Este reprezentata de productia de servicii destinata comercializarii pe piata.Spre deosebire de oferta de bunuri,oferta de servicii,datorita caracteristicilor de nematerialitate si de nestabilitate nu imbraca forma stocurilor existente pe piata si a cantitatilor de marfuri care pot fi aduse pe piata. O prima caracteristica a ofertei de servicii este aceea de capacitate organizatorica de a satisface in anumite conditii de calitate,structura si termene,cerintele beneficiarilor de servicii.Din aceasta capacitate organizatorica a furnizorilor de servicii de a presta activitati utile consumatorilor,fac parte: -forta de munca -baza tehnica -sistemul de relatii care trebuie sa existe intre furnizorii de servicii si consumatori. Participarea consumatorilor la productia serviciilor a condos la stabilirea unei relatii intre client si organizatii,astfel clientul se identifica adesea cu firma spunand;este banca mea,este compania mea aeriana,s.a.m.d. Acest raport strans constituie o sursa de oportunitati pentru intreprinderile care stiu sa si le valorifice.Imaginea firmei de servicii este un factor de reusita deoarece clientii nu doresc sa se identifice cu o firma care nu se bucura de o reputatie buna. Reusita intreprinderii care ofera servicii se bazeaza pe capacitatea lor de a valorifica raportul intreprinderilor cu clientii.Aceasta presupune o noua abordare a intreprinderii: Clienti--personal de contact--personal operativ care nu este in contact direct cu clientii--personalul functional--directia generala Ca o concluzie clientul unei intreprinderi de servicii ests persoana cea mai importanta. De aceea in cadrul unei astfel de organizatii toate sistemele si echipele functionale lucreaza pentru personae din prima linie,pentru client(ex.madicii,profesorii). O alta caracteristica a serviciilor determinate de participarea clientului in procesul de productie se refera la raportul personalizare-standardizare sau diferentiere
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).