Efectele integrării României în Uniunea Europeană asupra SC Ganesha SRL

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1925
Mărime: 11.58KB (arhivat)
Publicat de: Vasilica Pintilie
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: SILVIA MARGINEAN
UNIVERSITATEA LUCIAN BLAGA SIBIU-FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE, SPECIALIZAREA ECTS

Extras din referat

1.Prezentarea generală a S.C. “GANESHA” S.R.L. şi a pieţei pe care aceasta acţionează

S.C. “GANESHA” S.R.L. a fost constituită în luna iunie a anului 2003 de către 2 asociaţi, cu un capital social de 200 lei, divizat în 20 de acţiuni a câte 10 lei fiecare.

Obiectul de activitate al firmei îl constituie comerţul cu amănuntul, în magazine specializate

S.C. “GANESHA” S.R.L. şi-a început activitatea în luna iunie 2003 cu un magazin situat în Sibiu, strada Mitropoliei nr.26. Între timp, în cursul anului 2007, a mai deschis un magazin, situat în localitatea Făgăraş.

Profilul principal al magazinelor este de vânzare produse naturiste, incluzând produse alimentare “bio”, medicamente şi materiale (cărţi) de instruire în acest domeniu.

Operatiunile financiare sunt derulate prin intermediul Băncii Comerciale – Sucursala Sibiu, unde firma are deschis cont curent în care îşi păstrează disponibilităţile băneşti. În cazul creşterii temporare a necesarului de capital circulant, banca acordă firmei împrumuturi pe termen scurt şi mediu. Totodată, banca are rol de consiliere financiară asupra proiectelor investiţionale de mare anvergură.

Societatea are (pentru locaţia din Sibiu) un număr de 12 angajaţi: un şef de magazin, o contabilă, o secretară, 2 magazioneri şi 7 vânzători.

Calitatea personalului angajat - factor cheie pentru desfăşurarea activităţii firmei - necesită o preocupare constantă pentru pregătire şi informare. Firma se ocupă îndeaproape de calitatea profesională a angajaţilor, menţinând un standard ridicat de pregătire care să constituie garanţia serviciilor oferite de firmă.

Activitatea de formare cuprinde tot personalul firmei, indiferent de specialitate sau de funcţie, iar programele de formare şi conţinutul acestora sunt în permanenţă adaptate şi conectate la realităţile imediate.

După cum arătam mai sus, societatea îşi desfăşoară cea mai mare parte a activităţii pe piaţa produselor generic denumite “naturiste”. Se poate spune că piaţa locală de produse naturiste este la început, dar cu o rată mare de creştere. Românii sunt tot mai conştienţi că “eşti ceea ce mănânci” sau că este mai uşor să previi unele boli decât să le tratezi, dovada în acest sens fiind reprezentată de numărul în creştere al magazinelor naturiste şi al produselor certificate BIO sau ecologice, prezente atât în supermarketuri, cât şi în farmacii. Dacă ar fi să comparăm piaţa locală cu a celor din Germania, Anglia, Elveţia, Finlanda sau Italia, am observa că acolo piaţa este stabilă, volumele mult mai mari, dar cu rata de creştere mică. Consumatorii de acolo sunt mult mai receptivi, deoarece educaţia în aceste pieţe a început cu 15 ani înaintea României.

Concurenţa pe plan local nu este prea acerbă, existând relativ puţine magazine având acelaşi profil cu cel al S.C. “GANESHA”. Pe de altă parte, amplasarea foarte bună, aşa-numitul “vad comercial”, contribuie decisiv la poziţionarea în top-ul magazinelor de profil, dovadă fiind şi cifra de afaceri de aproape 1.500.000 lei atinsă anul trecut.

Firma se concentrează în principal pe consumatorul feminin, dar nu îl exclude nici pe cel masculin, adresându-se persoanelor preocupate de sănătatea lor şi de felul în care arată, celor care se informează continuu despre noile descoperiri în domeniul nutriţiei, al tratamentelor naturiste etc.

Mai există un motiv pentru care firma continuă să facă profit: datorită unei creşteri (fie şi fictive) a nivelului de trai, românii au prins gustul alimentelor ecologice (ceea ce s-a tradus şi în ceea ce priveşte cantitatea de produse ecologice pentru export care a scăzut în detrimentul celei livrate pe piaţa internă).

2.Identificarea efectelor integrării României în Uniunea Europeană asupra S.C. “GANESHA” S.R.L.

Trebuie reliefat faptul că integrarea României în U.E. a adus cu sine şi necesitatea respectării cu stricteţe a “regulilor” Uniunii. De exemplu, Tratatul de la Maastricht a ridicat protecţia consumatorilor la rang de politică a U.E., în cadrul căreia funcţionează Direcţia generală de Protecţie a Consumatorilor care se ocupă atât de protecţia, cât şi de protejarea sănătăţii consumatorilor.

Există o serie de comisii formate din câte 21 de persoane, care se ocupă de următoarele domenii:

– alimente - sănătatea consumatorilor, a alimentelor, igiena acestora şi toxicologia alimentelor;

– nutreţuri - influenţa furajelor asupra animalelor şi calităţii produselor animaliere, biotehnologia;

– creşterea animalelor - protejarea lor, probleme legate de transport, sacrificarea şi experimente pe animale;

– plantele – alimente de origine vegetală şi problemele implicate;

– produsele nealimentare – influenţa produselor cosmetice asupra sănătăţii oamenilor;

– mediul înconjurător – influenţa descompunerii reziduurilor provenind de la produse asupra sistemului.

Preview document

Efectele integrării României în Uniunea Europeană asupra SC Ganesha SRL - Pagina 1
Efectele integrării României în Uniunea Europeană asupra SC Ganesha SRL - Pagina 2
Efectele integrării României în Uniunea Europeană asupra SC Ganesha SRL - Pagina 3
Efectele integrării României în Uniunea Europeană asupra SC Ganesha SRL - Pagina 4
Efectele integrării României în Uniunea Europeană asupra SC Ganesha SRL - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Efectele Integrarii Romaniei in Uniunea Europeana asupra SC Ganesha SRL.doc

Ai nevoie de altceva?