De la Concurenta dintre Oameni la Cooperarea dintre Acestia

Extras din referat Cum descarc?

1. Argument - importanta temei
Termenul de concurenta desemneaza "relatiile dintre toti cei care actioneaza pe aceeasi piata pentru realizarea propriilor interese in conditii de libertate economica". In acelasi timp concurenta reflecta "rivalitatea, disputa, dintre entitatile economice respective care urmaresc acelasi scop si de aceea interesele lor devin contradictorii". Specialistii apreciaza concurenta drept cuvantul de ordine intr-o economie, fiind tratata metaforic in dictionarele de economie (1852) astfel : 'Concurenta reprezinta pentru lumea industriala ceea ce reprezinta Soarele pentru lumea fizica'.
Concurenta exista, de asemenea, si in afara sferei comerciale si se manifesta intre fiintele umane, inca de la nastere. Omul este intr-o continua competitie, cu semenii si cu el insusi, in incercarea de a deveni cel mai bun. Ce se intampla insa in momentul in care aceasta rivalitate devine acerba si fiinta umana este orbita de putere, de avant, de progres? Nu este oare atunci concurenta daunatoare? In aceste conditii consider ca omul trebuie sa stabileasca o delimitare intre concurenta pentru inovatie, dezvoltare si cea pentru propriul ego, pentru a evita rivalitatea excesiva si pentru a-si dobandi calitatea de membru al unei societati, din care nu lipseste cooperarea. 
In cele ce urmeaza voi trata cncurenta in special prin prisma rolului ei in activitatile economice, raportandu-ma insa si la efectul ei asupra fiintei umane.
2. Identificarea concurentei 
In conditiile unei economii concurentiale, pentru o intreprindere nu mai este suficienta cunoasterea nevoilor consumatorilor. De aceea, intreprinderile sunt interesate de concurenta in aceeasi masura in care sunt interesate de clientii lor, stiind ca aceasta constituie o modalitate de supravietuire pe piata. 
Pentru a-si identifica avantajele/dezavantajele sale concurentiale si pentru a se apara de atacurile celorlalti concurenti, o intreprindere trebuie sa-si compare in permanenta produsele, preturile, modalitatile de distributie si comunicare cu cele ale concurentilor celor mai apropiati. Pentru a-si cunoaste concurentii, o firma trebuie sa-si puna si sa raspunda la urmatoarele intrebari: 
1) Cine sunt concurentii?
2) Ce strategie au adoptat?
3) Care le sunt obiectivele?
4) Care sunt punctele lor tari si cele slabe?
5) Care sunt modalitatile lor de reactie?
Aparent, identificarea concurentelor este usoara atunci cand este vorba despre concurenti apropiati; totusi, adevarata concurenta este mult mai vasta. Pentru intreprindere, ignorarea concurentilor potentiali se dovedeste, cu timpul, o sursa de pericol pentru intreaga sa activitate. 
In realitatea economica exista patru niveluri de concurenta, potrivit gradului de substitutie al produsului:
1) O intreprindere considera drept concurenti pe toti aceea care ofera un produs (serviciu) asemanator, la acelasi nivel de pret. 
2) Intreprinderea largeste apoi notiunea de concurenta la toate intreprinderile care fabrica acelasi produs. 
3) Intreprinderea poate sa extinda aria concurentei ca fiind alcatuita din toate firmele care ofera produse pentru satisfacerea aceleiasi nevoi.
4) Ultimul nivel de concurenta cuprinde toate produsele alimentare cumparate de consumatori (produse apartinand aceluiasi post din bugetul gospodariei), pentru satisfacerea aceleiasi nevoi.


Fisiere in arhiva (1):

  • De la Concurenta dintre Oameni la Cooperarea dintre Acestia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!