Etica in Comert Turism si Servicii

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS
CUVANT INAINTE 
PREZENTAREA ORGANIZATIEI 
1. Sectorul de activitate 
2. Scurt istoric al organizatiei 
3. Misiunea si obiectul de activitate 
4. Obiectivele principale 
ANALIZA PRINCIPALILOR INDICATORI 
Analiza mediului intern si extern 
PREZENTAREA MODALITATILOR DE ORGANIZARE 
Structura organizatorica 
MANAGEMENTUL ORGANIZATIEI 
1. Personalul organizatiei 
2. Piata 
3. Concurenta 
CODUL DE ETICA AL FIRMEI PROTON 
1. Misiune 
2. Principiile noastre 
3. Conduita intre colegi 
4. Comportamentul companiei fata de angajati 
5. Angajatii - comportamentul fata de companie 
6. Comportamentul nostru fata de clienti 
7. Comportamentul nostru fata de actionari si investitori 
8. Comportamentul nostru fata de Furnizori & Asociati 
9. Comportamentul nostru fata de concurenti 
10. Comportamentul nostru fata de autoritati 
11. Comportamentul nostru fata de mass-media 
12. Pozitia noastra fata de mediul inconjurator 
13. Punem in aplicare a Codului de Etica 
BIBLIOGRAFIE


Extras din referat Cum descarc?

CUVANT INAINTE
Dictionarul explicativ al limbii romane [DEX 1] defineste etica ca o disciplina filosofica care studiaza principiile morale, originea, dezvoltarea si continutul lor. Conform dictionarului explicativ al limbii romane etica este sinonima cu morala.
In Dictionarul explicativ de marketing [DRUTA 2003] se considera ca originea termenului de etica provine de la grecescul ethos tradus ca moravuri, stiinta a principiilor moralei. Se considera morale prescriptiile admise intr-o epoca, intr-o anumita societate, precum si efortul de a se conforma acestor prescriptii si de a le urma neabatut. Termenul de etica este perceput ca o reflectare constienta a credintelor morale si a propriilor atitudini, prin intermediul unor norme sau principii morale. Etica este o stiinta a binelui si a raului.
Alti autori considera [CRACIUN 2005] ca termenul de morala parvine de la latini si semnifica aproape acelasi lucru ca si termenul de etica. Termenul de etica este definit ca incluzand acele atitudini, caracteristici, obiceiuri specifice unei culturi, popor sau grup uman.
Sunt si autori [JOSEPHSON 1995] care considera ca etica priveste un sistem sau un cod de conduita bazat pe datorii morale si obligatii care reglementeaza o anumita conduita.
Etica trateaza abilitatea de a distinge intre bine si rau si promisiunea de a face bine. Societatile comerciale sunt deseori puse in situatia de a alege intre doua variante opuse din punct de vedere etic: fie sa mearga pe calea onorabila si sa ia decizia decenta, fie sa mearga pe calea dezonoarei si sa insele increderea partenerilor sociali. [6 KOTLER 2003] Partenerii sociali sunt inclusi in categoria stakeholderilor de literatura de specialitate din Romania [IAMANDI 2008, OPREA 2005] si din strainatate; stakeholder fiind si mediul natural. Desi termenul de ,,stakeholder" provine din limba engleza (la fel ca termenul de ,,marketing") el este utilizat si in alte limbi, spre exemplu in literatura de specialitate din Spania in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste. [GAGO 2005]
In acest context, o conceptie etica este esentiala pentru a atrage suportul si implicarea pozitiva a tuturor participantilor la succesul unei societati comerciale: angajati, clienti, actionari, creditori, furnizori, precum si a comunitatii in care respectiva societate comerciala isi desfasoara activitatea. Daca acesti stakeholderi au o mare incredere in societatea comerciala, daca ei simt ca sunt tratati corect de catre aceasta si beneficiaza de pe urma ei, atunci vor contribui la bunul mers al afacerilor.
In sens larg, etica este divizata in etica teoretica si etica normativa. Etica teoretica reflecta teoria filosofica a moralei cuprinzand de obicei o doctrina despre esenta acesteia. Etica normativa se refera la o fundamentare a unui sistem de norme, valori, categorii morale.[TIGU 2005]
Consideram si noi, avand in vedere definitiile anterioare, ca termenul de etica se suprapune celui de morala. Astfel, etica poate fi definita ca abilitatea persoanelor fizice de a distinge intre bine si rau si promisiunea de a face bine.
In cadrul societatii sunt stabilite standarde sau norme morale. Acestea sunt enunturi cu caracter imperativ prin care se indica ce trebuie sa faca sau sa nu faca un individ constient, astfel incat comportamentul sau sa fie apreciat ca bun de catre semeni sau comunitate.
Normele morale au de regula in componenta doua elemente:
- un element calitativ, care recomanda sau impune ceea ce e bine sa faci sau sa fii,
- un element imperativ, care se concretizeaza in expresia trebuie sa faci sau trebuie sa fii.
O alta caracteristica a normelor morale se refera la obiectivitatea lor, adica aceste norme nu sunt vointa cuiva, ci sunt generate si se manifesta datorita unor nevoi obiective ce rezulta din specificul relatiilor dintre oameni.
Dupa unii autori [BATLAN 1997] normele morale pot fi clasificate astfel:
- Norme etice generale sau universale. Aceasta categorie de norme morale sunt
prezente in toate tipurile de comunitati umane, au durabilitate in timp si influenteaza intreaga
gama de relatii si activitati umane.Astfel de norme etice generale sunt: cinstea, demnitatea, sinceritatea, curajul,loialitatea, generozitatea, buna-credinta.
- Norme etice particulare. Aceasta categorie de norme morale se adreseaza unor comunitati umane determinate, au o anumita variatie in timp si influenteaza relatii sau activitati umane particulare. 
In continuare vom vedea cum se aplica aceste principii etice in cadrul culturii organizationale din cadrul firmei Proton Tehnologies.
PREZENTAREA ORGANIZATIEI
1. Sectorul de activitate 
Proton Tehnologies are o experienta de 9 ani pe piata romaneasca in materie de telecom,fiind unul din principalii parteneri Vodafone si unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata GSM din Romania. Inca de la inceput viziunea firmei a fost sa ajunga lideri pe piata de GSM din Romania prin calitate ,dinamism si perseverenta.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etica in Comert Turism si Servicii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!