Corporatiile - Promotori si Beneficiari ai Globalizarii

Extras din referat Cum descarc?

In ultimele doua decenii, am fost martorii celei mai rapide si mai cuprinzatoare transformari institutionale din istoria omenirii. Este o transformare constienta si intentionata in cautarea unei noi ordini economice mondiale, in care intreprinderea nu are nationalitate si nu cunoaste granite.
Unul dintre cei mai respectati si consecventi vizionari ai noii ordini economice mondiale, Akio Morita, fondatorul si presedintele corporatiei Sony, preciza ca din punctul sau de vedere este timpul ca toate interesele locale, inclusiv culturile locale si alte simboluri ale identitatii locale sa faca loc binelui mai mare pe care sistemul pietei libere il face posibil.
In numarul din 15 iulie 1991 al Buletinului Informativ oficial al Fondului Monetar International (FMI) se propuneau 3 principii:
-companiile straine ar trebui sa aiba libertate completa de alegere in privinta participarii lor pe o piata locala prin import de marfuri, sau prin construirea unei instalatii locale de productie;
-firmele straine ar trebui sa fie conduse de aceleasi legi si sa beneficieze intr-o tara de aceleasi drepturi ca si intreprinderile locale;
-firmelor straine ar trebui sa li se permita sa intreprinda orice activitate intr-un stat, in masura in care legea permite aceeasi activitate intreprinderilor locale.
Carla Hills sustinea ca doreste ,,ca, corporatiile sa poata sa faca investitii in strainatate fara sa li se ceara sa se asocieze cu un partener local sau sa exporte un anumit procent din productia lor, sa foloseasca piese de schimb locale sau sa se conformeze oricarei altei restrictii", idee ce a fost sustinuta in cercurile corporatiste.
Exista o tensiune continua intre punctul de vedere multinational si cel transnational al corporatiei mondiale. O corporatie multinationala isi asuma multe identitati nationale, mentinand facilitati de productie si vanzare relativ autonome in anumite tari, impamantenindu-se pe plan local si prezentandu-se pe sine in fiecare localitate ca un bun cetatean. Operatiunile sale globalizate sunt legate una de alta, dar sunt profund integrate in economiile individuale locale in cadrul carora opereaza si, intr-o oarecare masura, ele functioneaza ca cetateni locali.
Cu toate ca o corporatie transnationala poate sa ceara cetatenia locala cand aceasta postura convine scopului sau, angajamentele locale sunt temporare si ea incearca in mod activ sa elimine consideratiile legate de nationalitate, in efortul sau de a maximiza economiile pe care aprovizionarea mondiala le face posibile. Chiar daca forta financiara, tehnologica si inovationala a corporatiilor transnationale privite individual si ca grup specific in randul agentilor economici este deosebit de ridicata, ele nu detin toate sursele avantajului competitiv; fiecare dintre ele detin inovatii aplicabile si in alte domeni decat cele in care isi desfasoara activitatea, iar accesul la noi piete si clienti reprezinta tinte mereu reinnoite. Sunt motive pentru care dincolo de competitia care sta la baza relatiilor reciproce, ele realizeaza si numeroase aliante strategice, dintre care nu pot fi omise achizitiile si fuziunile internationale (transfrontaliere). Ele cunosc o deosebita vigoare - atat ca numar dar mai ales ca resurse economice angrenate - pe fundalul tendintelor globale de liberalizare comerciala, financiara si investitionala, ca factori de fortificare ai mediului concurential, consolidand pozitiile corporatiilor transnationale in economia mondiala.
Inca de la aparitie corporatiile transnationale si-au desfasurat activitatea in mai multe spatii sau locatii: cel al societatii mama, cel al filialelor si cel in care se desfasoara relatiile dintre filiale si dintre acestea si alti cooperanti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Corporatiile - Promotori si Beneficiari ai Globalizarii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!