Etica în Comerț Turism și Servicii

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 5762
Mărime: 148.00KB (arhivat)
Publicat de: Leonard-Edmond Duma
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA DANUBIUS GALAŢI FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA ECONOMIA COMERŢULUI, TURISMULUI ŞI SERVICIILOR ANUL II – ÎNVĂŢĂMÂNT LA DISTANŢĂ

Cuprins

  1. CUPRINS
  2. CUVÂNT ÎNAINTE
  3. PREZENTAREA ORGANIZAŢIEI
  4. 1. Sectorul de activitate
  5. 2. Scurt istoric al organizaţiei
  6. 3. Misiunea şi obiectul de activitate
  7. 4. Obiectivele principale
  8. ANALIZA PRINCIPALILOR INDICATORI
  9. Analiza mediului intern şi extern
  10. PREZENTAREA MODALITĂŢILOR DE ORGANIZARE
  11. Structura organizatorică
  12. MANAGEMENTUL ORGANIZAŢIEI
  13. 1. Personalul organizaţiei
  14. 2. Piaţa
  15. 3. Concurenţa
  16. CODUL DE ETICĂ AL FIRMEI PROTON
  17. 1. Misiune
  18. 2. Principiile noastre
  19. 3. Conduita între colegi
  20. 4. Comportamentul companiei faţă de angajaţi
  21. 5. Angajaţii – comportamentul faţă de companie
  22. 6. Comportamentul nostru faţă de clienţi
  23. 7. Comportamentul nostru faţă de acţionari şi investitori
  24. 8. Comportamentul nostru faţă de Furnizori & Asociaţi
  25. 9. Comportamentul nostru faţă de concurenţi
  26. 10. Comportamentul nostru faţă de autorităţi
  27. 11. Comportamentul nostru faţă de mass-media
  28. 12. Poziţia noastră faţă de mediul înconjurător
  29. 13. Punem în aplicare a Codului de Etică
  30. BIBLIOGRAFIE

Extras din referat

CUVÂNT ÎNAINTE

Dicţionarul explicativ al limbii române [DEX 1] defineşte etica ca o disciplină filosofică care studiază principiile morale, originea, dezvoltarea şi conţinutul lor. Conform dicţionarului explicativ al limbii române etica este sinonimă cu morala.

În Dicţionarul explicativ de marketing [DRUŢĂ 2003] se consideră că originea termenului de etică provine de la grecescul ethos tradus ca moravuri, ştiinţă a principiilor moralei. Se consideră morale prescripţiile admise într-o epocă, într-o anumită societate, precum şi efortul de a se conforma acestor prescripţii şi de a le urma neabătut. Termenul de etică este perceput ca o reflectare conştientă a credinţelor morale şi a propriilor atitudini, prin intermediul unor norme sau principii morale. Etica este o ştiinţă a binelui şi a răului.

Alţi autori consideră [CRĂCIUN 2005] că termenul de morală parvine de la latini şi semnifică aproape acelaşi lucru ca şi termenul de etică. Termenul de etică este definit ca incluzând acele atitudini, caracteristici, obiceiuri specifice unei culturi, popor sau grup uman.

Sunt şi autori [JOSEPHSON 1995] care consideră că etica priveşte un sistem sau un cod de conduită bazat pe datorii morale şi obligaţii care reglementează o anumită conduită.

Etica tratează abilitatea de a distinge între bine şi rău şi promisiunea de a face bine. Societăţile comerciale sunt deseori puse în situaţia de a alege între două variante opuse din punct de vedere etic: fie să meargă pe calea onorabilă şi să ia decizia decentă, fie să meargă pe calea dezonoarei şi să înşele încrederea partenerilor sociali. [6 KOTLER 2003] Partenerii sociali sunt incluşi în categoria stakeholderilor de literatura de specialitate din România [IAMANDI 2008, OPREA 2005] şi din străinătate; stakeholder fiind şi mediul natural. Deşi termenul de „stakeholder” provine din limba engleză (la fel ca termenul de „marketing”) el este utilizat şi în alte limbi, spre exemplu în literatura de specialitate din Spania în domeniul responsabilităţii sociale corporatiste. [GAGO 2005]

În acest context, o concepţie etică este esenţială pentru a atrage suportul şi implicarea pozitivă a tuturor participanţilor la succesul unei societăţi comerciale: angajaţi, clienţi, acţionari, creditori, furnizori, precum şi a comunităţii în care respectiva societate comercială îşi desfăşoară activitatea. Dacă aceşti stakeholderi au o mare încredere în societatea comercială, dacă ei simt că sunt trataţi corect de către aceasta şi beneficiază de pe urma ei, atunci vor contribui la bunul mers al afacerilor.

În sens larg, etica este divizată în etică teoretică şi etică normativă. Etică teoretică reflectă teoria filosofică a moralei cuprinzând de obicei o doctrină despre esenţa acesteia. Etică normativă se referă la o fundamentare a unui sistem de norme, valori, categorii morale.[ŢIGU 2005]

Considerăm şi noi, având în vedere definiţiile anterioare, că termenul de etică se suprapune celui de morală. Astfel, etica poate fi definită ca abilitatea persoanelor fizice de a distinge între bine şi rău şi promisiunea de a face bine.

