Executarea Silită

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2919
Mărime: 11.68KB (arhivat)
Publicat de: Adam Ursu
Puncte necesare: 6

Extras din referat

1. Executarea silita prin poprire

Poprirea este acea modalitate de executare silita a creantelor fiscale ce cade asupra sumelor de bani reprezentând venituri si disponibilitati banesti exprimate în lei si în valuta, titluri de valoare sau alte bunuri mobile necorporale detinute si/sau datorate cu orice titlu debitorului de catre terte persoane sau pe care acestia le vor datora si/sau detine în viitor în temeiul unor raporturi juridice existente.

Orice modalitate de executare silita, deci si executarea silita prin poprire este precedata de procedura comunicarii somatiei. Aceasta trebuie sa fie însotita de un exemplar al titlului executoriu. Cu acest prilej i se comunica debitorului si faptul ca mai dispune de un termen de 15 zile pentru a stinge creanta sau pentru a face dovada acestui fapt.

Daca în termen de 15 zile de la comunicarea somatiei nu se stinge debitul se va continua executarea silita.

Procedura executarii silite prin poprire poate viza atât veniturile debitorului persoana fizica, cât si pe cele ale persoanelor juridice. Ea se înfiinteaza de catre organul de executare silita printr-o adresa care va fi trimisa tertului poprit prin scrisoare recomandata însotita de o copie certificata de pe titlul executoriu.

Adresa de înfiintare a popririi trebuie sa cuprinda: denumirea si sediul organului de executare; numarul si data emiterii; denumirea si sediul sau numele, prenumele si domiciliul tertului poprit; temeiul legal al executarii silite prin poprire; datele de identificare a debitorului; numarul si data titlului executoriu, precum si organul emitent al acestuia; natura creantei fiscale; cuantumul creantei fiscale pentru care s-a înfiintat poprirea, când acesta este mai mic decât cel evidentiat în titlul executoriu datorita stingerii partiale a debitului; contul în care urmeaza a se vira suma retinuta; semnatura si stampila organului de executare. Un model de adresa de înfiintare a popririi întocmit de D.E.F.P.L se regaseste la anexe.

Tertul poprit este persoana fizica sau juridica ce datoreaza sume de bani debitorului fiscal, cu orice titlu, sau care le va datora în viitor în baza unor raporturi juridice existente la data la care poprirea a devenit executorie.

Poprirea se considera înfiintata de la data la care tertul poprit a primit adresa de înfiintare a popririi din partea organului de executare silita, motiv pentru care cel dintâi trebuie sa înregistreze atât ziua cât si ora primirii adresei respective.

De îndata ce s-a realizat înfiintarea popririi, organul de executare trebuie sa îl înstiinteze despre acest fapt si pe debitorul fiscal.

Dupa înfiintarea popririi, tertul poprit este obligat sa faca de îndata toate retinerile prevazute de lege si sa vireze sumele astfel retinute în conturile indicate de organul de executare. De asemenea, el trebuie sa indisponibilizeze bunurile mobile necorporale poprite si sa înstiinteze organul de executare despre acest lucru. El mai este obligat, daca are cunostinta despre aceste situatii, sa informeze în scris organul de executare despre existenta altor creditori ai debitorului fiscal.

În eventualitatea în care sumele datorate debitorului de catre tertul poprit sunt poprite si de catre alti creditori ai acestuia, tertul poprit trebuie sa îl înstiinteze în scris despre acest fapt si apoi sa procedeze la distribuirea sumelor potrivit ordinii de preferinta stabilite de lege.

Asa cum am mai aratat, executare silita prin poprire poate sa cada asupra veniturilor debitorilor persoane fizice sau juridice. Poprirea asupra veniturilor debitorilor persoane fizice prezinta unele particularitati fata de cea care vizeaza veniturile persoanelor juridice.

Astfel, sumele ce reprezinta drepturi banesti ale debitorului persoana fizica realizate ca angajat, pensiile de orice fel precum si ajutoarele sau indemnizatiile cu destinatie speciala sunt supuse urmaririi numai în conditiile si limitele prevazute de Codul de procedura civila (art. 409). Aceasta reglementare are ca scop protejarea mijloacelor minime de existenta ale debitorului fiscal si familiei acestuia.

