Cand se discuta despre calitatile pe care trebuie sa le aiba un manager, accentul ar trebui pus pe felul in care poate el organiza, mobiliza oamenii, si nu pe caracteristicile sale individuale. Nu exista un model corect de manager. Lideri foarte diferiti se bucura de succes in mod egal. De multe ori, succesul le este asigurat de efortul angajatilor. Si, in situatii dificile, organizatiile rezista tocmai datorita efortului fiecaruia de a face lucrurile sa mearga in orice conditii. Cum astfel de situatii nu pot fi de lunga durata, managerul trebuie sa stie ca exista limite si ca trebuie sa aiba curajul de a introduce schimbari majore: l Comunicarea are limite. Chiar daca se considera ca prin comunicare se rezolva problemele, pentru a fi eficienta, aceasta trebuie sa aiba loc intre persoane cu puteri echivalente. l Premierea oamenilor nu ii motiveaza. A oferi o rasplata inseamna a evalua munca acelei persoane si, psihologic, asta ii creeaza un sentiment de disconfort, chiar daca evaluarea are un final fericit. A oferi premii arata ca managerul e in pozitia de a-i judeca. l Schimbarile mari sunt mai usor de facut decat cele mici. Oamenii apreciaza curajul de a face miscari mari si accepta cu atat mai usor mutarile care nu permit nicio incercare de a opune rezistenta. Important este ca schimbarea sa se produca in timp scurt si apoi lucrurile sa se reaseze altfel dupa o perioada prelungita de haos. Schimbarile lungi le dau timp oamenilor sa se pregateasca pentru reactii si chiar sa actioneze. l Invatam din succese, nu din esecuri. Succesele sunt cele care motiveaza, in timp ce esecurile repetate descurajeaza. Cu toate acestea, in activitatea oricarui om, si a unui manager in special, trebuie sa existe esecuri; daca nu exista, inseamna ca
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).