În cadrul societăţii sunt stabilite standarde sau norme morale. Acestea sunt enunţuri cu caracter imperativ prin care se indică ce trebuie să facă sau să nu facă un individ conştient, astfel încât comportamentul său să fie apreciat ca bun de către semeni sau comunitate.

Normele morale au de regulă în componenţă două elemente:

- un element calitativ, care recomandă sau impune ceea ce e bine să faci sau să fii,

- un element imperativ, care se concretizează în expresia trebuie să faci sau trebuie să fii.

O altă caracteristică a normelor morale se referă la obiectivitatea lor, adică aceste norme nu sunt voinţa cuiva, ci sunt generate şi se manifestă datorită unor nevoi obiective ce rezultă din specificul relaţiilor dintre oameni.

După unii autori [BÂTLAN 1997] normele morale pot fi clasificate astfel:

- Norme etice generale sau universale. Această categorie de norme morale sunt

prezente în toate tipurile de comunităţi umane, au durabilitate în timp şi influenţează întreaga

gamă de relaţii şi activităţi umane.Astfel de norme etice generale sunt: cinstea, demnitatea, sinceritatea, curajul,loialitatea, generozitatea, buna-credinţă.

- Norme etice particulare. Această categorie de norme morale se adresează unor comunităţi umane determinate, au o anumită variaţie în timp şi influenţează relaţii sau activităţi umane particulare.

În continuare vom vedea cum se aplică aceste principii etice în cadrul culturii organizaţionale din cadrul firmei Proton Tehnologies.

PREZENTAREA ORGANIZAŢIEI

1. Sectorul de activitate

Proton Tehnologies are o experienţă de 9 ani pe piaţa românească în materie de telecom,fiind unul din principalii parteneri Vodafone şi unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa GSM din România. Încă de la început viziunea firmei a fost sa ajungă lideri pe piaţa de GSM din România prin calitate ,dinamism şi perseverenţă.

Preview document

Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 1
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 2
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 3
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 4
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 5
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 6
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 7
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 8
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 9
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 10
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 11
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 12
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 13
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 14
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 15
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 16
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 17
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 18
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 19
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 20
Etica în Comerț Turism și Servicii - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Etica in Comert Turism si Servicii.doc

Alții au mai descărcat și

Întreprinderea în mediul competitiv - studiu de caz realizat la SC Best Hotel SRL

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALA A INTREPRINDERII I.1. Scurt istoric Hotelul Best s-a deschis în 10.04.2002 ca fiind în categoria IA. De-a...

Valorificarea potențialului turistic al Județului Constanța

Capitolul 1: Localizarea si caracteristicile judetului 1.1. Scurt istoric Datorita asezarii sale la tarmul Marii Negre, Dobrogea este prima...

Etică în turism

ETICA IN AFACERI. NOTIUNI INTRODUCTIVE Etica în afaceri a devenit o preocupare în multe zone ale Globului, ca o reacţie împotriva practicilor...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Impactul globalizării serviciilor turistice asupra economiei mondiale - studiu de caz

INTRODUCERE În contextul definirii prin analogie cu comerţul internaţional a unor concepte specifice turismului internaţional şi identificând...

Particularități ale Managementului unei Pensiuni Turistice din Zona Arieșeni

INTRODUCERE PENSIUNEA LA CARE VISEZ Viitorul este o taină pentru fiecare dintre noi. Nu ştim ce ne poate aduce o zi, ce să mai vorbim despre...

Serviciile Turistice în Economia Mondială

Întroducere În contextul definirii prin analogie cu comerţul internaţional a unor concepte specifice turismului internaţional şi identificând...

Cercetarea comportamentului organizațional în cadrul companiilor BCR, Danone și Dunărea

Rezumat Articolul nostru a avut la baza studierea comportamentului angajatilor si managerilor din cadrul companiilor BCR, DANONE si DUNAREA....

Rolul Codurilor de Etică în Industria Turismului

I. Introducere Turismul este un domeniu de activitate complex, reunind un ansamblu de servicii şi bunuri, proprii mai multor ramuri, fiind punctul...

Activități Responsabile Social Dezvoltate de Societatea Comercială Velux

Capitolul 1. Noţiuni teoretice În prezent societatea se confruntă cu o serie importantă de transformări la nivel global. Acestea se datorează în...

Management în Comert, Turism și Servicii

Tema 1 - Prezentaţi o idee de afaceri în domeniul serviciilor şi realizaţi un slogan de promovare a acestei afaceri. Ideea mea de afacere este...

Management în Comert, Turism și Servicii - Lady Fitness

I. Prezentarea ideii de afaceri 1.1.Descrierea afacerii Odată cu o uşoară creştere a veniturilor populaţiei, o parte dintre acestea încep să fie...

Ai nevoie de altceva?