Economia comerțului - magazinele

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1810
Mărime: 102.72KB (arhivat)
Publicat de: Andreea B.
Puncte necesare: 5
Facultatea de Stiinte Economice
Universitatea "Lucian Blaga", Sibiu

Extras din referat

H & M Hennes & Mauritz AB este o companie suedeza de imbracaminte de vanzare cu amanuntul multinationala, cunoscuta pentru imbracaminte sale „fast-fashion” pentru barbati, femei, adolescenti si copii. H & M si brandurile sale asociate opereaza in 62 de tari, cu peste 4.000 de magazine si, incepand din 2015, angajeaza in jur de 132.000 de persoane. Este cel de-al doilea cel mai mare retailer de imbracaminte la nivel mondial, chiar dupa INDITEX (societate-mama a Zara). Compania are o prezenta semnificativa on-line, cu cumparaturi on-line disponibile in 32 de tari, Collection of Style in 19 tari, cu Other stories povestiri din 13 tari, si Cheap Monday’s in 5 tari.

Compania a fost fondata de Erling Persson in 1947, cand a deschis primul sau magazin in Västerås, Suedia. Magazinul, numit Hennes (suedeza pentru "ei"), vindea in mod exclusiv imbracaminte pentru femei. In 1968, Persson a achizitionat retailerul de imbracaminte de vanatoare Mauritz Widforss, ceea ce a dus la includerea unei colectii de barbati in gama de produse si la schimbarea numelui in Hennes&Mauritz. Compania a fost listata la Bursa de Valori din Stockholm in 1974. La scurt timp dupa aceea, in 1976, primul magazin din afara Scandinaviei a fost deschis la Londra. H & M a continuat sa se extinda in Europa, si a inceput vanzarea cu amanuntul on-line in 1998, cand a putut sa cumpere domeniul hm.com de la o companie numita A1 .Domeniul de doua litere a fost inregistrat la inceputul anilor 1990, dar datele privind prima inregistrare au fost pierdute. Primul magazin din SUA a fost deschis in 2000, pe Fifth Avenue, New York.

In anul 2008, compania a anuntat intr-un comunicat de presa ca va incepe sa vanda mobilier pentru casa. Distribuite initial prin intermediul catalogului on-line, exista acum magazine H & M Home localizate la nivel international. Ca urmare a expansiunii in Asia si Orientul Mijlociu si lansarea de magazine cu un concept, inclusiv COS, Weekday, Monki, si Cheap Monday, in 2009 si 2010, compania de consultanta de branding Interbrand a clasat compania ca fiind printre primele douazeci cele mai valoroase, branduri din lume , fiind retailerul cel mai bine clasat in sondaj. Valoarea sa a fost estimata la 12-16 miliarde.

H & M avea 2.325 de magazine la sfarsitul anului 2011 si 2.629 de magazine la sfarsitul lunii august 2012. Magazinul cu numarul 3.000 s-a deschis in septembrie 2013, in Chengdu, China. Primul magazin H & M deschis in afara Suediei a fost in Norvegia, in 1964, si primul care s-a deschis in afara Scandinaviei a fost in Regatul Unit in 1976. Expansiunea H & M in afara Europei, a inceput cu SUA in 2000, unde are acum peste 400 de magazine.

Tabelul de mai jos arata numarul de magazinele H & M pe tara, la data de 30 decembrie 2016:

Marketing si colaborari

In noiembrie 2004, magazinele companiei selectate au oferit o colectie exclusiva a designer-ului de moda Karl Lagerfeld. Presa a raportat multimi mari si ca stocurile initiale din orasele mari au fost vandute in decurs de o ora, cu toate ca hainele erau inca disponibile in zonele mai putin sensibile la moda, pana cand compania le-a redistribuit pentru a se intalni cu cererea.

In noiembrie 2005, compania a lansat o colectie a Stellei McCartney si, in noiembrie 2006, designerilor olandezi avangardisti Viktor & Rolf.

