Economia comertului - magazinele

Extras din referat Cum descarc?

H & M Hennes & Mauritz AB este o companie suedeza de imbracaminte de vanzare cu amanuntul multinationala, cunoscuta pentru imbracaminte sale ,,fast-fashion" pentru barbati, femei, adolescenti si copii. H & M si brandurile sale asociate opereaza in 62 de tari, cu peste 4.000 de magazine si, incepand din 2015, angajeaza in jur de 132.000 de persoane. Este cel de-al doilea cel mai mare retailer de imbracaminte la nivel mondial, chiar dupa INDITEX (societate-mama a Zara). Compania are o prezenta semnificativa on-line, cu cumparaturi on-line disponibile in 32 de tari, Collection of Style in 19 tari, cu Other stories povestiri din 13 tari, si Cheap Monday's in 5 tari. 
Compania a fost fondata de Erling Persson in 1947, cand a deschis primul sau magazin in Vasteras, Suedia. Magazinul, numit Hennes (suedeza pentru "ei"), vindea in mod exclusiv imbracaminte pentru femei. In 1968, Persson a achizitionat retailerul de imbracaminte de vanatoare Mauritz Widforss, ceea ce a dus la includerea unei colectii de barbati in gama de produse si la schimbarea numelui in Hennes&Mauritz. Compania a fost listata la Bursa de Valori din Stockholm in 1974. La scurt timp dupa aceea, in 1976, primul magazin din afara Scandinaviei a fost deschis la Londra. H & M a continuat sa se extinda in Europa, si a inceput vanzarea cu amanuntul on-line in 1998, cand a putut sa cumpere domeniul hm.com de la o companie numita A1 .Domeniul de doua litere a fost inregistrat la inceputul anilor 1990, dar datele privind prima inregistrare au fost pierdute. Primul magazin din SUA a fost deschis in 2000, pe Fifth Avenue, New York. 
In anul 2008, compania a anuntat intr-un comunicat de presa ca va incepe sa vanda mobilier pentru casa. Distribuite initial prin intermediul catalogului on-line, exista acum magazine H & M Home localizate la nivel international. Ca urmare a expansiunii in Asia si Orientul Mijlociu si lansarea de magazine cu un concept, inclusiv COS, Weekday, Monki, si Cheap Monday, in 2009 si 2010, compania de consultanta de branding Interbrand a clasat compania ca fiind printre primele douazeci cele mai valoroase, branduri din lume , fiind retailerul cel mai bine clasat in sondaj. Valoarea sa a fost estimata la 12-16 miliarde.
H & M avea 2.325 de magazine la sfarsitul anului 2011 si 2.629 de magazine la sfarsitul lunii august 2012. Magazinul cu numarul 3.000 s-a deschis in septembrie 2013, in Chengdu, China. Primul magazin H & M deschis in afara Suediei a fost in Norvegia, in 1964, si primul care s-a deschis in afara Scandinaviei a fost in Regatul Unit in 1976. Expansiunea H & M in afara Europei, a inceput cu SUA in 2000, unde are acum peste 400 de magazine. 
Tabelul de mai jos arata numarul de magazinele H & M pe tara, la data de 30 decembrie 2016:
Marketing si colaborari
In noiembrie 2004, magazinele companiei selectate au oferit o colectie exclusiva a designer-ului de moda Karl Lagerfeld. Presa a raportat multimi mari si ca stocurile initiale din orasele mari au fost vandute in decurs de o ora, cu toate ca hainele erau inca disponibile in zonele mai putin sensibile la moda, pana cand compania le-a redistribuit pentru a se intalni cu cererea. 
In noiembrie 2005, compania a lansat o colectie a Stellei McCartney si, in noiembrie 2006, designerilor olandezi avangardisti Viktor & Rolf. 
In martie 2007, a lansat o alta colaborare cu starul pop Madonna. In noiembrie 2007, compania a lansat o colectie de designerul italian Roberto Cavalli. S-a raportat ca hainele s-au vandut foarte repede. De asemenea, in 2007, o alta colaborare cu Kylie Minogue a fost lansata in Shanghai, China. 
In primavara anului 2008, compania finlandeza Marimekko a fost selectata ca designer si a fost urmat de japonezii Comme des Garcons in toamna. In anul 2008, H & M a folosit melodia "Hang On" a cantautoarei britanice Lettie ca fundal pentru site-ul sau din Marea Britanie.
Pentru primavara si vara anului 2009, designerul britanic Matthew Williamson a creat doua game exclusive pentru companie - prima fiind o colectie de haine pentru femei lansate in magazine selectate. Cea de a doua colectie a vazut ramura Williamson pentru barbati, pentru prima data, numai in magazine selectate. Cea de a doua colectie recomanda, de asemenea, costume de baie pentru barbati si femei si a fost disponibila in fiecare magazin la nivel mondial. La data de 14 noiembrie 2009, compania a lansat o colectie in editie limitata de Jimmy Choo oferind pantofi si genti de mana, variind de la 30 GBP la GBP 170, inclusiv o serie de pantofi pentru barbati. Colectia a inclus, de asemenea, imbracaminte creata de Choo pentru prima data, multe articole de imbracaminte confectionate din piele de caprioara si piele, si a fost disponibila in 200 de magazine la nivel mondial, inclusiv Londra Oxford Circus magazin. Sonia Rykiel, de asemenea, a colaborat cu firma, prin crearea unor tricotaje pentru femei si a unei game de lenjerie care au fost lansate in magazinele selectate ale companiei in 5 decembrie 2009.


Fisiere in arhiva (1):

  • Economia comertului - magazinele.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. www.en.wikipedia.org
2. www.forbes.com
3. www.internetretailer.com
4. www.about.hm.com


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!