Etica este acea stiinta, sau, mai bine-zis, ramura a filosofiei, care studiaza problematica si determinarile comportamentului uman, precum si indatoririle omului in lume. Etica, reprezinta teoria comportamentului si este atemporala, deoarece se bazeaza pe arhetipuri - forme ale gandirii si simtirii daruite aprioric. Conceptul principal al unei insemnate parti din etica afacerilor este cel de responsabilitate sociala,concept care in opinia lui Milton Friedman a fost transpus in celebra formula:"responsabilitatea sociala a afacerilor este de a-si mari profiturile". In viziunea moderna, conceptul de responsabilitate sociala, vazut ca un concept cheie al eticii afacerilor,este o notiune morala care coaguleaza atat ideea unor virtuti particulare implicate in aceasta sfera a vietii(onestitatea, reciprocitatea, interesul mutual, utilitatea) cat si ideea ca exista capacitati si disponibilitati sociale simorale pe care le are corporatia insasi. Subiectul predilect, de suprafata, al eticii afacerilor il reprezinta scandalurile financiare si ,,imbogatirea peste noapte" a unora, dar temele reale si semnificative, de adancime, sunt, evident, mult mai diversificate. In acest context, Richard T.De George distinge intre probleme micro-morale si macro-morale si considera ca, in genere, problemele eticii afacerilor, luate intru-un cadru dat si raportate la un sistem economic, cel al capitalismului actual, pot fi impartite in sase categorii: - Determinarea corectitudinii distribuirii resurselor, actiune care vizeaza fundamentele dreptatii distributive (alocarea resurselor si a veniturilor sa se faca in functie de merit, nevoi, efort, abilitate etc.). - principiul clar circumscris al dreptatii la cazuri particulare. Aceasta inseamna ca anumite ,,cazuri dificile" ce pun probleme morale se pot
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).