Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 4705
Mărime: 22.67KB (arhivat)
Publicat de: Patricia Cojocariu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. Dr. Adrian Micu

Extras din referat

ÎNTRODUCERE

Dezvoltarea marketingului direct a avut ca suport incidenţa unor factori economici, sociali, tehnologici şi instituţionali acţionând atât în plan macroeconomic cât şi microeconomic. Alături de dezvoltarea generală a economiilor naţionale, concretizată în creşterea şi diversificarea ofertei de produse şi servicii şi dezvoltarea „societăţii de consum”, dezvoltările de ordin tehnologic produse în domeniile informaticii şi telecomunicaţiilor cu un impact esenţial asupra comunicării şi rolul jucat de administraţiile poştale şi de telecomunicaţii naţionale au constituit factori cheie în dezvoltarea marketingului direct.

Din perspectiva organizaţiei, principalele motoare ale integrării şi dezvoltării marketingului direct au fost nevoia de diferenţiere a întreprinderilor aflate într-o competiţie tot mai intensă şi preocupările întreprinderilor pentru a îşi rentabiliza activitatea, pentru a găsi cele mai bune soluţii care să le pună într-o poziţie mai favorabilă pe piaţă în raport cu competitorii lor. Astfel, s-a produs creşterea rolului marketingului direct în ansamblul acţiunilor de marketing ale firmei, conferindu-i acestuia o poziţie în continuă consolidare şi extindere din perspective comunicaţiei de marketing a organizaţiei.

Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea cu succes a campaniilor specifice domeniului a impus în atenţia tuturor celor interesaţi necesitatea de a trata cu cea mai mare atenţie toate elementele referitoare la conţinutul şi implementarea campaniilor. Stabilirea unor obiective adecvate evoluţiilor pieţei şi ale mediului de marketing dar şi intenţiilor şi posibilităţilor organizaţiei, identificarea şi planificarea activităţilor de desfăşurat, alocarea resurselor necesare bunei realizări a acestora au trecut prin mai multe stadii distincte, de la o manieră empirică de abordare a problemelor până la o manieră formală, raţională, concretizată în implementarea conceptului de management al marketingului direct. Abordarea principalele elemente referitoare la penetrarea şi integrarea marketingului direct în cadrul organizaţiei, la elaborarea strategiilor şi tacticilor de marketing direct, la planificarea activităţilor de marketing direct şi, nu în ultimul rând, la externalizarea activităţilor de marketing direct.

CONŢINUTUL ŞI RORUL MARKETINGULUI

Noţiune de marketing, înseamnă prin traducere: a cumpara, a vinde. Acest termen corespunde mai multor accesiuni, în domeniul ştiinţei, o disciplină, un demers, o activitate practică, o funcţie a întreprinderii. Prin esenta lui, marketingul încearcă să trateze lumea şi să o înţeleagă prin problemele, necesităţile, standardele ei de viaţă.

Marketingul oferă posibilitatea adecvării producţiei la consum pe tot parcursul realizării unui produs. Prin marketing trebuie să se înţeleagă desfăşurarea tuturor activităţii necesare constatării nevoilor pieţei. Programarea disponibilităţilor de produse, distribuţia fizică, facilitarea procesului de cercetare a produsului.

Marketingul reprezintă o nouă optică şi concepţie asupra orientării, organizării şi desfăşurării activităţii economice.

În viziunea marketingului punctul de plecare pentru organizarea şi desfăşurareaoricărei activităţi trebuie să-l constituie întâi cercetarea nevoilor şi a perspectivelor nevoilor de consum pornind de la conceperea produselor până la vânzarea lor dar şi urmărirea în consum al produselor.

În al doilea rând - raportarea producţiei la mediul înconjurător.

În al treilea rând - cunoaşterea mediului de atragere şi utilizare.

În al patrulea rând - utilizarea pentru fundamentarea deciziilor de marketing a unui instrumentar specific.

Acest instrumentar se axează pe fluxul de informaţii dintre întreprindere şi mediu, prelucrarea informaţiei, verificarea în practică a efectelor deciziilor de marketing.

Folosirea marketingului de către o firmă asigură acesteia o serie de trăsături ca:

• receptivitate la cerinţele pieţei;

• cunoaşterea cerinţelor;

• capacitatea de adaptare a firmelor;

• inventabilitate şi spirit creator;

• eficienţă maximă.

Marketingul reprezintă un ansamblu coerent de activităţi, metode şi tehnici având drept scop cunoaşterea cerintelor materiale şi spirituale ale societăţii, organizării şi desfăşurării economice şi sociale în vederea satisfacerii la timp şi în condiţii de maximă eficienţă a acestor cerinţe.

Preview document

Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 1
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 2
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 3
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 4
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 5
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 6
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 7
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 8
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 9
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 10
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 11
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 12
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 13
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 14
Conținutul și Rorlu Esențial al Managementul Marketingului în Cadrul Organizațiilor și al Societății - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Continutul si Rorlu Esential al Managementul Marketingului in Cadrul Organizatiilor si al Societatii.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?