Factorii De Influenta Asupra Firmelor De Afaceri Romanesti In Perioada De Tranzitie

Extras din referat Cum descarc?

Aceasta perioada, de o mare complexitate, are influente majore asupra managementului romanesc prin urmatorii factori: Cunoasterea acestor factori este importanta pentru managementul firmei, pentru ca pe aceasta baza se pot lua decizii manageriale care sa contracareze influentele negative pe care le pot avea acesti factori si sa valorifice influentele pozitive ale acestora.
proliferarea, dezvoltarea stiintei managementului si a cunoasterii ei de catre toti factorii decizionali, precum si aplicarea metodelor, tehnicilor si principiilor manageriale moderne; progresul tehnico-stiintific contemporan si cercetarea stiintifica; concurenta - care duce la cresterea si diversificarea productiei, la cresterea calitatii acesteia, la cresterea eficientei, la scaderea preturilor; dezvoltarea informaticii, a telecomunicatiilor, a tehnicii de calcul; cresterea gradului de calificare formativa, atat a managerilor, cat si a executantilor; cresterea colaborarii, cooperarii intre agentii economici.
Factorii negativi care actioneaza in perioada de tranzitie sunt: instabilitatea social-economica; criza de subproductie, a materiilor prime, a materialelor, a combustibililor; ascutirea concurentei; manifestarea riscurilor in afaceri si perspectiva falimentelor; uzura morala a echipamentelor, utilajelor, marfurilor, serviciilor (impunand, pe de o parte, creativitate si dinamism, iar pe de alta parte fonduri pentru retehnologizare); inflatia negativa care afecteaza posibilitatea elaborarii unui plan corect; blocajul financiar; lipsa cererii interne si externe; relatiile tensionate dintre manageri si sindicate la nivelul intreprinderilor, mai ales in cele de stat; lupta pentru putere din cadrul intreprinderilor de stat; criza manageriala, adica - criza de competenta, - criza de autoritate, - criza de responsabilitate, ate, itatii tehnice, - criza intelegerii fenomenului economic, - criza motivatiei, - criza de mentalitate. Politica sociala a firmei de afaceri internationale Problematica referitoare la pozitia firmelor de afaceri in raport cu mediul social ambiant unde actioneaza, opereaza cu urmatoarele concepte: a) Etica profesionala Managerii acorda o atentie deosebita semnificatiei morale a actiunilor firmei si a consecintelor acestor actiuni asupra societatii.
Etica profesionala are ca element central reflectarea morala si ca termen de referinta comportamentul unei firme sau a persoanelor din cadrul firmei.
Responsabilitatea sociala a firmei Aceasta presupune ca deciziile sa fie luate in conformitate cu anumite standarde si sa duca la efecte favorabile asupra celor interesati in activitatea firmei.
Sensibilitatea sociala a firmei Acest concept se defineste prin dezvoltarea proceselor decizionale prin care sunt orientate practicile firmei in vederea adoptarii unei conduite corecte si aceasta din punct de vedere social (prin deontologia managerilor si a ...


Fisiere in arhiva (1):

  • Factorii De Influenta Asupra Firmelor De Afaceri Romanesti In Perioada De Tranzitie
    • Referat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!