Cultura organizațională a SA Ungheni-Vin

Extras din referat Cum descarc?

Partea Vizibila a intreprinderii:
Asezarea fizico-geografica a intreprinderei
Fabrica de imbuteliere "Ungheni-vin" S.A. este situata in partea de vest a Republicii Moldova.Pozitia fizico-geografica este una favorabila deoarece se afla la frontiera cu Romania,care este membra a U.E. Aceasta este un avantaj si permite sa intretina legaturi comerciale,imbunatatirea relatiilor de cooperare dintre intreprinderi. 
De asemenea, conducatorii lucreaza foarte mult pentru a oferi posibilitate angajatilor sa se afirme, sa se perfectioneze profesional, iar salariul mediu pe intreprindere in 2007 a fost de 2880 lei (circa $260) fata de 2000 lei in 2006. Se depun eforturi pentru imbunatatirea relatiei cu consumatorii si cu autoritatile locale, in masura posibilitatilor, contribuie la rezolvarea problemelor sociale ale orasului Ungheni".
Lista personalului a intreprinderii
Director general
Director-adjunct
Inginer-sef
Vinificator-sef
Inginer-tehnolog-sef
Sef sectie marketing
Inginer-mecanic-sef
Jurist
Contabil-sef
Locutuitorul contabilului
Contabil-finansist
Economist-sef
Contabil pe materiale
Contabil pe salarizare
Sef-laborator de incercari
Inginer-microbiolog
Inginer-chimist
Maistru de producie si de schimb
Sef laborator
Sef sectie - 1
Sef sectie - 2
200 de lucratori
Partea Invizibila a intreprinderii:
Istoria si traditia firmei.
Fabrica de imbuteliere Ungheni-vin S.A s-a fondat in anul 1994,dupa mai multe incercari cind oamenii aveau dorinta de a-si sructura viata, de a avea un cadru cunoscut in care sa se miste,astfel incit ei sa-si poata adopta cu succes comportamentul la cerintele mediului. Pina in anul 1994 fabrica se numea combinatul de vinuri. Din anul 1997 intreprinderea a devenit intreprindere mixta.
Chiar daca mediul are o serie de trasaturi neplacute,le cunosti,stii cum sa le eviti sau ti-ai dezvoltat deja niste mecanisme de aparare specifice.
Istoria si traditia reprezinta un factor puternic de modelare a culturii organizationale. Membrii grupului isi amintesc si evoca o serie de evenimente din trecut, ce transmit mesaje simbolice atit pentru ei, cit si pentru noii veniti.
De asemenea, conducatorii lucreaza foarte mult pentru a oferi posibilitate angajatilor sa se afirme, sa se perfectioneze profesional, iar salariul mediu pe intreprindere in 2010 a fost de 2880 lei (circa $260) fata de 2000 lei in 2009. Depunem eforturi pentru imbunatatirea relatiei cu consumatorii si cu autoritatile locale, in masura posibilitatilor, contribuie la rezolvarea problemelor sociale ale orasului Ungheni".In prezent actiunele intreprinderii Ungheni-vin S.A le detin 82% persoane juridice si 18% persoane fizice.Din persoanele juridice 7 persoane detin majoritatea actiunilor.
Genul de activitate
Producerea, pastrarea si comercializarea bauturilor alcoolice inclusiv prin depozitul specializat.In Ungheni se afla 2 magazine specializate,bautura direct de la producator.Intrteprinderea deasemenea ofera servicii de agricultura si transport.
Caracteristecele fortei de munca
Caracteristecele fortei de munca au in vedere diferentierea fortei de munca in anumite categorii,in functie de o serie de criterii, cum ar fi: virsta,sexul,rasa, capacitatile fizice etc.
In intreprindere lucreza oameni cu virsta diferita: de la 18 ani pina la 72 de ani. Visrta medie este de 38 ani. Dupa categoria de sexe: barbati - 6 5%, femei - 35%,deci capacitatile fizice a barbatilor duc la o forta de munca mai puternica si mai multa decit cea a femeilor.
Miscarea tot mai libera a fortei de munca, va determina o interactiune tot mai mare a diferitor categorii de persoane. Oamenii cu diferite situatii sociale, pregatire, cultura, limba, vor aduce in organizatie o gama larga de perceptii care le reflecta caracteristecele. Daca ele sunt adecvat conduse, aceste diferente pot sa insemne o sursa importanta de opurtunitati pentru firma. Exista insa si pericolul aparitiei unor tensiuni si chiar a unor conflicte deschise; de aceea rolul managerilor este acela de a le focaliza energia catre realizarea misiunii si obiectivelor firmei si sa pastreze conflictul in anumite limite ce se pot dovedi benefice pentru acestea.
Capacitatea de a conduce intr-un mediu multicultural presupune sa reusesti sa recunosti modalitatile prin care aceasta diversitate imbogateste continutul si natura relatiilor din firma,a rezultatelor acesteia. Construirea unei culturi organizationale puternice nu inseamna la renuntarea la elementele culturale individuale, ci ea solicita recunoasterea valorilor esentiale ale firmei, asa cum rezulta din viziunea si misiunea firmei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cultura Organizationala a SA Ungheni-Vin.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!