Necesitatea informatizarii administratiei publice Traditional, cetatenii aveau acces la serviciile guvernamentale numai la un ghiseu sau intr-un birou. Odata cu boom-ul tehnologic al secolului al XX-lea care s-a impletit pe plan politic cu afirmarea din ce in ce mai puternica a ideilor liberale despre un stat minimal, avand ca atribute furnizarea de servicii catre cetatenii platitori de taxe si impozite, conceptul de ,,guvernare" a suferit mutatii semnificative. Tehnologia informatiei reprezinta de cateva decenii noua provocare a economiei mondiale. Progresele rapide in acest domeniu influenteaza din ce in ce mai mult modul in care traim, lucram, invatam sau ne distram. Prin impactul profund asupra societatii fenomenul este unanim apreciat ca o trasatura a noii revolutii industriale ,,societatea informationala". Informatia este la ora actuala cel mai important lucru oferit de Internet. Astazi, ca si consecinta a tehnologiilor dezvoltate pentru acest mediu de comunicare, avem posibilitatea de a percepe informatia in multiplele ei forme de exprimare. Avantajele utilizarii Internetului nu sunt legate doar de raspandirea acestei tehnologii, ci privesc posibilitatile de interactiune cu cetatenii prin intermediul acestui mijloc de comunicare. Lumea se afla intr-o complexa revolutie in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor (IT), fapt care transforma complet modul in care mediul economic, cetatenii si administratia interactioneaza. Rezultatele obtinute in IT, in special Internetul, au redus mult costurile de operare, permitand firmelor mici sa concureze pe aceleasi baze ca si firmele mari, in cadrul proceselor de tip Business to Business si e-Commerce. Aceasta a deschis un drum pe care si sectorul public trebuie l-a urmat. Guvernarea electronica reprezinta modalitatea de aplicare si utilizare a tehnologiilor informationale si de comunicatii in scopul de a asigura accesul la informatie si de a presta servicii publice in regim interactiv. Este un instrument ce contribuie la armonizarea relatiilor intre cetateni si autoritatile publice, in baza respectului reciproc si a colaborarii interesate intre stat si cetateni. Guvernarea electronica se afirma din ce in ce mai mult ca o caracteristica majora a noii societati bazate pe informatie si cunostinte. Fenomenul este complex si se raporteaza la conexiunile care exista intre autoritati si persoanele fizice si juridice din societate. Astfel, se urmareste deschiderea unui drum care se va finaliza prin reforma completa a administratiei publice, astfel incat sa fie pusa real in slujba fiecarui cetatean. Conform OCDE, e-Guvernarea reprezinta utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiei, in particular a Internetului, ca instrument pentru realizarea unei mai bune administratii. e-Government este definit ca fiind tehnologia utilizarii informatiilor si comunicatiei in administratia publica, combinat cu schimbul organizational si noi modalitati de a imbunatati serviciul public si procesele democratice, dar si pentru a fi un suport pentru metodele de actiune in favoarea publicului. Pana la sfarsitul anului 2013, cetatenii, firmele si administratia centrala si locala, vor beneficia in permanenta de un set definit de servicii e-Guvernare, puse in practica in conformitate cu standarde clare, la un nivel maxim de calitate si de siguranta, fiind asigurat un ritm adecvat de crestere a numarului de utilizatori, sustenabilitatea serviciilor, actualizarea acestora. Calitatea serviciilor se refera in primul rand la utilizator: timpul necesar furnizarii serviciului, diversitatea mijloacelor prin care serviciul este furnizat, usurinta cu care serviciul respectiv este identificat, increderea in utilizarea serviciului electronic reprezinta indicatorii principali de evaluare.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).