Eficiența economică și socială a activității turistice

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1931
Mărime: 13.16KB (arhivat)
Publicat de: Stanca Macovei
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Elisabeta Rosca
univ. STEFAN CEL MARE, SUCEAVA

Extras din referat

Eficienta în orice activitate presupune ca aceasta sa asigure recuperarea cheltuielilor sociale, sa fie rentabila, sa fie aducatoare de profit, tema definind profitul în expresie absoluta si relativa si prezentân o schema cu privire la efectul dezvoltarii activitatii turistice asupra formarii veniturilor, la nivel macroeconomic.

Pentru cuantificarea eficientei economice a activitatii turistice este folosit un sistem de indicatori, împartit în indicatori generali si indicatori pentru serviciile specifice. De asemenea pentru cuantificarea eficientei sociale sunt prezentate ca modalitati de calcul sistemul de indicatori ce caracterizeaza nivelul de servire a turistilor pe total activitate turistica.

Cu alte cuvinte, privita în sens larg, eficienta reprezinta obtinerea de efecte cât mai favorabile în urma unei activitati, iar în sens restrictiv, eficienta compara rezultatele unei actiuni cu resursele consumate pentru producerea acesteia.

Eficienta economica poate fi exprimata ca raportul dintre rezultatele obtinute într-o anumita activitate economica si cheltuielile efectuate pentru obtinerea rezultatelor.

Activitatea turistica, ca orice activitate economica este consumatoare de resurse si producatoare de efecte, iar eficienta economica este de fapt, cea care caracterizeaza modul în care sunt folosite resursele.

Pe lânga acestea, pentru caracterizarea eficientei economice sunt necesare si alte elemente, cum ar fi: structura resurselor si a rezultatelor, timpul si calitatea efectelor.

Principalele modalitati prin care se poate determina gradul de eficienta a dotarilor turistice sunt: eficienta economica, eficienta social-politica, eficienta promotionala si eficienta tehnica.

1) Eficienta economica poate fi exprimata prin încasarile obtinute pentru sumele investite în vederea intrarii în functiune a unor instalatii si amenajari si este conditionata de durata recuperarii banilor investiti, de încasarea medie pe zi-turist etc. De aceea diminuarea sezonalitatii utilizarii bazei materiale, prin promovarea sporturilor de iarna, prin turismul stiintific, sportiv, are o mare importanta în cresterea eficientei economice.

2) Eficienta social-politica poate fi caracterizata prin aportul pe care structurile de primire, baza materiala îl aduce pentru antrenarea unui numar cât mai mare de persoane în turismul intern si international, pentru asigurarea unor conditii bune de recuperare a fortei de munca. De asemenea turismul social rezida si din faptul ca marea majoritate a turistilor sunt antrenati în turismul organizat, marea majoritate prin intermediul sindicatelor si organizatiilor de tineret.

3) Eficienta promotionala consta în imaginea pe care turistul si-o formeaza asupra ofertei, imagine care, alaturi de celelalte impresii, poate concura la formarea unei pareri generale favorabile, opinie care poate avea un efect promotional eficient.

4) Eficienta tehnica reprezinta modalitatile de reflectare a functionalitatii a instalatiilor si amenajarilor, fiind determinata pe baza duratei functionarii fara reparatii, termenelor necesare pentru remedierea unor defectiuni, precum si costul realizarii unei reparatii.

Eficienta presupune ca fiecare activitate sa corespunda unor nevoi reale, sa asigure recuperarea cheltuielilor sociale, sa fie rentabila si sa contribuie la realizarea de profit.

Profitul reprezinta câstigul realizat din desfasurarea unei activitati, iar într-un sens restrâns reprezinta venitul ce revine posesorului de capital pentru utilizarea acestuia ca factor de productie de bunuri si servicii. Principala motivatie a oricarui agent economic o constituie maximizarea profitului.

Preview document

Eficiența economică și socială a activității turistice - Pagina 1
Eficiența economică și socială a activității turistice - Pagina 2
Eficiența economică și socială a activității turistice - Pagina 3
Eficiența economică și socială a activității turistice - Pagina 4
Eficiența economică și socială a activității turistice - Pagina 5
Eficiența economică și socială a activității turistice - Pagina 6
Eficiența economică și socială a activității turistice - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Eficienta Economica si Sociala a Activitatii Turistice.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Strategii de Amenajare și Dezvoltare a Turismului în Regiunea de Sud a Moldovei

INTRODUCERE Actualitatea temei. La începutul acestui secol şi mileniu industria turismului şi a călătoriilor reprezintă, pe plan mondial, cel mai...

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Raport la Economia Turismului

Tema1:Turismul – ACTIVITATE ECONOMICO-SOCIALĂ Subiectele: 1.1 Conceptele de „turism” şi „turist” 1.1.1 Repere istorice ale turismului 1.1.2...

Valorificarea potențialului turistic în depresiunea Hațeg

OBIECTIVELE ȘI METODOLOGIA DE CERCETARE Această lucrare este rezultatul analizei unor surse bibliografice diverse, metodele utilizate fiind de...

Strategii de Amenajare Turistică a Teritoriului

Introducere Amenajarea turistică a teritoriului constituie un element ce direct sau indirect uneori, contribuie la îmbunătăţirea calităţii vieţii....

Locul și Rolul Turismului în Economie

LOCUL SI ROLUL TURISMULUI IN ECONOMIE 1.1.Turismul-fenomen economic si social Turismul este o ramură a economiei naţionale care cuprinde...

Raport - Economia Turismului

1.1.CONCEPTELE DE “TURUISM” SI “TURIST” - Etimologic, cuvântul „turism” provine din termenul englez „tour” (călătorie), sau „to tour”, „to make a...

Analiză turistică a zonei Transilvania

Capitolul I. Prezentarea zonei turistice a României : Transilvania Cel mai de preţ tezaur al Romaniei îl constituie colecţia de atracţii...

Ai nevoie de altceva?