim pas în demersul

iniţierii unei afaceri.

Multă vreme afacerile erau un apanaj al bărbaţilor. Iată însă că în ultimul timp şi femeile s-au dovedit a fi cu adevărat întreprinzătoare.

Numărul femeilor întreprinzător a crescut simţitor faţă de perioadele trecute. Modificarea dramatică a vieţii familiale şi a activităţii profesionale a făcut ca tot mai multe femei să se implice în afaceri.

Femeile întreprinzător se deosebesc de celelalte femei prin aceea ca sunt mai înclinate să-şi asume riscul, sunt mult mai hotărâte şi mai ferme şi au o dorinţa mai mare de a-şi controla propriul destin.

1.Noțiuni teoretice

Dacă prin tradiţie, bărbaţii erau cei aflaţi la conducerea unei companii şi se ocupau în exclusivitate de cariera lor profesională, ignorând responsabilităţile faţă de familie, în

prezent situaţia s-a schimbat. Dacă în cea de-a doua jumătate a secolului al XIX-lea femeile şi-au câştigat libertatea de a cunoaşte şi de a se ridica pe scara socială, în contextul actual au crescut considerabil şansele ca femeile să-şi dezvolte o carieră de succes.

Studiile au arătat că atât stilul masculin de conducere, cât şi cel feminin pot fi la fel de eficiente. Femeile au început să ocupe poziţii de conducere, să-şi înfiinţeze propriile afaceri şi, mai mult, sunt în stare să acorde importanţa cuvenită atât carierei cât şi familiei. Drept dovadă stau statiscile care ne arată că numărul acestor afaceri la conducerea cărora se află femei a crescut cu 103% în ultimii 10 ani.

Cercetătorii au descoperit unele variaţii fiziologice la nivelul creierului, între cel al unui bărbat şi cel al unei femei. La diferenţele naturale dintre bărbaţi şi femei se adaugă, în mod cert, regulile sociale şi stereotipurile culturale care produc aşteptări diferite pentru fetele şi băieţii aflaţi în creştere, şi în privinţaopţiunilor profesionale.

Acesta este unul din motivele pentru care studiile indică faptul că discriminarea de

gen în afaceri se manifestă în continuare la nivelul societăţilor moderne; pentru a promova, ca femeie, într-o funcţie de conducere trebuie să demonstrezi că eşti mai bună decât un bărbat aflat într-o funcţie similară. Când se fac comparaţii între manageri, de prea puţine ori este pus accentul pe elemente de discriminare pozitivă. În timp ce bărbaţii au tendinţa de a comanda şi a controla, tendinţa femeilor este aceea de a construi o echipă şi de a ajunge la o înţelegere. Femeile manager au o analiză mai atentă şi prudentă asupra riscurilor în afaceri.

În România, încă de la sfârşitul anilor '90 au apărut afaceri de succes realizate de femei, chiar dacă ele nu au avut amplitudinea şi succesul celor conduse de bărbaţi. Dar a

fost un început. Dacă în timpul regimului comunist femeile şi bărbaţii aveau în mod formal aceleaşi şanse profesionale, în perioada imediat următoare atât femeile cât şi bărbaţii au avut libertatea de a-şi construi cariera pe care şi-o doreau sau de a începe o afacere proprie. Pentru femei însă acest drum nu a fost totuşi la fel de uşor, având în vedere, dublul rol, profesional şi familial.

În decurs de câţiva ani, femeile din România au început să obţină carierele dorite, dovedind că pot fi performante în domeniul în care activau. Multe dintre ele au început să ocupe poziţii cheie, devenind manageri de departamente, directori de firme. O parte dintre ele, au mers mai departe, şi-au deschis propria firmă. Au avut succes!

În urma unor studii realizate de cercetători, în care au fost implicate femeile care au reuşit să-şi facă o carieră de succes în diverse domenii, s-a constatat că, indiferent de ţara din care provin, ele se lovesc de aceleaşi greutăţi. În mare parte, putem discuta de cinci mari preocupări ale acestora: autenticitatea, relaţiile, influenţa, flexibilitatea şi propria motivaţie.

Aceste cinci direcţii de dezvoltare sunt foarte importante pentru femeile care ocupă poziţii de conducere în cadrul unei companii sau care doresc să iniţieze propria afacere.

2. Principalele trăsături de personalitate ale femeii întreprinzător

Condiţii de mediu – cele mai multe femei sunt ceva mai în vârstă decât bărbaţii atunci când încep afacerile (35-40 ani, faţă de 25-30 ani). De asemenea şi educaţia este ceva mai diferită, bărbaţii având cu predilecţie o pregătire tehnică.

