I. Eroarea umana 3 II. Identificarea factorilor perturbatori 4 III. Solutii utilizate pentru prevenirea erorilor umane 5 IV. Concluzii 7 Bibliografie 8
Introducere Am ales articolul, Human Error Prevention and Mistake Proofing to Your Safety and Reliability Advantage deoarece consider ca reprezinta o tema importanta pentru activitatile in care se lucreaza cu oamenii si modul in care acestia isi desfasoara cu responsabilitate activitatile zilnice. Erorile pot sa apara la orice nivel si pot fi diverse de la motiv, natura pana la cauza iar intelegerea lor si gestionarea corecta a situatiilor din care acestea provin ajuta pe viitor la reducerea pierdelor atat din punct de vedere al personalului cat si la nivel financiar. Adesea teama de eroare este foarte mare si se poate imprima pe temen lung deoarece personalul in general isi pierde din incredere cand intelege faptul ca a produs o greseala, de aceea este impotant sa il implicam constructiv in remediere si sa incurajam identificarea alaturi de motivare pozitiva pentru a nu-si pierde increderea ca ar putea sa nu mai faca in continuare munca. I. Eroarea umana Eroarea umana este descrisa in general ca fiind un moment in care o persoana implicata intr-o anumita activitate desfasurata in mod obisnuit sau pentru prima data, intampina acel moment in care din lipsa de cunostinte cu privire la situatie ori fara sa isi explice fenomenul are cunostinte complexe despre procesul ce il desfasoara sau situatia in care se afla dar totusi face o greseala. Literatura de specialitate ce vorbeste despre eroarea umana ofera exemple multiple in care intervin erori aparute in preajma omului si care ar fi rezultatul actiunii omului desi contextul in care se afla persoana in mod normal nu trebuia sa duca la o eroare. Limitarile umane in activitatile profesionale exista si sunt intr-un plin proces de diminuare deoarece se apeleaza la diverse metode sau tehnologii ce doresc sa vina in ajutorul omului avand ca scop reducerea posibilitatilor de a gresi in organizatie astfel incat procesele in desfasurare sa nu isi intrerupa foarte mult din activitate. Totusi din cauza limitarilor umane, eroarea umana exista si se produce indiferent de mediul de lucru, gradul de specializare al personalului sau conditiile de munca. Deoarece oamenii sunt imprevizibili ne putem astepta ca acestia sa faca mereu ceva nou sau deosebit indiferent ca actiunea este una pozitiva sau negativa. Cel mai mare impact asupra starilor emotionale sunt date de actiunile cu rezultat negativ neasteptat din cauza ca in aceste situatii exista ceva de remediat fie tehnic fie la nivel de conversatie pentru a intelege ce a dus la acea actiune. De fiecare data actiunea ce surprinde prin efect negativ are un impact emotional mare si aduce dupa sine si o perioada de stres in care individul are nevoie de constientizare, asumarea situatiei si perioada de concentrare ce il va ajuta sa invete din acea situatie astfel incat pe viitor sa nu o mai repete dar sa poata evita pe cat posibil alte evenimente asemanatoare. II. Identificarea factorilor perturbatori Majoritatea populatiei este afectata de factorii umani in cele mai diverse moduri de la momentul in care dorim sa ne indeplinim atributiile pentru locul de munca dar si de-a lumgul vietii. Specialistii motiveaza faptul ca aceste erori nu pot fi oprite deoarece omul este proiectat in asa fel incat nu poate fii perfectionat pana la automatizarea intentiilor sau a gesturilor. Factorii de mediu si sociali joaca un rol foarte important in modul in care ne desfasuram activitatile de zi cu zi si incercam sa fim productivi deoarece pot aduce momente de stres sau momente in care concentrarea omului sa fie directionata in proportie foarte mare catre o anumita situatie fie ce se intampla in fata lui fie ce o gandeste in momentul in care incearca sa-si faca activitatea programata. Nivelul de risc ce il predispune pe om la sanse mai mari de a ajunge sa faca erori in activitatea profesionala pot fi declansati de: Stresul psihic la care este supus din cauza factorilor sociali sau de mediu (in general factorii de mediu au o influienta pe termen lung si sunt mai greu de identificat deoarece instalarea este una lenta in comparatie cu factorii sociali ce sunt mai usor de identificat); Volumul de informatii folosit in activitatile cotidiene si in special in activitatile profesionale ce devin tot mai greu de gestionat deoarece folosim adesea tot mai multa tehnologie, diversificam generatorii de informatii si devenim tot mai interesati de ceea ce se intampla cu activitatile din jur; Deciziile luate in viteza si in timp foarte scurt cresc foarte mult sansele de a produce erori din cauza ca apare stresul timpului ce ne impinge sa recurgem cat mai repede la cea mai apropiata decizie si de preferat cea mai buna insa acest lucru nu se intampla de fiecare data ceea ce duce si la stresul post decizie cand omul se gandeste daca a ales cea mai buna varianta si ce impact va avea;
1.https://www.lifetime-reliability.com/free-articles/work-quality-assurance-and-management-systems/error-prevention-and-mistake-proofing/ accesat in 12.01.2021 2.https://www.plandeafacere.ro/dezvoltare-personala-pentru-antreprenori/cum-sa-descoperi-si-sa-elimini-erorile-umane-din-cadrul-organizatiei/ accesat la data de 13.01.2020 3.https://cariera.ejobs.ro/cum-sa-descoperi-si-sa-elimini-erorile-umane-din-cadrul-organizatiei/ accesat la data de 13.01.2020 4. https://www.plandeafacere.ro/dezvoltare-personala-pentru-antreprenori/cum-sa-descoperi-si-sa-elimini-erorile-umane-din-cadrul-organizatiei/ accesat la data de 13.01.2020
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).