Istorie 3 Domeniul de activitate, produse si servicii 4 Date de natura financiara 5 Filosofia de Responsabilitate Sociala Corporatista a Orange Romania 5 Politica de Responsabilitate Sociala Corporatista a Orange Romania 6 Actiuni responsabile sociale dezvoltate de Orange Romania 6 Propuneri 11 Bibliografie 12
Istorie Orange Romania S.A. este cel mai mare operator GSM din Romania. Pana in aprilie 2002, Orange a operat sub brand-ul Dialog, marca fiind gestionata de firma Mobil Rom. La sfarsitul anului 2013, Orange Romania avea peste 10,4 milioane de clienti, ceea ce ii conferea o cota de piata de peste 40%. Avand o acoperire 3G a populatiei de 98%, Orange Romania ofera posibilitatea de a alege intre planuri de abonamente flexibile, ce pot fi personalizate, si cartele PrePay. Orange se afla in competitie directa cu Vodafone pentru cei 13,7 milioane de utilizatori de telefonie mobila din Romania. Orange a depasit Vodafone (pe atunci Connex) in privinta numarului de clienti in septembrie 2004. Orange a introdus la inceputul lui 2005 tehnologia EDGE in patru orase romanesti (Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara si Brasov), o tehnologie de tranzitie spre 3G. Acoperirea EDGE a fost extinsa la nivel national in noiembrie 2006. Serviciile de generatia a treia au fost lansate la 7 iunie 2006, iar tehnologia LTE in decembrie 2012. Orange Romania este filiala romaneasca a operatorului global de telefonie mobila Orange S.A, divizia de telecomunicatii mobile a France Telecom. Orange Romania este detinut in proportie de 96,8% de France Telecom. Pana in noiembrie 2007, Orange a investit aproximativ 1,4 miliarde euro, de la intrarea pe piata romaneasca. Principalii competitori pe piata de telefonie mobila din Romania sunt: Vodafone Romania,Telekom Romania fost COSMOTE Romania, Zapp Mobile (CDMA) iar mai nou si RCS & RDS. Orange Romania controleaza de asemenea 4,33% din activele operatorului moldovean Orange Moldova (fost Voxtel). In decembrie 2008, Orange detinea 101 de magazine proprii, 1.100 de magazine partenere si aproximativ 35.000 de puncte de vanzare a cartelelor preplatite, avand cea mai ampla retea de distributie a unui operator de telecomunicatii mobile din Romania. Domeniul de activitate, produse si servicii Orange este prestator de servicii de telefonie mobila, de comunicatie dintre care: - Orange PrePay-serviciul fara abonament, fara factura,care iti ofera acces la international si roaming din primul minut; - Abonamente si optiuni-cu planul de servicii Personal poti alege combinatia de servicii dorita si iti construiesti propriul plan pornind de la un abonament de baza cu sau fara minute induse; - Abonamentul reincarcabil-prin care poti avea beneficiile unui abonat si poti reincarca creditul,cat si cand vrei, ca un utilizator PrePay; - Servicii on-line; - Telefoane; - Oferte speciale; - Serviciul Talk Now care permite clientilor Orange: - sa creeze liste de numere favorite care sa faciliteze teleconferintele instantanee; - sa afle daca ceilalti interlocuitori sunt disponibili; - sa inregistreze o teleconferinta pe care apoi sa o expedieze celor care sunt indisponibili; - sa trimita un mesaj altui utilizator Talk Now prin simpla apasare a unei taste. Orange lanseaza in permanenta produse si servicii de ultima ora, dintre care cele mai recent lansate fiind serviciul de "Mesaje Multimedia"prezentat in Romania in exclusivitate de catre Orange. Compania a lansat ,totodata, o gama de servicii-GPRS Intranet, SMS Bank si Wire Free Zone destinata firmelor si de servicii WAP. Orange are incheiate acorduri de roaming cu 212 operatori din 103 tari si cu 2 operatori de telefonie mobila prin satelit.
1. https://ro.wikipedia.org/wiki/Orange_Rom%C3%A2nia 2. http://www.responsabilitatesociala.ro/companii/orange-romania.html 3. https://www.csrmedia.ro/csr-brand-orange-romania/# 4. http://www.zf.ro/wikizf/orange-romania-s-a-10083297 5. https://www.orange.ro/about/responsabilitate-ro.html
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).