Efectele Integrarii Romaniei in Uniunea Europeana asupra SC Ganesha SRL

Extras din referat Cum descarc?

1.Prezentarea generala a S.C. "GANESHA" S.R.L. si a pietei pe care aceasta actioneaza
S.C. "GANESHA" S.R.L. a fost constituita in luna iunie a anului 2003 de catre 2 asociati, cu un capital social de 200 lei, divizat in 20 de actiuni a cate 10 lei fiecare.
Obiectul de activitate al firmei il constituie comertul cu amanuntul, in magazine specializate 
S.C. "GANESHA" S.R.L. si-a inceput activitatea in luna iunie 2003 cu un magazin situat in Sibiu, strada Mitropoliei nr.26. Intre timp, in cursul anului 2007, a mai deschis un magazin, situat in localitatea Fagaras.
Profilul principal al magazinelor este de vanzare produse naturiste, incluzand produse alimentare "bio", medicamente si materiale (carti) de instruire in acest domeniu.
Operatiunile financiare sunt derulate prin intermediul Bancii Comerciale - Sucursala Sibiu, unde firma are deschis cont curent in care isi pastreaza disponibilitatile banesti. In cazul cresterii temporare a necesarului de capital circulant, banca acorda firmei imprumuturi pe termen scurt si mediu. Totodata, banca are rol de consiliere financiara asupra proiectelor investitionale de mare anvergura.
Societatea are (pentru locatia din Sibiu) un numar de 12 angajati: un sef de magazin, o contabila, o secretara, 2 magazioneri si 7 vanzatori.
Calitatea personalului angajat - factor cheie pentru desfasurarea activitatii firmei - necesita o preocupare constanta pentru pregatire si informare. Firma se ocupa indeaproape de calitatea profesionala a angajatilor, mentinand un standard ridicat de pregatire care sa constituie garantia serviciilor oferite de firma.
Activitatea de formare cuprinde tot personalul firmei, indiferent de specialitate sau de functie, iar programele de formare si continutul acestora sunt in permanenta adaptate si conectate la realitatile imediate.
Dupa cum aratam mai sus, societatea isi desfasoara cea mai mare parte a activitatii pe piata produselor generic denumite "naturiste". Se poate spune ca piata locala de produse naturiste este la inceput, dar cu o rata mare de crestere. Romanii sunt tot mai constienti ca "esti ceea ce mananci" sau ca este mai usor sa previi unele boli decat sa le tratezi, dovada in acest sens fiind reprezentata de numarul in crestere al magazinelor naturiste si al produselor certificate BIO sau ecologice, prezente atat in supermarketuri, cat si in farmacii. Daca ar fi sa comparam piata locala cu a celor din Germania, Anglia, Elvetia, Finlanda sau Italia, am observa ca acolo piata este stabila, volumele mult mai mari, dar cu rata de crestere mica. Consumatorii de acolo sunt mult mai receptivi, deoarece educatia in aceste piete a inceput cu 15 ani inaintea Romaniei.
Concurenta pe plan local nu este prea acerba, existand relativ putine magazine avand acelasi profil cu cel al S.C. "GANESHA". Pe de alta parte, amplasarea foarte buna, asa-numitul "vad comercial", contribuie decisiv la pozitionarea in top-ul magazinelor de profil, dovada fiind si cifra de afaceri de aproape 1.500.000 lei atinsa anul trecut.
Firma se concentreaza in principal pe consumatorul feminin, dar nu il exclude nici pe cel masculin, adresandu-se persoanelor preocupate de sanatatea lor si de felul in care arata, celor care se informeaza continuu despre noile descoperiri in domeniul nutritiei, al tratamentelor naturiste etc.
Mai exista un motiv pentru care firma continua sa faca profit: datorita unei cresteri (fie si fictive) a nivelului de trai, romanii au prins gustul alimentelor ecologice (ceea ce s-a tradus si in ceea ce priveste cantitatea de produse ecologice pentru export care a scazut in detrimentul celei livrate pe piata interna).
2.Identificarea efectelor integrarii Romaniei in Uniunea Europeana asupra S.C. "GANESHA" S.R.L.
Trebuie reliefat faptul ca integrarea Romaniei in U.E. a adus cu sine si necesitatea respectarii cu strictete a "regulilor" Uniunii. De exemplu, Tratatul de la Maastricht a ridicat protectia consumatorilor la rang de politica a U.E., in cadrul careia functioneaza Directia generala de Protectie a Consumatorilor care se ocupa atat de protectia, cat si de protejarea sanatatii consumatorilor.
Exista o serie de comisii formate din cate 21 de persoane, care se ocupa de urmatoarele domenii:
- alimente - sanatatea consumatorilor, a alimentelor, igiena acestora si toxicologia alimentelor;
- nutreturi - influenta furajelor asupra animalelor si calitatii produselor animaliere, biotehnologia;
- cresterea animalelor - protejarea lor, probleme legate de transport, sacrificarea si experimente pe animale;
- plantele - alimente de origine vegetala si problemele implicate;
- produsele nealimentare - influenta produselor cosmetice asupra sanatatii oamenilor;
- mediul inconjurator - influenta descompunerii reziduurilor provenind de la produse asupra sistemului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Efectele Integrarii Romaniei in Uniunea Europeana asupra SC Ganesha SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!