Economia Turismului

Referat
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2247
Mărime: 13.08KB (arhivat)
Publicat de: Codin Alecu
Puncte necesare: 3
referat despre economia turismului

Extras din referat

Turismul, în esenţa sa, înseamnă călătorie, adică acţiunea de deplasare spre un loc mai îndepărtat folosind cel puţin un mijloc de transport. Transportul reprezintă prima manifestare a consumului turistic, de care turistul nu se poate desparţi în deplasarea sa spre destinaţia turistică.

De-a lungul timpului, mijloacele de transport au evoluat foarte mult, fapt ce a determinat stimularea şi extinderea turismului în spaţiu şi apariţia unor noi forme de turism.

Primele vehicule rutiere folosite au fost şaretele – trăsuri mici cu două roţi reprezentate de discuri din rocă dură. Ca mijloc de tracţiune se foloseau măgăruşii şi boii sau cămilele şi caii. Mai târziu, în secolul XV, a fost inventată trăsura, urmând căruţa cu coviltir, diligenţele (omnibuze urbane, voluminoase, trase de cai, în care încăpeau 8-14 persoane).

Saltul calitativ în evidenţierea rolului transporturilor şi impulsionarea activitaţii turistice l-a reprezentat invenţia motorului cu aburi. Incredibilele îmbunătăţiri aduse la maşina cu aburi în transportul feroviar şi naval au pus bazele organizării transportului în comun, mărind dorinţa omului de a călătorii. Căile ferate ofereau servicii de transport rapid, convenabil, sigur şi mult mai confortabil, totul la preţuri foarte reduse.

Cu toate acestea, apariţia automobilului a oferit mult mai multă flexibilitate iar avionul a oferit cea mai rapidă viteză, de aceea căile ferate au suferit cel mai mult dintre formele populare de transport. De exemplu între 1940 – 1990, rata anuală a transportului în SUA a fost de 4 % pentru automobile, 13,5 % pentru aeronave şi 2,5% pentru autobuze.

Înbunătăţirea transportului a determinat îmbunătăţirea educaţiei, reducerea timpului de lucru, creşterea salariilor, securitatea transporturilor şi dezvoltarea comunicaţiilor.

Alegerea serviciului de transport pentru a ajunge la o destinaţie preferată depinde de mai mulţi factori: distanţa călătoriei, numărul de persoane din grup şi disponibilităţile băneşti.

În influenţarea deciziei de alegere a modului de transport ţinem cont de următoarele: disponibilitatea, frecvenţa şi flexibilitatea fiecărui tip de transport; timpul necesar călătoriei spre o destinaţie, folosind tipuri diverse de transport; confortul sau luxul unui tip faţă de altul; serviciile terestre sau facilităţile terminale şi statutul sau prestigiul cerut.

Turismul se împarte în două categorii: turismul destinaţiilor şi turismul de transit. Turismul destinaţiilor (de sejur) se referă la călătorii care îşi planifică să ajungă la o destinaţie direct de acasă, să rămână câteva zile sau săptămâni şi apoi să se întoarcă direct acasă.

Turismul de tranzit (itinerant), este principalul tip de turism practicat de călătorii cu autoturisme, autobuze sau trenuri. Dea lungul traseului cerinţa cea mai mare a acestora este orientată spre serviciile hotelurilor, restaurantelor, camping-urilor şi locurilor de agrement.

După natura mijlocului folosit, transportul se împarte în mai multe categorii: transport rutier, feroviar, aerian şi maritim.

1. Transportul rutier.

Serviciile rutiere de transport se realizează cu ajutorul autocarelor, microbuzelor şi autoturismelor, revenindu-le primul loc în derularea traficului turistic. Autocarele şi microbuzele sunt folosite în cadrul formelor organizate de turism pentru servicii de transport colectiv. Autoturismele întrebuinţate în deplasările turistice sunt de regulă proprietatea turiştilor; ele pot aparţine şi unor întreprinderi specializate sau agenţii de turism, utilizarea lor realizându-se prin sistemul închirierilor.

