. CONSIDERATII GENERALE
Evaluarea periodica a unei afaceri este o rutina vitala pentru bunul mers al ei. Fie ca exista un specialist in domeniu angajat, fie ca se realizeaza intern, ca o retrospectiva, ea este necesara pentru a depista atu-urile, dar si punctele slabe ale unei afaceri.
Diagnosticul financiar consta intr-un ansamblu de instrumente si metode care permit aprecierea situatiei financiare si a performantelor unei intreprinderi.+
TIPOLOGIE:
1. Diagnostic comercial
In primul si in primul rand trebuie avut in vedere un diagnostic comercial, in care sa se sublinieze portofoliul de clienti, dar si tipul de proiecte realizate pentru acestia (sau de produse vandute acestora). De asemenea, se poate incerca sa se aproximeze gradul de satisfactie. Astfel, se poate realiza o structura a incasarilor pe baza de categorii de proiecte/produse/servicii realizate/vandute/prestate, importanta pentru diferite decizii manageriale. Un alt aspect care trebuie avut in vedere este politica de marketing a firmei, evindentiindu-se punctele bune (succese), punctele rele, oportunitatile si amenintarile intr-o analiza SWOT.
2. Diagnosticul potentialului intern
Pentru a obtine o privire de ansamblu asupra angajatilor este nevoie de a realiza o evaluare cel putin anuala a acestora. Astfel, pot fi inregistrate aspectele pozitive, performantele inregistrate in perioada tocmai incheiata, dar si evidentiate punctele in care trebuie intervenit. Evaluarea trebuie facuta prin dialog constructiv si deschis cu angajatul, astfel incat sa aiba ca rezultat o imbunatatire a performantelor sale.
3. Diagnosticul organizational al companiei
In acest capitol se iau in considerare elemente precum: structura din cadrul companiei (cum se comunica inter-departamente, cine la cine apeleaza in cadrul unui proiect), modul de luare a deciziilor privitoare la diferite proiecte etc. Se cauta evidentierea punctelor slabe in cadrul organizational al companiei, si modalitati de imbunatatire. Realizarea unei organigrame a firmei, cu legaturile inter-departamente, este binevenita pentru a ilustra aspectele prezentate mai sus.
4. Diagnosticul cultural
Pentru a avea o echipa inchegata, conducerea firmei trebuie sa se ocupe si de aspecte culturale, realizand team-building-uri, petreceri pentru angajati etc. Aceste lucruri trebuiesc consemnate in cadrul evaluarii globale a unei afaceri.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.