Dezvoltarea Regionala

Extras din referat Cum descarc?

In ce priveste dezvoltarea regionala in Uniunea Europeana este situata in directa legatura cu politica europeana de coeziune europeana si sociala, care constituie unul dintre pilonii fundamentali unionali. Ideea a fost exprimata de catre Michael Barnier, care a fost comisar european, care era responsabil de politica regionala. 
La 18 Februarie 2004 acesta a spus in fata Conferintei a Parlamentului European: "Sa organizezi un teritoriu nu inseamna sa prefectionezi mai mult sau mai putin liberalism, pentru ca viitorul Europei nu poate fi gandit decat ca un echilibru intre competitie si cooperare".
In 1989, au fost lansate oficial politicile de coeziune sociala si economica europeana, de catre Jacques Delors care a fost unul dintre parintii fondatori. Expansiunea economica a Europei a remarcat ca reglajul natural nu era uneori neconvenabil, cu privire ca acesta ducea la gruparea activitatilor de productie la Nord si activitatile ce tin de petrecerea timpului liber spre Sub. Aceste rupturi ce se remarcau in economie ar fi dus la cresterea disparitilor intre state, regiuni si cetatenii europeni.
Dupa introducerea monedei unice, Europa unita in 2007, se angajeaza la organizarea unui nou obiectiv : progresul partial intr-o Europa reunificata. Datorita acestor idei, Romania a subscris prin ratificarea Tratatului de Aderare la Uniunea Europeana.
Din punct de vedere istoric Romania nu avea o istorie prea indelungata. Din punct de vedere administrativ- teritorial, regiunea a existat intre 1950 - 1968, avand in componenta mai multe raioane. De exemplu Judetul Sibiu un raion in perioada lui Stalin; in perioada comunismului, au avut loc dezbateri cu privire la impartirea tarii in regiuni.
De exemplu, guvernul Argentoiany care in 1921 a promovat un proiect de lege care prevedea infintarea regiunilor, administrate de Consiliul Regional. Acest proiect nu a devenit niciodata lege. 
In 1929, Legea prevedea infintarea a 7 directoare ministeriale locale, care nu erau regiuni administrative, ci circumscripti administrative. O alta lege, cu privire la tema organizarii administrativ- terioriale, aprobata in 1938, prevedea infintarea a 10 tinuturi, care aveau in componenta intre 4 - 10 judete. Tinuturile nu erau si nici aratau ca judetele nu mai aveau personalitate juridica; Ele au functionat in perioada dictaturii regale, altfel spus acestea nu detineau libertatea locala de decizie si administrare.
In 1950 comunistii au adoptat o noua lege, care prevedea existenta a 28 regiuni, 183 de raioane, 156 de orase si 4.096 de comune. Cu timpul regiunile au fost reduse ca numar, astfel in 1952 erau 18 iar in 1956 erau 16, din acest aspect cu prilejul reduceri regiunilor numarul raioanelor a crescut la 200, cel a oraselor la 171, cel a comunelor la 4.300. Astfel in 1968, sistemul este abandonat si se revine la organozarea prevazuta de Constitutiea din 1866 in care existau doar judete si comune.
In ce priveste drepturile comunitatilor de a fi implicate in decizile de guvernare nu se confunda nici principal, nici actional cu drepturile colective. In situatia Romaniei , cu privire la aceste discuti, necesita o abordare mai intensa si mai larga.
Potrivit drepturile omului sau drepturi individuale, la care li se mai adauga si drepturi sociale care duc la o mai buna functionare a societatii. In Occident drepturile individuale sunt caramida de baza a democratiei moderne, iar asigurarea lor reala era obiectivul fundamental al statului de drept, precum si in functionarea democratiei.
In Centrul si Estul Europei situatia era mai complicata, datorita situatiei geografice, care in ultimele sute de ani imperiile, au fost grupate mai ales in Vestul Europei, iar tarile sa fie orientate spre Centrul si Estul Europei.
Romanii din Transilvania nu figurau in natiunile recente, iar nici crestinismul ortodox nu figura. Cu aceasta prevedere mai multi romani au luptat pentru recunoasterea identitatii si egalitatea nationala.Un exemplu care se aduce este Peninsula Balcanica, care este un exemplu, similar, post imperial, al fostei RSF Iugoslavia.
Cu sutele de ani de confruntare, popoarele sau etniile care detineau mai putine drepturi, nu au incetat niciodata << lupta nationala << Lipsite de drepturi colective, acestea au continuat sa militeze pentru obtinerea unor astfel de drepturi.
In acea perioada, maghiarii domina de departe analizele de frecventa, datorita regretului in cea ce priveste privilegiile avute inaintea rupturii Imperiului Austro-Ungar. Nu lipsesc din discutie, nici revizionismul romanesc, care viseaza la revenirea Romania Mare, precum unguri isi doresc, desigur revenirea la Ungaria Mare.
In cea ce priveste URSS-ul, acesta nu a iubit niciodata dezvoltarile nationale din statele foste sovietice, promovand decolarea nationala si internationalismul ploretar, care servea mult mai mult la intereselor de control. In Romania este creata Regiunea Autonoma Maghiara. Acordarea unui astfel de drept colectiv pe criterii etnice, sub coordonare sovietica, a dus la o exacerbare a nationalismului romanesc, mai ales in randul clasei politice.
Dupa 1960 si moartea dictatorului in numarul maghiarilor din majoritatea structurilor a fost diminuat. 
Dupa 1990 a inceput lupta politica pentru drepturile minoritatilor in Romania, chiar si in ultimi ani, dupa oficial maghiari au declarat si recunoscut ca Romania a devenit un exemplu european in domeniul, presiunea politica comuna.
Un drept individual a fost de a urma scoala in limba materna , pe plan european, nu erau materializari in cea ce priveste obligatia statului de a le mentine si finanta. De exemplu, in Romania functioneaza discriminarea pozitiva in cea ce priveste admiterea la facultate pentru tinerii de etnie roma: fie sunt locuri directe pentru acestia sau fie la obtinerea rezultatelor egale la admitere.
Functionarea acestui drept este individuala, nu are nici o legatura cu domiciliul care il invoca si nici cu localitatea din Romania. Noua regiune propusa de catre UDMR cuprinde judetele: Covasna, Harghita si Mures : ~1.128.000 de loc/pop, din care 676.000 ar fi maghiari. Restrangerea propusa a Tinutului Secuiesc la cele 3 judete nu are o fundamentare istorica. Zona locuita de secui este situata pe o parte si pe cealalta a Carpatilor Orientali, localitati ale judetelor: Alba, Bacau, Covasna, Harghita, Mures si Neamt.


Fisiere in arhiva (1):

  • Dezvoltarea Regionala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!