Evoluția pieței locale - piața bunurilor și serviciilor

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 7 în total
Mărime: 19.33KB (arhivat)
Publicat de: Valter Petrache
Puncte necesare: 5

Extras din referat

In general, Piata este spatiul economic in care are loc intalnirea cererii cu oferta

piata s-a largit continuu, la început prin contopirea treptata a pietelor locale, izolate unele de altele, apoi extinzându-se la nivel national si international.

Economia de piata este o forma moderna de organizare a activitatii economice, in cadrul careia oamenii actioneaza in mod liber, autonom si eficient, in concordanta cu regulile dinamice ale pietii

Economia de piata este caracterizata printr-un mecanism adecvat de functionare, ale carui componente sunt: piata, cererea, oferta, concurenta, costul, pretul, profitul, mediul ambiant.

De cele mai multe ori, serviciile ajuta la mentinerea si conservarea valorii de întrebuintare cum ar fi activitatea statiilor service-auto, curatatorii, spalatorii, reparatia si întretinerea locuintelor, ambalarea si depozitarea produselor s.a.m.d

Spre deosebire de acestea, într-o economie de piata distingem si o serie de prestatii internationale de servicii. În general, ele au un caracter nematerial si se refera la: asigurari, vânzarea de know-how industrial altor tari, tranzitarea marfurilor pe teritoriul national, telecomunicatii internationale, închirieri de bunuri, prestari de servicii turistice, schimburi valutare, comisioane bancare, dobânzi, târguri si expozitii internationale, publicitate

Ca si cererea, oferta de bunuri si servicii depinde direct de nivelul preturilor. Fiecare producator este interesat sa câstige mai mult. Astfel, în mod normal, daca pretul creste, va creste si cantitatea oferita pe piata spre vânzare si invers, daca pretul scade, va scadea si oferta. Tinând seama de aceasta realitate, putem defini oferta ca fiind cantitatea ce va fi realmente vânduta dintr-un anumit produs, la un moment dat, la fiecare dintre preturile ce pot fi obtinute pe piata.

Presupunând toate celelalte conditii constante, cantitatea oferita din aceeasi marfa în functie de nivelul pretului va evolua astfel:

Conținut arhivă zip

  • Evolutia Pietei Locale - Piata Bunurilor si Serviciilor.ppt

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Concurența în Dreptul Comercial

Introducere Prezenta lucrare este consacrată unui fenomen creat de o entitate cu mari ambiţii evoluţioniste, fiind un concept care subzistă mai...

Asigurarea Creditelor

Introducere Activitatea de asigurări este foarte importantă în economiile moderne prin contribuţiile acesteia la stabilitatea financiară, la...

Piața asigurărilor în România

INTRODUCERE Importanţa şi necesitatea asigurărilor au fost resimţite încă din cele mai vechi timpuri, datorită faptului că viaţa şi sănătatea...

Managementul proiectelor - extinderea unei societăți comerciale

A1.Informatii generale despre solicitantul finantarii -Petre Mihai,persoana jurídica,actionar unic a SC.Low-FastFood.SRL -Adresa:Strada...

Analiza de Marketing a Ginului

I. Concepte de marketing Marketingul de baza se ocupa de piata, de schimb. Primul soc al vechilor relatii comerciale (targuri) il reprezinta era...

Comercializarea mărfurilor prin magazine

ARGUMENT Pentru a înţelege competenţele specifice în domeniul economiei întreprinderii a fost necesar sa pătrundem în cunoaşterea funcţiunilor...

Noțiunea de prospect

Poate fi calificat drept prospect orice persoana, orice intreprindere careia vanzatorul doreste sa-i faca o propunere comerciala. Aceasta notiune...

Evoluții macroeconomice în România

Definitie: Produsul intern brut (prescurtat PIB) este un indicator macroeconomic care reflectă suma valorii de piaţă a tuturor mărfurilor şi...

Ai nevoie de altceva?