Continutul si Rorlu Esential al Managementul Marketingului in Cadrul Organizatiilor si al Societatii

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Dezvoltarea marketingului direct a avut ca suport incidenta unor factori economici, sociali, tehnologici si institutionali actionand atat in plan macroeconomic cat si microeconomic. Alaturi de dezvoltarea generala a economiilor nationale, concretizata in cresterea si diversificarea ofertei de produse si servicii si dezvoltarea ,,societatii de consum", dezvoltarile de ordin tehnologic produse in domeniile informaticii si telecomunicatiilor cu un impact esential asupra comunicarii si rolul jucat de administratiile postale si de telecomunicatii nationale au constituit factori cheie in dezvoltarea marketingului direct. 
Din perspectiva organizatiei, principalele motoare ale integrarii si dezvoltarii marketingului direct au fost nevoia de diferentiere a intreprinderilor aflate intr-o competitie tot mai intensa si preocuparile intreprinderilor pentru a isi rentabiliza activitatea, pentru a gasi cele mai bune solutii care sa le puna intr-o pozitie mai favorabila pe piata in raport cu competitorii lor. Astfel, s-a produs cresterea rolului marketingului direct in ansamblul actiunilor de marketing ale firmei, conferindu-i acestuia o pozitie in continua consolidare si extindere din perspective comunicatiei de marketing a organizatiei.
Proiectarea, organizarea si desfasurarea cu succes a campaniilor specifice domeniului a impus in atentia tuturor celor interesati necesitatea de a trata cu cea mai mare atentie toate elementele referitoare la continutul si implementarea campaniilor. Stabilirea unor obiective adecvate evolutiilor pietei si ale mediului de marketing dar si intentiilor si posibilitatilor organizatiei, identificarea si planificarea activitatilor de desfasurat, alocarea resurselor necesare bunei realizari a acestora au trecut prin mai multe stadii distincte, de la o maniera empirica de abordare a problemelor pana la o maniera formala, rationala, concretizata in implementarea conceptului de management al marketingului direct. Abordarea principalele elemente referitoare la penetrarea si integrarea marketingului direct in cadrul organizatiei, la elaborarea strategiilor si tacticilor de marketing direct, la planificarea activitatilor de marketing direct si, nu in ultimul rand, la externalizarea activitatilor de marketing direct.
CONTINUTUL SI RORUL MARKETINGULUI
Notiune de marketing, inseamna prin traducere: a cumpara, a vinde. Acest termen corespunde mai multor accesiuni, in domeniul stiintei, o disciplina, un demers, o activitate practica, o functie a intreprinderii. Prin esenta lui, marketingul incearca sa trateze lumea si sa o inteleaga prin problemele, necesitatile, standardele ei de viata.
Marketingul ofera posibilitatea adecvarii productiei la consum pe tot parcursul realizarii unui produs. Prin marketing trebuie sa se inteleaga desfasurarea tuturor activitatii necesare constatarii nevoilor pietei. Programarea disponibilitatilor de produse, distributia fizica, facilitarea procesului de cercetare a produsului.
Marketingul reprezinta o noua optica si conceptie asupra orientarii, organizarii si desfasurarii activitatii economice. 
In viziunea marketingului punctul de plecare pentru organizarea si desfasurareaoricarei activitati trebuie sa-l constituie intai cercetarea nevoilor si a perspectivelor nevoilor de consum pornind de la conceperea produselor pana la vanzarea lor dar si urmarirea in consum al produselor. 
In al doilea rand - raportarea productiei la mediul inconjurator.
In al treilea rand - cunoasterea mediului de atragere si utilizare.
In al patrulea rand - utilizarea pentru fundamentarea deciziilor de marketing a unui instrumentar specific.
Acest instrumentar se axeaza pe fluxul de informatii dintre intreprindere si mediu, prelucrarea informatiei, verificarea in practica a efectelor deciziilor de marketing.
Folosirea marketingului de catre o firma asigura acesteia o serie de trasaturi ca:
o receptivitate la cerintele pietei;
o cunoasterea cerintelor;
o capacitatea de adaptare a firmelor;
o inventabilitate si spirit creator;
o eficienta maxima.
Marketingul reprezinta un ansamblu coerent de activitati, metode si tehnici avand drept scop cunoasterea cerintelor materiale si spirituale ale societatii, organizarii si desfasurarii economice si sociale in vederea satisfacerii la timp si in conditii de maxima eficienta a acestor cerinte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Continutul si Rorlu Esential al Managementul Marketingului in Cadrul Organizatiilor si al Societatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!