Poprirea asupra disponibilitatilor banesti aflate în conturi bancare poate viza si veniturile persoanelor fizice, dar cel mai adesea ea se refera la veniturile persoanelor juridice.

În aceste împrejurari tertul poprit este o banca, iar operatiunile specifice vor fi efectuate de catre aceasta în anumite conditii prevazute de lege.

În cazul în care tertul poprit declara în mod eronat organului de executare ca nu datoreaza sume de bani debitorului fiscal urmarit, ori în cazul în care efectueaza orice operatiuni menite sa îl sprijine pe debitorul fiscal în încercarea de a se sustrage executarii silite, tertul poprit va fi obligat în solidar cu debitorul fiscal la plata sumelor sustrase de sub poprire.

Daca totusi tertul poprit înstiinteaza organul de executare ca nu datoreaza sume de bani debitorului fiscal, sau invoca orice alte neregularitati, instanta judecatoreasca va fi sesizata de catre organul de executare, ea urmând a se pronunta asupra mentinerii sau ridicarii executarii silite, în regim de urgenta.

În cazul în care, prin hotarâre judecatoreasca se dispune mentinerea popririi, aceasta va avea valoare executorie si va reprezenta temeiul declansarii executarii silite împotriva tertului poprit .

2. Executarea silita prin urmarirea bunurilor mobile

Urmarirea bunurilor mobile ale debitorului reprezinta o modalitate de executare silita indirecta a creantei bugetare. Bunurile mobile ale debitorilor sunt valorificate prin vânzarea la licitatie sau prin alte modalitati, suma de bani astfel obtinuta fiind destinata a acoperi obligatia de plata ce revine contribuabilului urmarit.

Preview document

Executarea Silită - Pagina 1
Executarea Silită - Pagina 2
Executarea Silită - Pagina 3
Executarea Silită - Pagina 4
Executarea Silită - Pagina 5
Executarea Silită - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Executarea Silita.DOC

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Procedură fiscală privind taxa pe valoarea adăugată pe exemplul DGFP Vrancea

1. ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONALITATE LA DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE VRANCEA 1.1. PREZENTARE GENERALĂ În judeţul Vrancea, unitatea Agenţiei...

Contestația la Executare în Procesul Civil

CAPITOLUL I EXECUTAREA SILITĂ 1.1. NOŢIUNEA ŞI IMPORTANŢA EXECUTĂRII SILITE Ocrotirea şi apărarea drepturilor şi intereselor persoanelor...

Ordinea de preferință în procedura executării creanțelor bugetare

1.1. Noțiuni generale despre creanțe În sens general creanța reprezintă obligația asumată de o persoană fizică sau juridică (debitor) față de o...

Noul Cod de Procedură Civilă

INTRODUCERE O societate ideala ar fi cea în care membrii ei ar respecta legile si regulile datorita propriilor principii morale si nefiind...

Aspecte generale privind executarea silită - participanții la executarea silită

1. NOŢIUNEA, NATURA JURIDICĂ ŞI SCOPUL EXECUTĂRII SILITE 1.1. Noţiunea executării silite Hotărârea judecătorească conferă posibilitatea celui...

Prezentarea Direcției Generale a Finanțelor Publice a Județului Iași

1 Prezentarea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a judeţului Iaşi D.G.F.P.J. Iaşi este unitatea teritorială a Ministerului Finanţelor Publice...

Executarea Silită Imobiliară

Capitolul 1 Notiuni generale despre executerea silita 1.1Conceptul de executare silită Executarea silită au urmarirea silita este procedura prin...

Procedură fiscală privind taxa pe valoare adăugată - Direcția Generală a Finanțelor Publice Vaslui

1. Organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Vaslui 1.1 Scurt istoric Până în anul 1989, Finanţele Publice vasluiene...

Ai nevoie de altceva?