Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 7374
Mărime: 54.48KB (arhivat)
Publicat de: Livia Maftei
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cristina Ciumas
UNIVERSITATEA BABEȘ-BOLYAI FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE ȘI GESTIUNEA AFACERILOR CLUJ NAPOCA

Cuprins

  1. Capitol 1. Prezentarea Brokerului de asigurare
  2. 1.1 Brokeri de asigurare – locul lor pe piața de asigurare și interdependențele cu ceilalți jucători de pe piața asigurărilor
  3. 1.2 S.C. Kunden Broker de Asigurare S.R.L.
  4. Capitol 2. Portofoliul de produse a Brokerului de asigurare
  5. 2.1 ALL Life
  6. 2.2 ALL Casa

Extras din referat

1.Prezentarea Brokerului de asigurare

1.1 Brokeri de asigurare – locul lor pe piața de asigurare și interdependențele cu ceilalți jucători de pe piața asigurărilor

Conform Legii 32/2000, care reglementează activitățile în domeniul asigurărilor, brokerul de asigurare este persoana juridică română sau străină, autorizată în condițiile prezentei legi, care pentru clienții săi, negociază sau încheie contracte de asigurare și acordă alte servicii în legătură cu protecția împotriva riscurilor sau cu regularizarea daunelor. În România, brokerii de asigurare au apărut, în condiții de deplină legalitate odată cu Legea 32/2000, mai precis odată cu publicarea normelor de aplicare a acestei legi.

Pe piața asigurărilor există două categorii de intermediari : agenții de asigurări și brokerii de asigurări. Agenții sunt persoane fizice sau juridice care lucrează cu o singură companie de asigurări și sunt subordonate acesteia. Agentul reprezintă interesele companiei de asigurări și va încerca să vândă polița acesteia, chiar dacă nu este cea mai convenabilă pentru client. Brokerul este persoana juridică independentă, acreditată și controlată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor , instituție a statului care reglementează piața asigurărilor în România. Brokerul prezintă clientului oferte de la mai mulți asigurători , astfel el reprezintă interesele clientului, având libertatea să lucreze cu oricare dintre companiile serioase de asigurări ori să renunțe la ofertele companiilor nesolvabile sau care nu plătesc daunele.

Brokerul de asigurare reprezintă interesul clientului, pe care îl ajută să economisească bani și timp.În același timp brokerul de asigurare te ajută :

- Să eviți problemele care pot apărea ulterior încheierii oricărui tip de asigurări

- În soluționarea dosarelor de daună

- În relația cu firmele de asigurări

- Să evaluezi corect riscurile necesare a fi acoperite printr-o poliță de asigurare

Relația pe care o are un broker de asigurare cu un client al său este o relație de parteneriat, brokerul reprezentând interesele asiguratului în fața societăților de asigurări.Brokerul de asigurare asistă clientul în relația cu societatea de asigurări pentru cumpărarea unei polițe de asigurare sau pentru conceperea unui program special adaptat analizei de management al riscului. Pentru un program de asigurare deja existent al unui asigurător, brokerul poate verifica sau chiar negocia condițiile contractuale și prima de asigurare pe care o plătește clientul său. Un alt serviciu important pe care îl poate face un broker este consultanța sau chiar asistența în cazul dosarelor de daună pentru clienții săi.

Veniturile unui broker sunt de obicei din comisionul primit de la societatea de asigurări pentru asigurările pe care acesta le cumpără în numele clienților săi. Pentru serviciile pe care le face un broker acesta este plătit de către societatea de asigurări sau de reasigurări prin aplicarea unei cote procentuale asupra primei asigurare sau de reasigurare pe care o plătește clientul.

Brokerii de asigurare prin serviciile de consultanță oferite au un rol foarte important în reducerea cheltuielilor privind acoperirea riscului și monitorizarea unui program de asigurare, fiind astfel considerați experți în asigurări.

1.2 S.C. Kunden Broker de Asigurare S.R.L.

Brokerul de Asigurare Kunden Broker este o societate comercială ce funcționează ca o societate cu răspundere limitată, având sediul în Cluj Napoca, pe strada Republicii 109, etaj 4, în cadrul Sigma Business Center. Codul Unic de Înregistrare (CUI) a firmei este 17662100, iar Nr. Registrul Comerțului J12/2085/07.06.2005, acest broker fiind înregistrat Registrul Brokerilor de Asigurare cu numărul RBK-311/10.10.2005, și autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). De asemenea, Kunden Broker este membru UNSICAR (Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România ). Directorul General si Administratorul companiei este Bernhard Neumaier.

Începând cu anul 1989, moment în care s-au deschis granițele Europei, s-a schimbat foarte mult și piața financiară în țările din fostul bloc comunist. Aceste schimbări au reprezentat o renaștere pentru mulți brokeri și consultanți financiari, care au recunoscut această șansă și în România. Tocmai de aceea au intenționat să se folosească de oportunitatea unei piețe noi, în curs de dezvoltare. Din păcate se poate observa faptul că, de fapt, majoritatea acestor companii NU SE FOLOSESC de șansa oferită de piață, ci doar doresc să EXPLOATEZE ignoranța poporului. Profitul propriu a fost plasat pe prim plan și s-au neglijat interesele clienților.

Această situație neplăcută a creat ocazia creării primei companii de brokeraj din România, care să realizeze o situație de win-win pentru toți participanții. Acest lucru înseamnă, că cei care câștigă sunt: clientul, consultantul/ managerul și implicit prin aceasta și compania. Această strategie, prin care ne concentrăm pe succesul pe termen lung și prin care renunțăm la profiturile pe termen scurt, s-a demonstrat ca fiind, în retrospectiva ultimilor 5 ani, cea mai corectă. În primul rând, în perioada 2005 - 2006, KundenBroker s-a concentrat pe dezvoltarea sediului central al companiei în Cluj-Napoca, și consolidarea prezenței sale în zona Transilvaniei. Mai apoi, între anii 2007 - 2008, a continuat dezvoltarea strategică în regiunea Moldova, una dintre regiunile cu cel mai mare potențial din România. Și nu în cele din urmă, începând cu anii 2009 - 2010 au început, de asemenea, să dezvolte partea de sud a țării. În anul 2011 Kunden Broker își dorește să continue această dezvoltare și să se pregătească, astfel, să își facă în viitor cunoscută prezența și peste granițele României.

Preview document

Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 1
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 2
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 3
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 4
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 5
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 6
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 7
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 8
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 9
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 10
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 11
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 12
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 13
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 14
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 15
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 16
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 17
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 18
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 19
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 20
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 21
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 22
Dosar practică - SC Kunden Broker de Asigurare SRL - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Dosar Practica - SC Kunden Broker de Asigurare SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?