Conținutul Serviciilor

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1.1 Conceptul de serviciu

Mult timp activitatea de servicii nu a fost recunoscuta, serviciile fiind neglijate de economisti si incadrate in sfera neproductiva. In acest context teoria economica a acordat prea putina atentie serviciilor si chiar putem vorbi de o ramanere in urma a teoriei, a clasificarilor conceptuale fata de amploarea practica a serviciilor. De ce s-a schimbat starea de spirit vis-a-vis de servicii- Pentru ca:

1. numai serviciile pot crea locuri de munca in numar suficient pentru a rezolva sau limita problema somajului;

2. sectorul tertiar nu este ,,ingradit" decat de reglementari care sunt repuse in discutie in cadrul procesului de liberalizare a schimburilor internationale

3. oferta de servicii diferentiate si adaptate la cerere reprezinta un element esential la competitivitatii intreprinderii, oricare ar fi domeniul lor de activitate.

In acest context preocuparile specialistilor de a depasi relativa ramanere in urma a teoriei economice in raport cu dezvoltarea rapida a sectorului serviciilor, s-au concentrat, in primul rand, asupra definirii conceptului de serviciu. Aceasta problema este de mare dificultate avand in vedere pe de o parte eterogenitatea activitatii economice cuprinse in categoria de servicii, iar pe de alta parte numeroasele acceptiuni ale termenului de serviciu in viata cotidiana.

Ce sunt serviciile ca notiune economica- In acest context definitiile variaza de la cele bazate pe un singur criteriu de diferentiere intre bunuri si servicii pana la cele detaliate care enunta cateva caracteristici ale serviciilor sau diferite genuri de activitati de natura serviciilor.

Majoritatea definitiilor accentueaza in special ca serviciile sunt activitati al caror rezultat este nematerial si deci nu se concretizeaza intr-un produs cu existenta de sine statatoare (Fr. Ecalle, O. Giarini)

O alta definitie data de Asociatia Americana de marketing, defineste serviciile astfel: activitate oferita de vanzare, care produce avantaje si satisfactii fara a antrena un schimb fizic sub forma unui bun. Ambiguitatea care se reproseaza acestei definitii provine din faptul ca o serie de servicii nemateriale se concretizeaza in bunuri materiale (serviciile editoriale)

Problema, atunci cand vorbim de materialitatea sau nematerialitatea serviciilor demonstreaza ca - trebuie clarificat daca este vorba de: activitatea propriu-zisa, de suporturile sale, sau de rezultatele sale.

Serviciul ca act - reprezinta prestarea efectiva si pune in legatura

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Continutul Serviciilor.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
17 imagini
Nr cuvinte:
4 895 cuvinte
Nr caractere:
27 477 caractere
Marime:
28.43KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
servicii, asociatie
Predat:
Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor , Universitatea Transilvania din Brasov
Materie:
Economie
Sus!