Grupuri de sprijin – bărbaţii apelează mai întâi la sprijinul consilierilor (avocaţi, contabili) şi apoi la soţie. Femeile apelează în schimb mai întâi la sfatul soţului, apoi al prietenilor apropiaţi şi numai după aceea la specialişti. De asemenea, femeia mai apelează la sprijinul diferitelor asociaţii comerciale şi grupuri feministe.

Domeniul afacerii – în timp ce femeile tind să înceapă afaceri în special în domeniul serviciilor şi al comerţului cu amănuntul, bărbaţii intră mai degrabă în afaceri în domeniul industriei, construcţiilor şi al tehnologiilor de vârf. În consecinţă, afacerile deţinute de femei sunt adesea mai mici, iar venituri mai scăzute decât cele ale bărbaţilor. Totuşi, oportunităţile de afaceri pentru femei au o tendinţă de creştere fără precedent întrucât domeniul serviciilor înregistrează o accentuată tendinţă de dezvoltare.

Preview document

Femeia întreprinzător - Pagina 1
Femeia întreprinzător - Pagina 2
Femeia întreprinzător - Pagina 3
Femeia întreprinzător - Pagina 4
Femeia întreprinzător - Pagina 5
Femeia întreprinzător - Pagina 6
Femeia întreprinzător - Pagina 7
Femeia întreprinzător - Pagina 8
Femeia întreprinzător - Pagina 9
Femeia întreprinzător - Pagina 10
Femeia întreprinzător - Pagina 11
Femeia întreprinzător - Pagina 12
Femeia întreprinzător - Pagina 13
Femeia întreprinzător - Pagina 14
Femeia întreprinzător - Pagina 15
Femeia întreprinzător - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Femeia Intreprinzator.doc

Alții au mai descărcat și

Creditul Ipotecar în România

CREDITUL IPOTECAR IN ROMANIA CAPITOLUL 1. CREDITUL IN ECONOMIE 1.1.Conceptul si trasaturile creditului. Creditul are mai multe definitii si...

Cultura antreprenorială

INTRODUCERE: Antreprenoriatul este o sursă de inovare şi schimbare, şi ca atare stimulează creşterea productivităţii şi a competitivităţii...

Caracteristica și Rolul Activității de Antreprenoriat

Conform dictionarului explicativ cuvintul „antreprenor” este de proveniență franceză și pune accent pe funcția primarǎ a antreprenorului: Persoanǎ...

Antreprenoriat

Nu există o definiţie clară a conceptului de întreprinzător, definiţia conceptului şi rolul atribuit întreprinzătorului în literatura de...

Comportamentul Antreprenorial

Introducere Antreprenorii sunt indivizi inovativi, orientaţi proactiv şi care îşi asumă riscuri calculate. Ei creează sau dezvoltă activităţi...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Maniere în Afaceri Interne și Internaționale

INTRODUCERE Oricât de minutioasa ar fi, organizarea activitatilor ramâne fara efect daca omul de afaceri nu reuseste sa stabileasca relatii...

Dimensiuni Culturale România - Portugalia

Cuvânt înainte România, o tara plina de contradictii, de paradoxuri, poate deveni câteodata un mister chiar si pentru proprii ei cetateni. Acest...

Femeia întreprinzător

Ce este necesar pentru a reusi în afaceri? Iata o întrebare care îi framânta enorm pe cei care îsi doresc foarte mult sa intre în domeniul...

Femeia Antreprenor

Decenii de-a randul, cercetarea si educatia economica au fost centrate pe firmele mari.Odata evidentiat rolul fundamental jucat de antreprenoriat...

Antreprenor feminin

ARGUMENT Motivul alegerii acestei teme este acela de a promova antreprenoriatul prin evidențierea antreprenoriatului feminin românesc. Acest...

Egalitatea de șanse a femeilor în contextul economiei actuale

In lucrarea de fata vom prezenta pe scurt modul in care s-ar putea combate problema discriminarii salariale pe criterii de sex precum si...

Dezvoltarea spiritului întreprinzător în contextul economiei românești

Înfiinţarea de firme reprezintă actualmente unul din procesele economice cele mai importante ce condiţionează funcţionalitatea şi dezvoltarea...

Intreprinzatori. Manageri. Lideri

1.0. DEFINIREA SI EVOLUTIA CONCEPTULUI DE INTREPRINZATOR Dezvoltarea afacerilor este indisolubil legata de intreprinzatori. In procesul evolutiei...

Ai nevoie de altceva?