E-Commerce

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE:
Odata cu dezvoltarea Internetului, comertul on-line a luat amploare antrenand din ce in ce mai multi jucatori pe piata. Mediul de afaceri s-a schimbat radical. Practic acum si cele mai mici firme au o pagina web in care prezinta cel putin cateva datele de contact, oferta de bunuri si servicii oferita clientilor sai precum si domeniul de activitate. Afacerile se dezvolta si cei care iau in calcul si o prezenta on-line pot spera sa gaseasca noi clienti si/sau parteneri de afaceri.
Primele sistemele de comert electronic au aparut in anii 1990 , se focalizau pe integrarea functiilor de comert si utilizatori si implicau un numar mare de grupuri de utilizatori, fiecare cu propriile cerinte si asteptari.
Definitie:
- Comertul electronic (e-commerce) este procesul de cumparare, vinzare sau schimb de produse, servicii sau informatii prin intermediul retelelor de calculatoare. 
- E-business (afaceri electronice) nu se limiteaza la cumpararea si vinzarea de bunuri sau servicii, incluzind servirea cumparatorilor, colaborarea cu partenerii de afaceri sau conducerea unei organizatii prin mijloace electronice. 
- Afacerile electronice pot fi partiale sau totale si ele presupun desfasurarea a cel putin uneia din urmatoarele activitati:
Prezenta online ( pagina de prezentare)
Comanda online 
Plata online
Trimiterea produsului online 
- E-commerce este un subset al unei strategii globale de e-business. E-commerce incearca sa adauge fluxuri de venituri folosind World Wide Web sau Internet pentru a construi si consolida relatiile cu clientii si partenerii si a imbunatati eficienta prin utilizarea strategiei "de nava goala". Deseori, e-commerce presupune aplicarea sistemelor de gestionare a cunostintelor.
- Caracteristici actuale ale sistemelor de e-Commerce:
- Integreaza tehnologiile IT cu afacerile;
- Trece dincolo de granitele unei organizatii;
- Adaptare la schimbare;
- Depasirea limitelor traditionale (geo-politice);
- Schimbarea sensului traditional de afacere economic
- Tipuri de comert electronic:
o Business-to-business (B2B) : Model de comert electronic in care toti participantii sunt companii sau alte organizatii ( ex : rtcoffice.ro)
o Business-to-consumer (B2C): Model de comert electronic in care companiile vind la cumparatori individuali - persoane fizice (emania.ro, amazon.com) 
o Consumer-to-business(C2B): Persoane fizice (consumatori) care utilizeaza Internetul pentru a-si vinde produsele sau serviciile firmelor si/sau cauta vinzatori sa liciteze pentru produsele sau serviciile de care au nevoie (telejob.ro, priceline.com)
o Consumer-to-consumer (C2C) : Consumatori care vind direct la alti consumatori ( okazii.ro, ebay. Comert mobil (m-commerce) - Tranzactii si activitati de comert electronic conduse prin mediu electromagnetic (tel. mobil)
o E-government: Government-to-business (G2B): Model de comert electronic in care o institutie guvernamentala cumpara sau vinde bunuri, servicii sau informatii de la persoanele juridice (e-licitatie.ro) 
o Government-to-consumer(G2C): Acopera relatii guvern-cetateni la nivel de informare si prestare servicii publice ( ex. Platirea taxelor online).


Fisiere in arhiva (1):

  • E-Commerce.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!