Economia Publica si Privata - Problema Managementului

Extras din referat Cum descarc?

Managementul si evolutiile actuale si viitoare ale organizatiilor din Romania, ale tuturor agentilor economici au o foarte puternica determinare contextuala, superioara situatiei din majoritatea celorlalte tari, ca urmare a trecerii la un nou sistem economic, politic si social. In consecinta, punctarea, fie si succinta, a unora dintre principalele procese prin care se realizeaza economia de piata in Romania constituie premisa de la care trebuie pornit in stabilirea configuratiei si functionalitatiii societatilor comerciale, a firmelor in general, in intelegerea si perfectionarea managementului acestora.
Economia de piata este un sistem economic caracterizat prin:
- Obiectivul urmarit de catre agentii economici este maximizarea profitului.
- Scopul tuturor deciziilor si actiunilor managerilor vizeaza direct si indirect realizarea unui profit cat mai mare de catre firma unde lucreaza.
- Economia nationala este alcatuita in proportie covarsitoare din agenti economici, in principal firme. Prin agent economic desemnam o organizatie ce urmareste obtinerea de profit, utilizand predominant mijloace economice si ale carei supravietuire si dezvoltare sunt conditionate de realizarea profitului. Cel mai frecvent agent economic in conditiile economiei de piata este intreprinderea sau firma.
- Managementul si functionarea agentilor economici se realizeaza folosind preponderent parghii economice: pret, salariu, credit, dobanda, investitii, profit etc. 
- In ansamblul dirijarii si functionarii economiei nationale, piata are rolul decisiv. Aceasta constituie principalul regulator al activitatii economice.
- Suportul economic al economiei de piata il constituie proprietatea privata care este necesar sa fie predominanta. Proprietatea privata este cea care garanteaza dreptul de a poseda, folosi, dispude de uzufruct fara de care nu exista veritabili agenti economici.
Modul de decizie in cadrul pietei este un proces descentralizat. Agentii economici isi modifica optiunea in mod independent unii fata de altii. In timp ce consumatorii isi exprima cererea in functie de preferinte, de venit si de pretul bunurilor pe care ar dori sa le cumpere, intreprinderile iau in considerare tehnologia, costul resurselor productive (salarii, rata dobanzii, dividentele, renta etc.) si pretul la care ei cred ca vor putea vinde bunul pe care il ofera. Rezultatul acestor nenumarate decizii individuale, cantitatile totale cerute si oferite se intalnesc pe piata, unde dupa o perioada de tatonari, ele se egalizeaza pe baza unui pret de echilibru.


Fisiere in arhiva (1):

  • Economia Publica si Privata - Problema Managementului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Galbraith, John	Stiinta economica si interesul public,
Editura Politica, Bucuresti, 1982
Profiroiu, Alina	Economia sectorului public,
Editura Economica, Bucuresti, 2001
Matei, Ani	Economie publica,
Editura Economica, Bucuresti, 2003
Nicolescu, O.	Fundamentele managementului organizatiei,
Verboncu, Ion	Editura Economica, Bucuresti, 2002
Managementul public-privat in Romania si in 
tarile Uniunii Europene, Economie si
administratie locala, nr. 5, mai 2005


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!