In martie 2007, a lansat o alta colaborare cu starul pop Madonna. In noiembrie 2007, compania a lansat o colectie de designerul italian Roberto Cavalli. S-a raportat ca hainele s-au vandut foarte repede. De asemenea, in 2007, o alta colaborare cu Kylie Minogue a fost lansata in Shanghai, China.

In primavara anului 2008, compania finlandeza Marimekko a fost selectata ca designer si a fost urmat de japonezii Comme des Garcons in toamna. In anul 2008, H & M a folosit melodia "Hang On" a cantautoarei britanice Lettie ca fundal pentru site-ul sau din Marea Britanie.

Pentru primavara si vara anului 2009, designerul britanic Matthew Williamson a creat doua game exclusive pentru companie - prima fiind o colectie de haine pentru femei lansate in magazine selectate. Cea de a doua colectie a vazut ramura Williamson pentru barbati, pentru prima data, numai in magazine selectate. Cea de a doua colectie recomanda, de asemenea, costume de baie pentru barbati si femei si a fost disponibila in fiecare magazin la nivel mondial. La data de 14 noiembrie 2009, compania a lansat o colectie in editie limitata de Jimmy Choo oferind pantofi si genti de mana, variind de la 30 £ la £ 170, inclusiv o serie de pantofi pentru barbati. Colectia a inclus, de asemenea, imbracaminte creata de Choo pentru prima data, multe articole de imbracaminte confectionate din piele de caprioara si piele, si a fost disponibila in 200 de magazine la nivel mondial, inclusiv Londra Oxford Circus magazin. Sonia Rykiel, de asemenea, a colaborat cu firma, prin crearea unor tricotaje pentru femei si a unei game de lenjerie care au fost lansate in magazinele selectate ale companiei in 5 decembrie 2009.

Bibliografie

1. www.en.wikipedia.org

2. www.forbes.com

3. www.internetretailer.com

4. www.about.hm.com

Preview document

Economia comerțului - magazinele - Pagina 1
Economia comerțului - magazinele - Pagina 2
Economia comerțului - magazinele - Pagina 3
Economia comerțului - magazinele - Pagina 4
Economia comerțului - magazinele - Pagina 5
Economia comerțului - magazinele - Pagina 6
Economia comerțului - magazinele - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Economia comertului - magazinele.docx

Te-ar putea interesa și

Studiul Comparativ al Comerțului Electronic și al Comerțului Tradițional

INTRODUCERE Comerţul reprezintă una dintre cele mai importante activităţi ale unei economii, devenind elementul principal al economiei de piaţă,...

Proiecte economice în comerț - magazin vinuri

1.Introducere SC. WINE DINE. SA lansează pe piața municipiului Iasi 3 magazine fizice şi unul online ce se ocupă cu comercializarea de vinuri....

Managemant de producție

Denumirea societatii este: ............................................................................................... In toate actele,...

Emblema - element al fondului de comerț

Emblema, ca notiune de drept comercial, reprezinta un element incorporal al fondului de comert, alaturi de firma, emblema, clientela si vadul...

Tendințe ale distribuției pe plan internațional

TENDINTE IN EVOLUTIA COMERTULUI PE PLAN MONDIAL, FACTORII DE INFLUENTA, TIPOLOGIA TENDINTELOR TENDINTE IN EVOLUTIA COMERTULUI CU AMANUNTUL PE PLAN...

Proiecte economice în comerț - magazinul puppy-pet

MAGAZINUL „PUPPY-PET” 1. Prezentarea generală a firmei de comerţ Firma Puppy-Pet cu capitalul în valoare de 8000 lei a fost înfiinţat în anul...

Comerț Electronic

Introducere Încă de la începutul comertului electronic, acesta a avut un impact puternic asupra modului de gândire si de realizare a afacerilor,...

Baza tehnico-materială

Capitolul I : Definirea noţiunii de baza tehnico-materială a comerţului Pentru desfasurarea activitatii sale, comertul dispune de un anumit...

Ai nevoie de altceva?