Femeia Intreprinzator

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere
1. Notiuni teoretice
2. Principalele trasaturi de personalitate ale femeii intreprinzator
3. Principii de baza privind tinuta vestimentara a femeii intreprinzator
4. Dezvoltarea spiritului intreprinzator al femeilor din Romania
5. Dificultati intampinate de femeile intreprinzator
6. Diferente intre barbatii si femeile intreprinzator
7. Analiza comparativa intre Statele Unite ale Americii si Romania privind situatia femeii intreprinzator
8. Antreprenoriatul feminin castiga teren in Romania 
9. Chinezoaicele, cele mai bogate femei din lume
10.Exemple de femei intreprinzator de succes din Romania
Concluzii
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Ce este necesar pentru a reusi in afaceri? Iata o intrebare care ii framanta enorm pe cei care isi doresc foarte mult sa intre in domeniul afacerilor. Nimeni nu poate sa prescrie ingredientele care ar conduce cu certitudine spre reusita. Insa, este incontestabil faptul ca fiecare om atribuie succesului un sens aparte, cel adecvat necesitatilor sale la un moment dat precum si scopurilor pe care si le propune sa le atinga. De aici deducem ca, succesul variaza direct porportional in functie de dimensiunile intereselor si realizarea scopurilor propuse in viata. Mintea omului este programata sa-si propuna anumite scopuri si sa incerce sa le atinga. Aceasta trasatura a fost denumita de I. P. Pavlov "Reflexul scopului",ca si instinct care impinge orice vietate spre cautarea a ceva nou - informatie noua, cunostinte noi; de asemenea
este forma de baza a energiei vitale din organismele noastre 
Intreaga noastra existenta, toata cultura noastra materiala si spirituala sunt realizate prin contributia acelor oameni care tind spre atingerea telurilor pe care si le-au propus (constient sau inconstient) in viata. De aceea e foarte important a ne lamuri, care sunt scopurile noastre pe termen scurt si lung. Acesta este, de altfel, un prim pas in demersul
initierii unei afaceri.
Multa vreme afacerile erau un apanaj al barbatilor. Iata insa ca in ultimul timp si femeile s-au dovedit a fi cu adevarat intreprinzatoare.
Numarul femeilor intreprinzator a crescut simtitor fata de perioadele trecute. Modificarea dramatica a vietii familiale si a activitatii profesionale a facut ca tot mai multe femei sa se implice in afaceri.
Femeile intreprinzator se deosebesc de celelalte femei prin aceea ca sunt mai inclinate sa-si asume riscul, sunt mult mai hotarate si mai ferme si au o dorinta mai mare de a-si controla propriul destin.
1.Notiuni teoretice
Daca prin traditie, barbatii erau cei aflati la conducerea unei companii si se ocupau in exclusivitate de cariera lor profesionala, ignorand responsabilitatile fata de familie, in
prezent situatia s-a schimbat. Daca in cea de-a doua jumatate a secolului al XIX-lea femeile si-au castigat libertatea de a cunoaste si de a se ridica pe scara sociala, in contextul actual au crescut considerabil sansele ca femeile sa-si dezvolte o cariera de succes.
Studiile au aratat ca atat stilul masculin de conducere, cat si cel feminin pot fi la fel de eficiente. Femeile au inceput sa ocupe pozitii de conducere, sa-si infiinteze propriile afaceri si, mai mult, sunt in stare sa acorde importanta cuvenita atat carierei cat si familiei. Drept dovada stau statiscile care ne arata ca numarul acestor afaceri la conducerea carora se afla femei a crescut cu 103% in ultimii 10 ani.
Cercetatorii au descoperit unele variatii fiziologice la nivelul creierului, intre cel al unui barbat si cel al unei femei. La diferentele naturale dintre barbati si femei se adauga, in mod cert, regulile sociale si stereotipurile culturale care produc asteptari diferite pentru fetele si baietii aflati in crestere, si in privintaoptiunilor profesionale.
Acesta este unul din motivele pentru care studiile indica faptul ca discriminarea de
gen in afaceri se manifesta in continuare la nivelul societatilor moderne; pentru a promova, ca femeie, intr-o functie de conducere trebuie sa demonstrezi ca esti mai buna decat un barbat aflat intr-o functie similara. Cand se fac comparatii intre manageri, de prea putine ori este pus accentul pe elemente de discriminare pozitiva. In timp ce barbatii au tendinta de a comanda si a controla, tendinta femeilor este aceea de a construi o echipa si de a ajunge la o intelegere. Femeile manager au o analiza mai atenta si prudenta asupra riscurilor in afaceri.
In Romania, inca de la sfarsitul anilor '90 au aparut afaceri de succes realizate de femei, chiar daca ele nu au avut amplitudinea si succesul celor conduse de barbati. Dar a
fost un inceput. Daca in timpul regimului comunist femeile si barbatii aveau in mod formal aceleasi sanse profesionale, in perioada imediat urmatoare atat femeile cat si barbatii au avut libertatea de a-si construi cariera pe care si-o doreau sau de a incepe o afacere proprie. Pentru femei insa acest drum nu a fost totusi la fel de usor, avand in vedere, dublul rol, profesional si familial. 
In decurs de cativa ani, femeile din Romania au inceput sa obtina carierele dorite, dovedind ca pot fi performante in domeniul in care activau. Multe dintre ele au inceput sa ocupe pozitii cheie, devenind manageri de departamente, directori de firme. O parte dintre ele, au mers mai departe, si-au deschis propria firma. Au avut succes!
In urma unor studii realizate de cercetatori, in care au fost implicate femeile care au reusit sa-si faca o cariera de succes in diverse domenii, s-a constatat ca, indiferent de tara din care provin, ele se lovesc de aceleasi greutati. In mare parte, putem discuta de cinci mari preocupari ale acestora: autenticitatea, relatiile, influenta, flexibilitatea si propria motivatie.
Aceste cinci directii de dezvoltare sunt foarte importante pentru femeile care ocupa pozitii de conducere in cadrul unei companii sau care doresc sa initieze propria afacere.
2. Principalele trasaturi de personalitate ale femeii intreprinzator
Conditii de mediu - cele mai multe femei sunt ceva mai in varsta decat barbatii atunci cand incep afacerile (35-40 ani, fata de 25-30 ani). De asemenea si educatia este ceva mai diferita, barbatii avand cu predilectie o pregatire tehnica.
Grupuri de sprijin - barbatii apeleaza mai intai la sprijinul consilierilor (avocati, contabili) si apoi la sotie. Femeile apeleaza in schimb mai intai la sfatul sotului, apoi al prietenilor apropiati si numai dupa aceea la specialisti. De asemenea, femeia mai apeleaza la sprijinul diferitelor asociatii comerciale si grupuri feministe.
Domeniul afacerii - in timp ce femeile tind sa inceapa afaceri in special in domeniul serviciilor si al comertului cu amanuntul, barbatii intra mai degraba in afaceri in domeniul industriei, constructiilor si al tehnologiilor de varf. In consecinta, afacerile detinute de femei sunt adesea mai mici, iar venituri mai scazute decat cele ale barbatilor. Totusi, oportunitatile de afaceri pentru femei au o tendinta de crestere fara precedent intrucat domeniul serviciilor inregistreaza o accentuata tendinta de dezvoltare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Femeia Intreprinzator.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!