Ce este cultura organizationala? Cultura organizationala este "liantul" care uneste membrii unei organizatii, prin intermediul unor valori impartasite, unor dispozitive simbolice si a unor idei sociale Ea se manifesta in modul in care se munceste, se iau decizii, se creeaza relatii si, in general, se actioneaza in acea organizatie. "Fundatia pe care se sprijina cultura organizationala este reprezentata de obicei de pilonii sai- valorile, misiunea si viziunea sa- traduse explicit si implicit in norme, credinte, practici, proceduri, obiceiuri de interactiune si comportament intre angajatii sai." Care sunt tipurile de organizatii? Principalele tipuri de culturi organizationale pot fi sintetizate astfel in functie de diverse elemente de diferentiere (criterii): Structura organizatiei Principalele trasaturi ale solidaritatii mecanice se refera la urmatoarele aspecte:partile nu au miscari proprii in intreg;legatura care uneste individul cu organizatia este analoaga celei dintre un obiect si persoana care-l poseda, iar individul nu-si apartine, ele este un lucru de care organizatia dispune exclusiv;drepturile personale nu sunt distincte de cele reale;personalitatea individuala este absorbita de personalitatea organizatiei. Solidaritatea organica care are trasaturi exact opuse:fiecare individ are o sfera de actiune care-i este proprie, este deci o personalitate;constiinta colectiva nu o absoarbe pe cea individuala;dependenta fiecaruia este cu atat mai stransa si, pe de alta parte, activitatea fiecaruia este cu atat mai personala cu cat ea este mai specializata. Modelele de comunicare Cultura organizationala de tip ,,high context" , in care comunicare intre membrii organizatiei este scazuta, majoritatea informatiilor sunt continute in contextul fizic sau internalizate de catre individ, numai o mica parte a informatiilor fiind continute in partea explicita, codificand de cele mai multe ori, prin limbaj, mesajul care se transmite. Cultura organizationala de tip ,,low context" (in care majoritatea informatiilor sunt transmise printr-un cod explicit) sunt, in general, de origine germanica si scandinava, in timp ce culturile organizationale de origine latina, araba si cele din Extremul Orient apartin tipului ,,high context".
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).