Costul De Productie

Extras din referat Cum descarc?

Unul din obiectivele principale ale contabilitatii de gestiune este calcularea costurilor. La nivel microeconomic, obiectivul fundamental este reprezentat de minimizarea costurilor si de maximizarea profitului. Ca urmare, compararea periodica a costurilor reale cu cele prevazute va permite analiza abaterilor de la buget si luarea deciziilor corective. In acest context15, a controla costurile devine o problema primordiala pentru manager si ceilalti factori responsabili dintr-o entitate publica sau intreprindere.
Contabilitatea de gestiune, ca instrument al controlului de gestiune, se constituie intr-un sistem informational, si rezultatele acestuia, pentru a fi eficiente, trebuie sa corespunda obiectivelor si nevoilor fomulate de utilizatorii sai. Cel mai bun cost pentru o intreprindere prestatoare de servicii sau de productie nu este neaparat cel mai scazut, ci acela care survine in locul si la momentul oportun, care parvine utilizatorului oportun si care ofera precizia dorita de acesta.
In aceasta conjunctura, subiectiva, se poate vorbi de pertinenta costurilor, care difera de la o firma la alta, putand determina alegerea metodei de calculatie optime.
Costurile pertinente se refera la costurile viitoare asupra carora se poate actiona si care pot fi folosite in luarea deciziilor. Pertinenta costurilor este analizata in functie de urmatoarele criterii de apreciere: Contabilitatea de gestiune13 este considerata a fi cea mai importanta sursa de informatii privind activitatea economica atat la nivel microeconomic cat si la nivelul economiei nationale. Astfel apare necestitatea implementarii unor variante dezvoltate de contabilitate de gestiune care sa permita obtinerea unei acurateti mai mari in calculatia costurilor si in mod deosebit sa favorizeze aparitia unor noi sisteme informationale mai bine adaptate la nevoile utilizatorilor interni.
13 Budugan D., Contabilitate si control de gestiune, Editura Sedcom Libris, Iasi 2002, editia 2, pag. 419, opera citata 3. 2. Managementul strategic al costurilor Managementul strategic al costurilor este rezultatul combinarii a urmatoarelor componente: analiza lantului valorii analiza pozitionarii strategice analiza surselor de cost.
Conceptul de lant al valorii consta in detalierea diferitelor etape de elaborare a unui produs, serviciu corespunzator unui domeniu de activitate.
Aceasta este considerata a fi cea mai pertinenta metoda de dirijare eficienta a costurilor vizand maximizarea diferentei dintre intrari si iesiri (maximizarea valorii adaugate). Conceptul de pozitionare startegica se refera la rolul managementului costurilor dintr-o intreprindere.
Aceasta strategie se bazeaza pe regula conform careia intreprinderea cea mai competitiva are cele mai mici costuri sau, altfel spus, minimizarea costurilor intreprinderii se fundamenteaza pe avantajul sau concurential.
Analiza surselor de cost aceasta componenta a managementului strategic al costurilor se refera la faptul ca ...


Fisiere in arhiva (1):

  • Costul De Productie
    • Referat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!