Tema 1:1. Prezentarea problemei.4 2. Definirea modelului de regresie unifactorial linear.7 2.1- Forma, variabilele si parametrii modelului de regresie.7 2.2- Reprezentarea grafica a modelului legaturii dintre variabile.8 3. Estimarea parametrilor modelului prin metoda celor mai mici patrate si interpretarea acestora.8 3.1- Estimarea punctuala a parametrilor.8 3.2- Estimarea parametrilor prin interval de incredere.9 4. Testarea semnificatiei corelatiei si a parametrilor modelului de regresie.11 4.1- Testarea semnificatiei corelatiei.11 4.2- Testarea parametrilor modelului unifactorial liniar de regresie .11 5. Aplicarea analizei de tip ANOVA pentru validitatea modelului de regresie unifactorial liniar si interpretarea rezultatelor .14 6. Previziunea valorii variabilei Y daca variabila X creste cu 10% fata de ultima valoare inregistrata (inclusiv interval de incredere) pentru toate variantele cunoscute).16 Tema 2 1. Definirea modelului de regresie multipla liniara.17 1.1- Forma, variabilele, parametrii modelului de regresie multipla.17 1.2 -Reprezentarea grafica a modelului legaturii dintre variabile.19 2. Estimarea parametrilor modelului prin metoda celor mai mici patrate si interpretarea acestora.20 2.1- Estimare punctuala a parametrilor.20 2.2- Estimarea parametrilor prin interval de incredere.20 3. Testarea semnificatiei corelatiei si a parametrilor regresiei modelului de regresie multipla.22 3.1- Testarea semnificatiei corelatiei multipla.22 3.2- Testarea parametrilor modelului de regresie multipla.23 4. Aplicarea analizei de tip ANOVA pentru validitatea modelului de regresie multipla si interpretarea rezultatelor.27 5. Previziunia valorii variabilei Y daca variabila X creste cu 10% fata de ultima valoare inregistrata.29 Tema 3.31 Tema 4.33
Tema 1 PREZENTAREA PROBLEMEI Populatia scolara - reprezinta totalitatea copiilor din gradinite si crese, a elevilor si studentilor cuprinsi in procesul de instruire si educare dintr-un an scolar/universitar din cadrul educatiei formale, indiferent de formele de invatamant pe care le frecventeaza (de zi, seral, cu frecventa redusa si la distanta), programul de studii si de varsta. Populatia scolara din sistemul national de educatie a fost in anul scolar/universitar 2014-2015 de 3735,6 mii copii, elevi, studenti, cursanti, reprezentand 73,9% din populatia de varsta scolara. In invatamantul universitar de licenta,in perioada 2014-2015, numarul absolventilor a fost de 95,0 mii studenti, in scadere fata de anul 2011-2012 cu 41,6 mii. Studentele au reprezentat 57,4% din numarul totalul al absolventilor.(Insse-comunicat de presa Nr. 294 / 20 noiembrie 2015 )(http://tempo.ro) Multiplicarea problemelor sociale - cresterea somajului, adancirea inegalitatilor sociale, cresterea deficitului bugetar etc. - ca urmare a dificultatilor economice, au condus la presiuni puternice si de durata asupra bugetelor nationale, astfel incat finantarea sistemelor de invatamant nu a mai reprezentat o prioritate, iar ponderea cheltuielilor cu educatia prin raportare la PIB a inceput sa scada. Masura in care nivelul de dezvoltare al unei tari influenteaza sistemul de invatamant este evaluata, de regula, prin ponderea din PIB alocata educatiei, prin raportarea la PIB-ul/locuitor.( http://www.revistacalitateavietii.ro/2005/CV-3-4-05/10.pdf). Personalul didactic - reprezinta persoanele fizice care sunt angajate in sistemul de invatamant si predau in cadrul procesului educational si de instruire (cu norma intreaga si cu norma partiala). Fiecare cadru didactic se inregistreaza o singura data, numai la unitatea scolara la care are functia de baza (are cartea de munca) sau preda numarul cel mai mare de ore didactice. Din totalul personalului din invatamantul preuniversitar, in perioada ,2013/2014 peste jumatate a functionat in ciclul primar si gimnazial, aproape 30% in liceu, aproape 18% in invatamantul prescolar, si ponderi reduse in invatamantul profesional si in cel postliceal si de maistri. In invatamantul primar si gimnazial special functiona 5,4% din totalul personalului, respectiv 5% dintre cadrele didactice cuprinse in aceste niveluri.(http://isse.ro - Analiza sistemului de invatamant preuniversitar din Romania din perspectiva unor indicatori statistici) Produsul intern brut (prescurtat PIB) este un indicator macroeconomic care reflecta suma valorii de piata a tuturor marfurilor si serviciilor destinate consumului final, produse in toate ramurile economiei in interiorul unei tari in decurs de un an. Acesta se poate calcula si la nivelul unei regiuni sau localitati. PIB-ul este suma cheltuielilor pentru consum a gospodariilor private si a organizatiilor private non-profit, a cheltuielilor brute pentru investitii, a cheltuielilor statului, a investitiilor in scopul depozitarii ca si castigurile din export din care se scad cheltuielile pentru importuri. Produsul Intern Brut estimat pentru anul 2015 a fost de 710,267 miliarde de lei preturi curente, in crestere -- in termeni reali -- cu 3,7% fata de anul 2014. Fata de trimestrul IV din 2014, cresterea in ultimul trimestru din 2015 a urcat cu 3,7% pe seria bruta si cu 3,8% pe seria ajustata sezonier. Potrivit INS, Produsul Intern Brut -- date ajustate sezonier -- estimat pentru trimestrul IV 2015 a fost de 180,047 miliarde de lei preturi curente, in crestere -- in termeni reali -- cu 1,1% fata de trimestrul III 2015 si cu 3,8% fata de trimestrul IV 2014. Pe serie bruta, PIB-ul estimat pentru trimestrul IV 2015 a fost de 209,997 miliarde de lei preturi curente, in crestere -- in termeni reali -- cu 3,7% fata de trimestrul IV 2014. La cresterea PIB in anul 2015, raportat la 2014, au contribuit toate ramurile economiei, cu exceptia agriculturii, silviculturii si pescuitului, contributii pozitive mai importante avand urmatoarele ramuri: comertul cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor; transportul si depozitarea; hotelurile si restaurantele (+1,0%), cu o pondere de 15,8% la formarea PIB si al caror volum de activitate s-a majorat cu 6,4%; constructiile (+0,6%), cu o pondere de 7,4% la formarea PIB si al caror volum de activitate s-a majorat cu 8,8%, informatiile si comunicatiile (+0,6%), cu o pondere mai redusa la formarea PIB (5,7%), dar care au inregistrat o crestere semnificativa a volumului de activitate (11,8%), industria (+0,5%), cu o pondere de 23,2% la formarea PIB si al carei volum de activitate s-a majorat cu 2,0%; impozitele nete pe produs (+0,7%), cu o pondere de 12,1% la formarea PIB, si al caror volum de activitate s-a majorat cu 5,7%.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).