Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1880
Mărime: 29.72KB (arhivat)
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Carmen Nastase

Extras din referat

Elasticitatea ofertei pe piata unui anumit bun de consum

Oferta reprezinta cantitatea de bunuri sau servicii pe care un agent economic este dispus sa o ofere spre vînzare într-o anumita perioada de timp. Oferta ca si cererea se refera la un pret anume, si poate fi privita ca oferta a unui bun, a unei industrii, a unei firme si ca oferta totala de piata. Desigur,în functie de nivelul cererii, cantitatea care se vinde efectiv poate sa difere de cantitatea oferita.

Elasticitatea ofertei exprima gradul de sensibilitate a acesteia la variatiile survenite în factorii care o influenteaza.

Oferta unui bun sufera influenta a numerosi factori, dar mai usor cuantificabila este cea manifestata de propriul pret. Elasticitatea pret a ofertei pentru un anumit bun reprezinta gradul de sensibilitate a ofertei sau reactia ei la variatiile intervenite în nivelul pretului bunului respectiv.

Elasticitatea ofertei reflecta oscilatiile cantitatii oferite dintr-un bun economic in functie de influenta unui anumit factor.

Modificarea in mai mare sau mai mica masura a ofertei de catre intreprinzator, in conditiile cresterii sau scaderii pretului, este reflectata de elasticitatea ofertei. Ea se masoara cu ajutorul coeficientului elasticitatii ofertei fata de pret (E ) care se calculeaza ca un raport intre modificarea procentuala a ofertei si cea a pretului.

Astfel: E = : unde :

O=O -O , variatia absoluta a ofertei in perioada curenta (1) si intr-o perioada anterioara (0)

P=P -P , variatia absoluta a pretului in perioada curenta (1) si intr-o perioada anterioara (0)

Acest coeficient are semn pozitiv, pentru ca oferta si pretul se modifica in acelasi sens.

De exemplu, daca pretul unui bun creste de la 2.000 la 2.400 u.m., vanzatorii sunt dispusi sa creasca oferta saptamanala de la 10.000 buc. La 15.000 buc. Coeficientul elasticitatii ofertei in functie de pret va fi de 2.5.

E = =

Deci, fata de modificarea pretului care este de 20%:, oferta creste cu 50%:

Elasticitatea ofertei are o deosebita importanta in procesul decizional luat de catre intreprinzator.Veniturile sale sporesc cu cat oferta fata de pret este mai elastica si o adapteaza mai rapid la modificarile pretului.

Elasticitatea ofertei exprima dimensiunile sau gradul modificarii ofertei in functie de schimbarea pretului sau a oricareia din conditiile ofertei. Elasticitatea poate fi evidentiata prin coeficientul elasticitatii ofertei.

Astfel, pentru determinarea marimii coeficientului elasticitatii ofertei unui anumit bun, in functie de pretul acestuia (E op), se utilizeaza urmatoarele metode:

a) E op = : sau E op =

b) E op = :

astfel:

E op = x

E op = x x

E op = x

De exemplu daca avem in vedere baremul initial al ofertei si consideram ca pretul creste de la 50 la 100 lei unitatea, coeficientul elasticitatii ofertei in functie de pretul bunului respectiv va fi:

a) E op = : = 0,5 sau E op = = 0,5

b) E op = x = 0,6

Rezulta ca in conditiile cresterii cu 1% a pretului, cantitatea oferita va creste cu mai putin de un procent.

În functie de natura bunului respectiv cât si de informatiile legate de curba ofertei ea poate fi determinata ca elasticitate arc si elasticitate punct.

Elasticitatea arc se determina ca raport procentual dintre variatia relativa a cantitatii ofertei si variatia relativa a pretului.

Preview document

Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum - Pagina 1
Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum - Pagina 2
Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum - Pagina 3
Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum - Pagina 4
Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum - Pagina 5
Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum - Pagina 6
Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum - Pagina 7
Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Elasticitatea Ofertei pe Piata unui Anumit Bun de Consum.doc

Alții au mai descărcat și

Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum

1. INTRODUCERE Apariţia schimbului de bunuri şi evoluţia acestuia a dat naştere la piaţă. Ea a apărut ca urmare a dezvoltării diviziunii sociale a...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

John Stuart Mill

1.Viata si activitatea lui J.S.Mill John Stuart Mill s-a nǎscut la 10 mai 1806 în localitatea Pentonville, lângǎ Londra. Viitorul mare economist a...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Elasticitatea ofertei pe piața unui anumit bun de consum

1. INTRODUCERE Apariţia schimbului de bunuri şi evoluţia acestuia a dat naştere la piaţă. Ea a apărut ca urmare a dezvoltării diviziunii sociale a...

Microeconomie

1.Costul de oportunitate si frontiera posibilitatilor de productie Costul alegerii • se are în vedere raritatea resurselor • se face pe...

Microeconomie

Cap 1. Economie – microeconomie – legi si principii economice Obiective: - formarea şi dezvoltarea economiei - microeconomia – ca ramură a...

Introducere în Economie

lA INTRODUCERE ÎN ŞTIINŢELE ECONOMICE DISCIPLINĂ FACULTATIVĂ Sem. I, Anul I TEMA 1: INTRODUCERE ÎN ECONOMIA POLITICĂ 1.1. Nevoile umane şi...

Sociologie economică

1.1. Nevoile umane si resursele umane Prin factori de producţie înţelegem totalitatea resurselor naturale si umane care, prin transformări...

Economie comercială

Cap.1. Locul, rolul şi importanţa comerţului în economia naţională 1.1. Aspecte conceptuale privind comerţul -Comerţul – componentă principală...

Microeconomie

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ÎN OBIECTUL ŞI METODA ECONOMIEI CA ŞTIINŢĂ 1.1. Obiectul de studiu al economiei. Microeconomia şi macroeconomia,...

Conspect dreptul concurenței

Noţiunea şi criteriile definirii formelor de concurenţă comercială Termenul de concurenţă se analizează ca liberă competiţie între agenţi...

Ai nevoie de altceva?