Evolutia Veniturilor Fiscale in Bugetul de Stat 2009-2013

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere.3
Conceptul de venituri fiscale si rolul acestora.4
Evolutia veniturilor fiscale in anii 2009-2013.6
Concluzii.19
Bibliografie.21


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Statul trebuie privit si el ca o entitate de sine statatoare care pentru a se organiza si a functiona are nevoie de resurse, printre care si de resurse financiare. Chiar daca cheltuirea acestor resurse financiare nu urmareste profitul, in cazul unei organizari si functionari adecvate a statului, permit ca acesta sa asigure unele criterii de oportunitate, eficacitate si eficienta celorlalte entitati care se infiinteaza si functioneaza in cadrul granitelor sale: persoane particulare, societati comerciale si tot felul de organizatii cu scopuri felurite.
Cu toate ca statul nu este chemat sa realizeze venituri proprii si cu atat mai mult sa obtina profit, prin functiile sale el poate si trebuie sa asigure conditiile minimale de desfasurare a unei vieti sociale sanatoase, a unor activitati economice rationale si profitabile si a unui climat general propice ca fiecare persoana fizica sau juridica sa-si indeplineasca menirea cu respectarea cadrului de reglementari adoptat in conformitate cu legea suprema, Constitutia. Or, realizarea tuturor atributiilor, functiilor si rolurile pe care statul este chemat sa le indeplineasca poate fi privita ca o resursa importanta pe care el o pune la dispozitia celorlalte entitati ce functioneaza in societate si care trebuie remunerata pentru a exista si a fi disponibila tuturor.
Resursele financiare ale societatii au asadar doua componente: resursele financiare publice si resursele financiare administrate pe baze private. Potrivit Legii finantelor publice romane, resursele financiare publice sunt cele ale statului, ale unitatilor administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice. Rezulta ca resursele financiare ale statului reprezinta doar o parte, este adevarat, cea mai consistenta, a resurselor financiare publice. Din cauza ca resursele financiare ale statului sunt gestionate prin bugetul de stat, ele sunt cunoscute sub denumirea de venituri ale bugetului de stat.
Marimea veniturilor bugetare este dependenta de nivelul de dezvoltare al economiei nationale, de amploarea si complexitatea statului, de presiunea fiscala impusa asupra contribuabililor, de eficienta colectarii acestor venituri de catre administratiile fiscale.
1.Conceptul de venituri fiscale si rolul acestora
Din punct de vedere al continutului economic, veniturile bugetare sunt clasificate in venituri curente, venituri din capital si incasarile din imprmuturile acordate.
Veniturile curente sunt caracterizate prin faptul ca sunt mentinute o mare perioada de timp in legislatia fiscala, adica au un caracter repetitiv, de la un an bugetar la altul, si detin ponderea cea mai mare in totalul veniturilor bugetare. La rindul lor, veniturile curente se impart in venituri fiscale si venituri nefiscale.
Veniturile fiscale imbraca forma impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii stabilite prin lege de catre stat si au un caracter obligatoriu si nu sunt restituibile. Ele reprezinta prelevari legale din veniturile create de agentii economici si din veniturile populatiei, inclusiv in legatura cu detinerea de catre acesti contribuabili a unor averi sau proprietati impozabile.
Potrivit Legii bugetului de stat, la bugetul administratiei centrale de stat se incaseaza urmatoarele impozite si taxe:
1. impozite directe:
o impozitul pe profit;
o impozitul pe venitul persoanelor fizice;
o impozitul pe profitul obtinut din activitati comerciale ilicite sau din nerespectarea legii privind protectia consumatorilor;
o impozitul pe dividende la societatile comerciale.
2. impozite indirecte:
- taxa pe valoarea adaugata;
- accizele si impozitele asupra titeiului din productia interna si gazelor naturale;
- taxele vamale de la persoanele juridice si fizice;
- alte impozite indirecte.
Impozitele directe se stabilesc niminal in sarcina unor persoane fizice sau juridice, in functie de venit sau averea acestora, pe baza cotelor de impunere prevazute de lege. Aceste impozite se incaseaza direct de la contribuabili la anumite termene, sunt mai echitabile si deci mai de preferat decit impozitele indirecte, deoarece la acestea din urma consumatorii deferitelor marfuri si servicii, de regula, nu stiu cu anticipatie cind si mai ales cit vor plati statului, sub forma taxelor de consumatie si a altor impozite indirecte. Pentru aceste impozite este caracteristic faptul ca subiectul si suportatorul impozitului este una si aceeas persoana, cu toate ca aceste elemente uneori nu coincid. In functie de criteriile care stau la baza asezarii lor, impozitele directe se pot grupa in impozite reale si impozite personale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Veniturilor Fiscale in Bugetul de Stat 2009-2013.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!