Diagnosticul Comercial si Diagnosticul Financiar

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Evaluarea este, o succesiune de operatiuni prin care, cu ajutorul unor metode, tehnici, procedee specifice si in baza unor ipoteze credibile se stabileste valoarea unui bun economic sau a unei intreprinderi la un moment dat.
La noi in tara ANEVAR (Asociatia Nationala a Evaluatorilor din Romania) este institutia care are intre obiectivele sale elaborarea unor standarde de evaluare a intreprinderilor si proprietatilor.
In 1995 este infiintat, pe langa ANEVAR, Institutul Roman de Cercetari in Evaluare (IROVAL) care are atributia de coordonare in materie de evaluare in Romania si de armonizare a standardelor romanesti (SEV) cu Standardele Europene de Evaluare (EVS) si cu Standardele Internationale de Evaluare ( IVS).
Necesitatea efectuarii unui diagnostic poate fi impartita in doua mari categorii, respectiv:
- intreprinderea se gaseste in dificultate, caz in care scopul diagnosticului consta in identificarea si remedierea disfunctionalitatilor intreprinderii si prin aceasta a lamuririi cauzelor care au condus la aceasta stare;
- situatia intreprinderii este buna, scopul diagnosticului fiind acela de identificare a posibilitatilor de imbunatatire a performantelor si alegerea celor mai adecvate strategii de dezvoltare a intreprinderii.
Lucrarea de fata "Domeniile analizei diagnostic:diagnostic comercial si diagnostic financiar" incearca o prezentare a evaluarii intreprinderii din punctul de vedere al diagnosticului comercial si financiar.
Analiza acestor diagnostice este cuprinsa in doua capitole: in capitolul 1 este abordata analiza diagnosticului comercial iar in cel de-al doilea este tratat diagnosticul financiar al intreprinderii.
In cazul diagnosticului comercial sunt abordate urmatoarele aspecte:
- Evolutia vanzarilor
- Analiza structurala a vanzarilor pe produse si piete de desfacere
- Analiza clientilor intreprinderii
- Analiza furnizorilor
- Studierea concurentei
Analiza diagnosticului financiar este o analiza complexa si presupune identificarea punctelor tari si a punctelor slabe din mediul intern al companiei, prin prisma principalilor indicatori economico-financiari, precum si identificarea oportunitatilor si riscurilor care pot sa apara ca influenta a mediului extern asupra companiei. 
Capitolul 1. Diagnosticul comercial
O intreprindere nu poate sa supravietuiasca si sa se dezvolte intr-o economie liberala si concurentiala decat daca este capabila sa raspunda nevoilor pietei. A raspunde nevoilor pietei inseamna ca agentul economic a identificat necesitatile si dorintele diferitilor consumatori si utilizatori si ofera acestora produse si servicii corespunzatoare. 
Diagnosticul comercial vizeaza operatiunile ,, cu marfa", piata de desfacere a produselor intreprinderii si piata ei de aprovizionare.
Obiectivul de baza al diagnosticului comercial consta in estimarea pietei actuale si potentiale a intreprinderii si a locului ei pe piata.
In cadrul acestui diagnostic se vor urmari aspecte legate de:
- evolutia vanzarilor,
- analiza structurala a vanzarilor pe produse si piete de desfacere, 
- analiza clientilor intreprinderii,
- analiza furnizorilor,
- analiza vanzarilor in functie de ciclul de viata al produselor,
- cercetarea concurentei.
1.1 Analiza pietei intreprinderii
Aceasta analiza reprezinta un aspect major in estimarea valorii unei firme; din aceasta perspectiva se analizeaza urmatoarele aspecte: analiza evolutiei vanzarilor, studierea concurentei, analiza clientilor intreprinderii, analiza furnizorilor intreprinderii ( piata de aprovizionare).
1.1.1 Analiza evolutiei vanzarilor. 
In activitatea de evaluare a unei firme intereseaza vanzarile de bunuri, lucrari si servicii care formeaza obiectul activitatii, ceea ce este definit ca fiind cifra de afaceri. Rezulta ca in categoria vanzarilor nu se includ cele cu caracter exceptional , cum ar fi cedarile de active. 
Cifra de afaceri, care se regaseste in Contul de profit si pierdere este evaluata in unitati monetare curente. Pentru o corecta apreciere a performantelor comerciale a firmei in timp se impune corectarea acesteia cu indicele preturilor domeniului de activitate sau in lipsa acestuia cu indicele general al preturilor, pentru a se obtine cifra de afaceri in preturi comparabile.
Relatia de calcul a cifrei de afaceri in preturi comparabile este :
Evolutia in timp a vanzarilor firmei trebuie analizata si comparativ cu dinamica vanzarilor pe piata sectorului de activitate al acesteia pentru a se evidentia intarirea sau diminuarea pozitiei concurentiale intreprinderii pe piata. O comparatie deosebit de util in cadrul diagnosticului comercial pentru evaluare se face prin raportarea realizarilor firmei considerate la evolutia generala a sectorului.
Pentru a stabili concluzii fezabile, evaluatorul trebuie sa opereze cu date care exprima evolutia reala a cifrei de afaceri si sa ia in considerare si evolutia ramurii/sectorului de activitate pentru a putea face aprecieri asupra pozitiei intreprinderii pe piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Diagnosticul Comercial si Diagnosticul Financiar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!