Progresul tehnic în evoluţia mijlocului auto a fost remarcabil. Maşina cu abur, iniţial destul de populară dar a cărei conducere necesită o considerabilă pricepere, a cedat locul motorului cu combustie internă şi principiul răcirii cu apă. Trecerea la producţia de serie pe linii de asamblare a redus foarte mult şi costul de producţie a unui automobil. Din totalul excursiilor făcute pe continental American, 80 – 80 % sunt mijlocite de automobile, iar 75 % din totalul transporturilor turistice revin tot acestora.

De remarcat este şi faptul că expansiunea transportului rutier s-a datorat şi dezvoltării unei infrastructuri complementare reprezentate de autostrăzi şi drumuri modernizate, staţii de alimentare cu combustibil şi de reparaţii în caz de urgenţă. Dacă o reţea a intrastructurii rutiere este de slabă calitate, descurajează potenţialii turişti şi îi preocupă în căutarea unor alternative de călătorie.

Preview document

Economia Turismului - Pagina 1
Economia Turismului - Pagina 2
Economia Turismului - Pagina 3
Economia Turismului - Pagina 4
Economia Turismului - Pagina 5
Economia Turismului - Pagina 6
Economia Turismului - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Economia Turismului.doc

Alții au mai descărcat și

Balanța serviciilor în România, structură și evoluție

Introducere Cercetarea problematicii evoluţiei balanţei serviciilor în România reprezintă un domeniu care ne priveşte pe toţi locuitorii ţării...

Comerțul Exterior

1. Comerţ exterior – definire, fundamentare, rol Comerţul exterior este o ramură distinctă a unei economii naţionale care cuprinde operaţiunile...

Economia Turismului

CAP.I.TURISMUL – ACTIVITATE ECONOMICO-SOCIALĂ Conceptele de “turism”, “turist”, “industrie turistică” 1.2.Turismul şi dezvoltarea...

Economia Turismului

Cap.1. Turismul - Turismul international – Vizitatorul – orice Avem 2 categ de vizitatori: - Turisti – vizitatori temporari ce stau cel putin...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Impactul globalizării serviciilor turistice asupra economiei mondiale - studiu de caz

INTRODUCERE În contextul definirii prin analogie cu comerţul internaţional a unor concepte specifice turismului internaţional şi identificând...

Impactul Tehnologiilor Internet și a Procesului de Internaționalizare a Serviciilor Turistice Asupra Economiei Mondiale

I N T R O D U C E R E În contextul definirii prin analogie cu comerţul internaţional a unor concepte specifice turismului internaţional şi...

Raport la Economia Turismului

Tema1:Turismul – ACTIVITATE ECONOMICO-SOCIALĂ Subiectele: 1.1 Conceptele de „turism” şi „turist” 1.1.1 Repere istorice ale turismului 1.1.2...

Perspectivele dezvoltării turismului balnear - studiu de caz stațiunea Slănic Prahova

Introducere Cu toate că majoritatea specialiştilor consideră turismul un fenomen specific perioadei contemporane, acesta s-a conturat la...

Economia Turismului

Desi considerat de cei mai multi dintre experti din domeniu un fenomen specific epocii contemporane, turismul s-a cristalizat in a doua jumatate a...

Studiul principalelor forme de turism

Introducere IntroducereIntroducere Introducere Turismul reprezintă astăzi, datorită conținutului și rolului său, un sector distinct de activitate...

Politica de produs turisitic și soluții de creștere a eficienței produselor turistice

Introducere Industria turistică este un sector important al economiei locale, regionale şi mondiale , având implicaţii majore în dezvoltarea...

Studiul privind evoluția potențialului turistic în România după 1990

Introducere Lucrarea propune o analiză statistică a potențialului turistic din România după anul 1990 până în prezent, deoarece turismul a devenit...

Ai nevoie de altceva?