Alerg sa prind Banca". O expresie care in cateva luni va deveni desueta. Si aceasta datorita introducerii de catre bancile din Romania a serviciului "Personal Computer Banking", unul dintre cele mai raspandite servicii "Electronic Banking". "Electronic Banking" ("E-Banking"), cunoscut si sub numele de "Electronic Fund Transfer" (Transfer electronic de bani) utilizeaza computerul si tehnologiile electronice ca suport pentru efectuarea de plati si alte trasferuri de documente. Cu ajutorul serviciului "Personal Computer Banking" nu va mai fi nevoie sa va deplasati la banca pentru a va ridica extrasele de cont, pentru a efectua plati in lei sau valuta si pentru a verifica daca debitorii dumneavoastra si-au onorat obligatiile. Veti putea face toate aceastea de la birou prin intermediul computerului. In plus, serviciul "Personal Computer Banking" este disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana. Un alt serviciu "E-Banking", deja oferit de catre bancile din Romania, este sistemul cartilor de debit si de credit. Acesta este utilizat din ce in ce mai mult in Romania, atat de persoanele fizice, cat si de firme, pentru plata diferitelor bunuri si servicii. Tehnologia Internet a adoptat cu usurinta sistemul de plati prin carti de credit pentru realizarea tranzactiilor comerciale prin intermediul site-urilor Web. Clientul completeaza online un formular in care introduce, pe langa datele necesare vanzatorului pentru livrarea bunului comandat, numarul cartii de credit. Acesta este verificat prin de compania care a emis cardul, dupa care este debitat contul clientului. Realizarea acestor operatiuni presupune insa existenta unor canale sigure de transmitere a datelor intre partile implicate in tranzactie: client, vanzator, compania care a emis cardul si banca. Din pacate insa, in acest moment in Romania nu pot fi facute plati cu carti de credit prin Internet, insa deschiderea bancilor catre serviciile "Electronic Banking" va face cu siguranta posibil acest lucru mai repede chiar decat ne-am astepta. Posibilitatea de a vizualiza contul bancar pe ecranul monitorului sau al telefonului mobil, on-line, este mult mai avantajoasa decat a da un telefon la banca sau a merge la un ATM. Un alt avantaj al acestui serviciu este acela de a plati facturi direct de la tastatura calculatorului sau a telefonului mobil, eventual si fara comisioane. In contextul integrarii in Uniunea Europeana, Romania este tot mai des confruntata cu probleme ce privesc unitatea serviciilor oferite clientilor pentru institutii transnationale, iar firmele romanesti trebuie sa se alinieze la cerintele acestora. Exista in prezent 35 de milioane de clienti care utilizeaza serviciile bancare on-line in Europa, numar ce va creste la 75 de milioane pana in anul 2005, conform unui studiu de piata efectuat de Datamonitor PLC. Din Londra. Situatia este asemanatoare in Asia unde, conform IDC (International Data Corporation, Framingham, Massachussetts, S.U.A.), numarul conturilor bancare on-line va creste, din 1999 pana in 2004, de la 3 la 39 de milioane. Cercetatorii IDC prevad ca institutiile financiare europene isi vor creste bugetul pentru dezvoltarea tehnologiei informatiei (Information Technology - IT) pana la 67 miliarde de dolari in anul 2004. Bancile isi concentreaza eforturile catre comunicatiile mobile si prin Internet cu o crestere anuala de 3,9 %. Obiectivul major este sa ofere clientilor un nivel inalt al serviciului, cu timp scazut de raspuns, indiferent unde se gasesc acestia si ce canale bancare folosesc. Serviciile bancare catre populatie in Romania sunt un domeniu relativ nou, cu o piata relativ mica. Veniturile relativ reduse ale populatiei din Romania fac piata acesteia mult mai dificila decat altele Tranzactiile bancare prin intermediul computerelor personale vor face progrese daca banci mari, care nu au zdruncinat increderea populatiei in sistemul bancar romanesc, se vor implica in promovarea serviciilor de acest gen prin diverse cai, cum ar fi: - oferirea
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.